Писателският блог на Тишо

ноември 18, 2015

Спа хотел Селект във Велинград – едно голямо недоразумение

kgjkfjh

Изт: travelo.bg

Хотелът е голям. Сещате се – от онзи тип реновиран соц, който прилича на многоетажните хижи в планината, останали от Татово време. Позападнал и позанемарен е на външен вид, също като тях, но с лъскавите четири звезди отпред на фасадата. Може да се нарече пансион, почивен дом, санаториум или ведомствена станция, но е минал и заминал покрай четиризвездните хотели и съвсем нищичко не е закачил. Сега ще ви разкажа защо:

Първата „червена лампичка“ светна още при настаняването. Пристигнахме на рецепцията в 12:00 и ни посрещнаха с думите: „Раничко сте дошли“. Знаех това предварително, защото си бях направил труда да попитам по мейла в колко часа е настаняването, но ме шокира друго – нямаше „добър ден“, нямаше „добре дошли“, имаше само злорадо задоволство от начина, по който ни съобщиха, че трябва да изчакаме още три часа. Едва по-късно разбах, че тук е прието от рецепцията да се отнасят с клиентите като надзирател с арестант.

Това се потвърди и от факта, че когато настъпи заветният час за регистрация ни отнеха личните карти. Казаха, че ще си ги получим по-късно. Довечера. Или на другия ден. Въртеше ми се в устата да попитам дали няма сега да ни сложат белезници и да ни закачат за парното в коридора, ама реших да не се правя на интересен и си замълчах… Поправете ме, ако греша, но мисля, че само полицейските служители имат правото да ти отнемат документа за самоличност и то – само в ограничени, предвидени от закона случаи. Както и да е. Взех магнитната карта и помъкнах багажа към асансьора.

Следващата кофти изненада беше в коридора. Точно срещу вратата ни се извършваше ремонт. Трябваше да минем през найлон със строителни отпадъци, за да си влезем в стаята, която нямаше нищо общо с просторните, луксозно обзаведени помещения от офертата в грабо. Озовахме се в тесен килер, 4 на 2.5 метра, измерих го лично с рулетката. Не ме питайте защо си нося рулетка, когато съм на почивка, просто беше част от ключодържателя. Вратите на миниатюрния гардероб се отваряха над леглото и в него нямаше нито допълнителни завивики, нито одеяла, трябваше да разчитаме само на тънките постелки върху леглото, а в мръсничката баня, ухаеща на канал, нямаше хавлиени кърпи. Получихме ги чак на другия ден, след доста молби от наша страна. И от страна на други гости в „хотела“. Междувременно трябваше да си трия ръцете в стар, износен халат, който имаше дупка под мишницата и беше с два размера по-малък. Изглеждах нелепо, когато го облякох, за да отида на басейн, но нямах друг избор. Все пак, не си носех кърпа за баня от вкъщи, защото бях направил резервация в четиризвезден хотел…

Спа-центърът, ако може така да се нарече, представляваше сауна и парна баня от най-добрите години на соца, с видими петна от мухъл по стените и по тавана на общите помещения, което се отнасяше и до басейна. Стаята за релакс беше мрачно и разнебитено помещение, в което не посмях да вляза. Самият басейн, голямата гордост на „хотела“, беше рекламиран като „минерален басейн с полуолимпийски размери“. Наложих си да не разсъждавам за хигиената и да пробвам, все пак, да се насладя на престоя.

После дойде ред на вечерята. Храната беше ОК. Имаше четири-пет готвени ястия и това беше всичко. Непрекъснато презареждаха, обаче, така че поне не ни оставиха гладни. Напитките се поръчваха допълнително на сервитьора и цените бяха разумни, но обслужването…може да ти донесат бирата и след като си се нахранил.

Направи ми впечатление, че в бара имаше хладилна витрина със симпатични сладоледени тортички. Няколко часа по-късно позвъних на рецепцията и с целия си наивитет се опитах да поръчам две от тях по телефона. „Надзирателката“ ми отвърна, че това не е рум сървис, да не я търся нея за такива неща и да се обадя в бара. В бара ми вдигна сърдит чичак, който категорично отказа да изпълни поръчката. Заяви ми, че имал клиенти, бил сам зад тезгяха и, ако тръгнел да ми носи тортичките до стаята, на него кой щял да му го наглежда бара, а? Ако някой откраднел бутилка уиски, кой щял да плаща? Завърши с думите: „Ела и ще ти дам“. Отидох и ми даде. Не безплатно, разбира се.

