Писателският блог на Тишо

ноември 15, 2010

32 годишен полу-идиот

Снимка: Пенко Скумов, „Портрет на един писател“

„Теслата е много бърза, остра и голяма, и от нея спасение няма-няма-няма…“ (Васко Т’слата)

Станах на 32 и не без основание наричам себе си „полу-идиот“.

Трябва да си пълен идиот, за да мислиш, че си нормален в идиотския свят, който обитаваш.

Но, той може да бъде колкото идиотски, толкова и красив. От тебе зависи.

Живея с мисълта, че всеки ден е рожден ден и се опитвам да го прилагам, но не в кръчмарския смисъл на думата…

Ето, днес имам „личен“ празник. Безсмислен, защото е личен.

Отделя ме от съвършенството на Цялото, което е възможно без мен, но аз съм невъзможен без Цялото.

Обаче вие имате Его. Аз също имам Его. Егото ни се нуждае от такива „празници“, за да доказва на себе си, че съществува.

Извън Цялото.

Докато гнилата круша се нуждае само от гравитация, за да се превърне в ракия.

Потапяйки мустак в отлежалата крушова ракия, по случай 32-рата годишнина от раждането на моята идентичност, аз си обещавам следното:

Да стоя все повече в настоящето и да бягам все по-малко в миналото или бъдещето.

Да знам, че миналото и бъдещето не съществуват. Извън собствената ми глава.

Да пиша.

Да бъда „жертва“ на изобилието.

Да давам все повече от това, което искам да получавам. Всеки ден.

Да гледам еднакво на думи, мисли и дела, които намирам за „лоши“ или за „добри“.

Да махам „етикета“ от „бутилката“, преди да „пия“ от „съдържанието“.

Да обичам.

Да благодаря.

Да не бъркам глаголите „Аз имам“ с „Аз съм“.

Да пътувам.

Да бъда…

Себе Си.

Не това, което искам или мога да правя.

Да сменя нуждите с предпочитания.

Желанията – с намерения.

И мечтите – с дела.

Честит ви 32 годишен полу-идиот!

Тихомир Димитров

21 Коментари »

  1. Благодаря за честитките.Ще се постарая да изпълня указанията.

    Коментар от lilia — ноември 15, 2010 @ 12:55 am

  2. След тези обещания не ми остава нищо друго освен да ти благодаря, че ме улесни с пожеланията 🙂
    Честито!

    Коментар от Антон — ноември 15, 2010 @ 1:05 am

  3. Само да кажа че АЗ ОБИЧАМ И ТО МНОГО и всеотдайно и то не себе си а човека!Благодаря , не съм била неблагодарна-за всичко благодаря на човека до себе си, който много направи и още продължава да прави за мен.По повод бъркането на глаголите не виждам точно за кой проблем е споменато, но значи има грижа щом е налична отметка.Обичам да пътувам и не съм спряла.Това че понякога сао чета и не пиша, не означава че не съм прегледала материала.Ще си сменя нудите както съм посъветвана с предпочитания.Ще бъда себе си, ъпреки че за това разчитам на неговия поглед да ми каже като каква ме вижда, защото ми е трудно да определя сама.Ще сменя и желанията си -с намерения .Ще постигна мечтите си с дела.Въпреки че всичко се старая да правя за да постигна стъпка по стъпка тези цели, които са дългосрочни и изискват и търпение.

    Коментар от lilia — ноември 15, 2010 @ 1:06 am

  4. И защо си мислиш, че Цялото може да съществува без теб?! /харесва ти някой да чете така внимателно, нали?:)))/ Честито, хм, …младежо:)))

    Коментар от Меми — ноември 15, 2010 @ 2:00 am

  5. Надявам се догодина успешно да се пребориш за званието „33-годишен пълен идиот“ 🙂 Давай смело напред!

    Коментар от Майк Рам — ноември 15, 2010 @ 2:37 am

  6. Честито! Най-вече здраве и поне наполовина изпълнение на списъка !:)

    Коментар от Кръстю — ноември 15, 2010 @ 6:13 am

  7. Наздраве! Поводите осмислят пиенето..или май обратното беше…няма значение! Важното е да имаме радостни поводи! И качествено пиене…

    (Раз-БИРА се, най-важното е добрата компания!)