На сутринта тествах „румсървиса“ за втори път, като се опитах да поръчам две кафета по телефона. Вече знаех кой номер да набера, за да избегна „надзирателките“ от рецепцията. От бара ме отрязаха отново. Оказа се, че в „четиризвездния хотел“ румсървис просто няма. Нямаше и хладилник / мини бар в нашата „стая“. Не, че ми беше притрябвал, ама е задължителен, доколкото знам, дори в местата за настаняване с три звезди. Общо взето, ясно е как е получило категоризацията си това туристическо недоразумение, но не е ясно защо изобщо някой ще поиска да си плати, за да прахоса безценни дни и нощи от живота си там.

В продължение на два дни никой не почисти стаята, въпреки че се обадих на рецепцията и оставих табелката с надпис „Моля, почистете стаята“ да виси от външната страна на вратата, докато ни нямаше. Чудесно е да се върнеш освежден от разходка в тесния си килер, набеден за хотелска стая, където да завариш препълнения пепелник на терасата и преливащото кошче за боклук в коридора. Не съм отгледан в дворец и у нас не ми е проблем да си ги свърша тези неща сам, но престоят у нас не струва по сто лева на вечер, при това – с 50% намаление…

Та, може да нямаше рум сървиз, кърпи в банята и почистване на стаята, но за сметка на това имаше ремонти. Освен ремонта, който си течеше дежурно в коридора срещу нашата „стая“, на два пъти се оказахме заключени – веднъж вътре и веднъж извън „стаята“. Първият път бравата просто ми остана в ръцете, докато се опитвах да изляза. Все пак, бяха ме скастрили от румсървиса току що, трябваше да отида и да се обслужа сам. Вечерта пък не успях да се прибера. Магнитната карта отказа. Два пъти слизах до рецепцията, за да мога да получа достъп до „килера“, в който бях настанен. Първият път „препрограмираха“ картата и ми казаха да опитам отново, а ако не стане, да отида пак. Не стана и отидох пак. Вторият път се качих със сърдит майстор, който каза „чакай да си взема стълбата“. Не разбрах защо точно му трябва стълба, но човекът действително си взе стълбата и, след като пробва да отвори с картата безуспешно, просто си бръкна в джоба и ми даде обикновен ключ…

Вместо заключение

Всеки град в България претендира да е „столица“ на нещо и Велинград не прави изключение от това правило. Той се тупа по гърдите с названието „Спа столица на Балканите“. По местната кабеларка тамошните хора си го наричат „курорта“. На практика от „спа“, „столица“ и „Балкани“ спокойно могат да отпаднат първите две и да остане само третото. Сигурен съм в добрите качества на минералните води, но съм сигурен, също така, че местните нямат абсолютно никакъв принос за това. Като тийнейджър група цигани ме замерваше с едри камъни във Велинград, след като не успя да ме хване, за да ме обере и кой знае още какво… Тогава се бях заканил, че никога повече няма да стъпя в този град, но сега, заради офертата в грабо, някак се престраших. Това, което заварих веднага след излизането ми от влака беше „пазарен ден“, тоест битак в стил Кербала: тълпа от съмнителни типове, които продават стари телевизори, пружини, метални рамки за легла, кастфони (грешката е умишлена) и въобще, кой каквито боклуци е успял да извади от „столичния“ си дом, а околко тях каруци си пробиват път сред некъпани сополиви хлапета, които просят стотинки от минувачите и сред младежи по анцузи, които те оглеждат нездравословно от глава до пети. Изобщо, стискаш здраво портмонето под мишница, избягваш да поглеждаш „столичаните“ в очите и мислиш как да се чупиш незабавно, защото си единственият бял, а освен това си и турист. „Хотелът“ беше далеч от центъра и по време на пътуването с разнебитеното такси успях да се насладя на цялата прелест на „Спа столицата на Балканите“: надупчени улици, грозни къщи с неугледни фасади, цепнатини и бурени по тротоарите, боклуци по дворовете, въобще – едно цялостно усещане за подтискаща мизерия и за безперспективна нищета на фона на чудесната горска зеленина.

Прежияването във Велинград доказва силата на Закона за привличането, който гласи, че реалността ти поднася събития, обстоятелства, хора и места, които изцяло отговарят на вътрешната ти нагласа, на очакванията и на убежденията ти, така че не виня никого за това. Сигурен съм, че във Велинград живеят и прекрасни хора, както съм сигурен, че има по-добри хотели от недоразумението, в което бях настанен. НО категорично смятам да спазя още един принцип и той е „всяко чудо до три пъти“, а трети път просто няма да има. За съжаление „Спа столицата на Балканите“ просто не съществува вече на картата за мен…

Тихомир Димитров 

35 коментара »

  1. И аз бях предубедена за Велинград, но Роял Палас е точно обратното на описаното. Живея от много години в чужбина, доста пътувам, така че имам база за сравнение. Обслужването и спа зоната ни изненадаха приятно. Цената беше смешна за условията. Единственото неприятно беше откритието, че собствениците са мутри и последния ден се появиха 2-3 интересни двойки.

    Коментар от Лили — ноември 20, 2015 @ 12:35 am

  2. То самият град е супер зле. Аз не бях ходил допреди година и половина, все съм слушал хвалби, ама не ме влекат водите толкова. Оказа се типично треторазрядно градче с надупчени улици и много цигани. Да се чудиш всичкото „спа-столичен“ туризъм къде потъва…

    Коментар от Nikolai Tsekov — ноември 22, 2015 @ 1:53 am

  3. ехе, видял си един хотел и с голямата баданарка правиш заключения за целия град. елементарна проверка в booking показва, че Селект е No32 от 33 хотела. какво да кажа за човека, който не си направил 30-секундно усилие да провери къде отива?

    Коментар от Georgi Pavlov — ноември 22, 2015 @ 12:17 pm

  4. Здравейте, на мен пък Велинград ми е любим за СПА почивка и забавление! Наистина почти всички хотели в БГ не отговарят на звездите които са сложили но има страхотни хотели с перфектна организация като Свети Спас, СПА клуб Бор и други! Много и разнообразна храна учтиво обслужване, персонала се старае да ти угоди до колкото е възможно, общо взето страхотна атмосфера. Като цена и качество няма кой да ги бие в града от както съм се спрял на тези два хотела основно не смея да рискувам повече с други. Горещо ви препоръчвам да ги пробвате. Промо пакетите на въпросните хотели може да ги намерите в http://topofertite.com/ Във въпросния сайт даже ме обслужват по телефона без да трябва да правя дори и резервация те ми правят всичко и са много учтиви също! А всичките промоции за Велинград ги намерих тук; http://velingradhotels.com/#/city:velingrad/order:newest/str:0
    В града има страхотни заведения с много ниски цени и специфични местни гозби на които човек трудно може да устои. За това горещо препоръчвам Велинград за почивка!
    Надявам се да съм бил полезен за желаещите да посетят Велинград😉 Поздрави🙂

    Коментар от Георги Коларов — ноември 22, 2015 @ 1:15 pm

  5. Грабо…. Това ползва ли го някой още? Там всичките оферта са такива!

    Коментар от дадад — ноември 22, 2015 @ 2:13 pm

  6. Достя гняв и опит за подуване на някакви изолирани наблюдения с цел да се докарат до общовалидни факти. Ще му се на автора. Общоизвестно е, че въпросният хотел не е ОК. Гледа се преди да се ходи. Има много хотели, които осигуряват наистина страхотни преживявания и заради които Велинград е спа столица. Намерете си такъв!

    Коментар от Атанас Димитров — ноември 22, 2015 @ 3:27 pm

  7. Пак като не са му връчили една палатка, и да спи навън… Хубаво е тия неща да се споделят в Нета, и да излизат в търсачките.