    Коментар от Пламен Петров - Пламски — ноември 15, 2010 @ 10:45 am

  8. mnogo hubavo…chestit rojden den

    Коментар от maria — ноември 15, 2010 @ 10:50 am

  9. Честито 🙂

    Коментар от altair — ноември 15, 2010 @ 11:51 am

  10. @ Кръстю: И половината даже никак не е зле 🙂

    @ Антон: Мерси и да ти се връща 🙂

    @ Меми: Защото Цялото е било тук и преди милиард години. Веднъж гледах Луната в ясното вечерно небе, малко след залеза и се питах дали е била толкова красива преди да се появя аз, за да й се любувам. А дали ще й бъде тъжно, когато мен вече няма да ме има и няма да мога да й се любувам по този начин? Отговорите бяха „Да“ и „Не“. Няма да й бъде тъжно, но разбрах, че Тя също се радва да ме „види“ в момента 🙂

    @ Майк Рам: О, ни акъл, ни образование ми трябват 🙂 Благодаря!

    @ РазБира се, хех. Другото е без значение. Cheers!

    @ maria: мерси

    @ altair: Не го намирам за особено голямо постижение, но май трябва да си сменя гледната точка по въпроса. Благодаря!

    Коментар от asktisho — ноември 15, 2010 @ 12:15 pm

  11. @ lilia: Виждам, че чудесно възприемаш посланията и, че ясно ги разбираш като пожелания, а не само като обещания 🙂 И, нямам право да ти давам съвет, но не ще се въздържа 🙂 А той, ако трябва да е смислен, може да бъде само един в момента: препоръчвам ти да не поставяш щастието и пълнотата си в чужди ръце. Не и, ако тези ръце са човешки. Хората са несъвършени – винаги оплескват нещата 🙂

    Коментар от asktisho — ноември 15, 2010 @ 12:22 pm

  12. Тишо, от сърце ти пожелавам здраве и много щастие! Нека целият ти списък с желания да се сбъдне! Честит Рожден Ден! Радвам се, че се познаваме:)Много усмивки днес:))))

    Коментар от zvetanka shahanska — ноември 15, 2010 @ 12:58 pm

  13. ЧРД! 🙂 И действай, че Пулицър и Нобеловата по литература най-сетне трябва да бъдат взети от достоен човек!

    Коментар от Marfa — ноември 15, 2010 @ 7:16 pm

  14. Желания превърнати в действителност ти пожелавам от все сърце! Това за теслата ме изкефи много…. добри годинки бяха 90-те 🙂 и дано „нормалните да оцеляват“ а не като в другата песен на Ави МС!

    Коментар от Dimitar N. Mitev — ноември 15, 2010 @ 8:32 pm

  15. @ Minew: „нормалните, ах те не оцеляват“ 🙂 Дано бъде това, което Е и дано му се радваме, докато Бъде Себе Си.

    Коментар от asktisho — ноември 16, 2010 @ 1:08 am

  16. @ Marfa: Нобел и Пулицър са скучна компания. Мисля, че само мнението на читателите има смисъл…

    Коментар от asktisho — ноември 16, 2010 @ 1:12 am

  17. @ цветанка: Аз също се радвам. Много усмивки 🙂 Сега 🙂

    Коментар от asktisho — ноември 16, 2010 @ 1:16 am

  18. Честит рожден ден, Тишо! Пожелавам ти да предизвикваш срам, а не състрадание. И още – да се изкушаваш само от качестени неща! Поздрави!

    Коментар от Цветанка — ноември 16, 2010 @ 2:44 pm

  19. С артистично закъснение ти пожелавам много здраве, късмет и щастие. Да пишеш много, да те четат, препрочитат и цитират. И ти, и те, да го правите с много кеф 🙂

    Наздраве!

    Коментар от radislav — ноември 22, 2010 @ 4:02 pm

  20. @ радислав: „артистично“ ми харесва. Чудесен поздрав, мерси! И, с риск да се повторя, да ти се връща! 🙂

    Коментар от asktisho — ноември 22, 2010 @ 4:05 pm

  21. Абе ти си велик ! И готин ! Тва е ! 🙂

    Коментар от dimityr — април 9, 2015 @ 8:47 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