    Коментар от Ivan T — ноември 22, 2015 @ 4:28 pm

  8. Здравейте,господине!
    Като човек,работещ в един от водещите хотели във въпросния „супер зле“ град и имащ удоволствието да пътува доста по света,мога да Ви кажа,че докато гледате нощувките Ви да не надвишат 100.00лв. и докато купувате разни ваучери от сайтове за колективно пазаруване ще е така!
    Самия факт,че са Ви информирали,че настаняването е след 14:00 часа,а Вие отивате в 12:00 е красноречив-българинът все гледа ако може по-раничко да се настани,по-късничко да си тръгне!Всеки хотел има правила,които гостите са длъжни да спазват,щом е записано,че настаняването е след 14:00 часа, и Вие знаете за това,ще се съобразите и ще отидете след 14:00 часа.
    Фактът,че за room service звъните на Рецепция,а не в Ресторант или Лоби бар,доколкото съм информирана Лоби барът във въпросния хотел работи до късно,носите си рулетка да си мерите стаята говори не особено добре за Вас.Предполагам,едва ли сте се сетили да махнете картата си от четеца,когато излизате от стаята си и може би,заради това камериерките не са могли да влязат и да почистят стаята Ви.Това,че сте попаднали на кофти хотел НЕ Ви дава никакво право да обиждате нашия град!!!Човек винаги има избор и ако нещо не му хареса,винаги може да си тръгне.А и в сайта на хотела перфектно се вижда,какво точно може да очаквате.
    Като гледате да спестите от почивката си,все така ще бъде!Докато такива,като Вас не се научат на ред,ще има и такива хотели,и такива служители!
    Г-н Димитров била съм в Сингапур,в 4 звезден хотел,за 500,00лв на вечер-кърпите бяха захабени,тапицерията на дивана с лекета,да не говорим за миризмата,която се носеше навсякъде.Преместихме се в хотел за 700.00лв и ни сервираха кафето в златни чаши,имахме избор на какви възглавници да спим и как да бъде оправено леглото ни!Както е казал народът:Всеки се разполага спрямо чергата си!Била съм и в Лондон,в хотел в центъра.Стаята ни беше около 12-15 кв. заедно с банята,асансьорът не работеше,а от рецепцията не бяха много словоохотливи,НО ако бяхме отседнали в Hilton на съседната уличка за 250£ на вечер вместо за 150£, най-вероятно щяха да носят на ръце и мен, и багажът ми!В крайна сметка всеки получава това за което си плаща!Така,че не ми казвайте с некомпетентността си какво съществува или не за Вас! От доста години съм в този бизнес и ми е писнало от селяни с градско потекло,като Вашето и това на г-н Цеков с неговия ниско интелигентен коментар по-долу!Виждала съм Ви всякакви, с всякакви претенции!Най-вероятно Вас едва ли ще срещна, предвид ниската цена за нощувка,която сте си избрали,но ще Ви кажа едно колкото повече хора,като Вас са по-далече от нашия град,толкова по-добре!Във Велинград живеят много прекрасни хора,има изключително добри хотели и нямаме нужда от Вашето мнение и негативизъм,нито от Вашето присъствие!!!

    Коментар от Mihaela S — ноември 22, 2015 @ 5:31 pm

  9. И още нещо.Госпожата с първия коментар поне да се постарае да научи името на хотела,в който е била!Хотел с името Роял Палас във Велинград няма!Когато коментирате, бъдете поне малко адекватни!

    Коментар от Mihaela S — ноември 22, 2015 @ 5:34 pm

  10. Za men tova e heiturska statiq,dori mislq,che e platena i mnogo zlonamerena !!
    Dori po stila mislq,che e rabota na dolno jurnalistichesko pse(prednaritelno se izvinqvam za dumite,koito izpolzvam)!!
    Edin cheren,znachi vsichki sa cherni-primitivnooo,primitivno kolega Galov!!:-))
    Ne biva takaaa,ama toi choveka shtom hodi po pazarite znachi si pada po eftini raboti i ciganiiki bih kazal!!! Puk dali shte doide pak,na men lichno vaobshte ne mi puka! Ima edna hubavavprikazka,che tarikat muj ne piska!!
    Da si gledal,kogato si izbiral-eftino hubavo?
    Takova jivotno nemaaa!!
    Izvinqvam se oshte edin put ako sum obidil vuprusniq gospodin,kogoto sa go gonili s kamuni ciganite za da go oberat predi mnogo,mnoogo godini ! Izvinqvam mu se ot imeto na ciganite i vaobshte ot vsichki raboteshti hora na Velingrad! Vse pak mislq,che toi se e,,pociganil“za nakoi liv!!:-))
    Ostanete si sus zdrave!!

    Коментар от Georgi Nikolov — ноември 22, 2015 @ 5:42 pm

  11. Господин димитроф,изтриите коментара в измисления ви блог,тъй като оронвате авторитета на този хотел,доста от нещата не отговарят на истината.Нямате право така да пишете,не се ли замисляте че този обект има собственици и хора който работят и си изкарват хляба там,а вие сте седнали и пишете вече.Замислете се!!! Благодаря че ще го изтриете.

    Коментар от Tihomir Grigorov — ноември 22, 2015 @ 8:10 pm

  12. Изкушавам се да изразя мнение по въпроса за облика на Велинград. Мръсно било,грозни къщи, надупчени улици…Че това е истинският облик на България, малко населени места са добре уредени. Нима София е чиста,красива и уредена? То цялата ни държава е един заден двор! А какво е по селата-пълна трагедия! Не знам с какви очаквания е дошъл въпросният господин, но това е истинският облик и на България, и на българина-обеднял, оскотял, с празни ръце и с празна душа.

    Коментар от Vesela Nikolova — ноември 22, 2015 @ 8:24 pm

  13. Здравейте,да изкажа което мнение за поста!Потрудил се господина да напише,нещо си…. ама платил 100 лв за двойна стая със включена закуска и вечеря….носил и ролетка……ама моля ти се!От самата оферта трябва да ти е станало ясно!!!Какво очакваш за 100 лв да се настаниш да се храниш и да си в палат.Велинград е супер място за почивка ама не очаквай за без пари да ти предложат вип апартамент с изхранване!Те хората построили такива хотели не са просяци за да ви чакат да оставите вашите 100 лв.Така че Господине другия път идете в 5 звезден хотел дайте 260 лв за двойна стая в която се включва закуска и спа център(без масажите естествено) и ще бъдете доволен обещавам!!!!Поздрави

    Коментар от Emo — ноември 22, 2015 @ 9:36 pm

  14. Велинград е мръсен, неугледен и занемарен град с изключително лоша инфраструктура! С изключение на един-два хотела, които не са нещо впечатляващо, всичко друго е пълна гнусотия! Единственото хубаво на Велинград е минералната вода и природата, за което местните надменни наглеци нямат капка заслуга!

    Коментар от Виктор — ноември 22, 2015 @ 9:55 pm

  15. Потвърждавам всичко описано от автора -абсолютно достоветно е, имах същия отчайващ опит точно преди година. Не ходете там! А собствениците и персонала вместо да протестират срещу лошия , но заслужен очерк, да се постараят да разберат, че са в специфичен бранш и имат много да учат.

    Коментар от augustatrayana — ноември 22, 2015 @ 9:58 pm

  16. Повечето от познатите ми бягат по Гърция, по тия причини, и не щат да чуят за БГ. 100 лева били бедняшки пари, кво да бил очаквал… Сигурно половината персонал на хотела е на минимална заплата, щото провинция видиш ли! Иначе писъци, как не вървял туризмът у нас. Михаела както му се кара в блога му, че бил уж селянин – така ще си гледа и клиентите в хотела, щото била спала в Лондон. Ми, по-висок стандарт, повече плащат на персонала си. Няма как да вземеш Лондонски пари с БГ заплати.

    Коментар от Ivan T — ноември 22, 2015 @ 10:59 pm

  17. Да добавя, че по БГ хотелчета съм оставал и гладен, въпреки ресторанта. Не беше с 4 звезди, но сервитьорът само разправяше как искал да сменя занаята. Та ходя с хляб, лютеница и кашкавал по подобни места, сигурно щото и аз съм селянин. Щото съм гладувал, добре, че бях с кола и слязох до града.
    А задържане на лични документи е наказуемо. Глобиха бившия собственик на новозакупената ми кола, щото ги задържа, докато я платя. Така се бяхме разбрали, но полицаите не ги интересува, отнесе си глоба по закон.

    Коментар от Ivan T — ноември 22, 2015 @ 11:12 pm

  18. Не зная къде пътувате и за колко пари спите по хотели, но 35-50 евро на човек са съвсем разумни пари за спане в 3-4 звезди из почти цяла Европа, стига да не говорим за някакви натоварени сезони. У нас нищо не би оправдало да искат същите пари, предвид, че не плащат особено на персонала си и обслужването никога не е на ниво. 100 лева на вечер в мърляв град, известен с природна даденост? Хайде, моля ви се, евтино било пък сега?

    Коментар от Nikolai Tsekov — ноември 22, 2015 @ 11:43 pm

  19. Не разбирам,защо хулите човека???Всеки има право да изкаже мнение за мястото където е отседнал и е решил да даде парите си!Клиента винаги има право,нали така?Аз също съм на мнение,че сто лева не са никак малко поне за мен и явно за автора!При условие че звездите все пак би трябвало да означават нещо,човек има право да изисква.Бил съм в 4-звездни и мога да кажа че съм оставал доста доволен,а описаното от него не отговаря и на 2 звезди.Г-жата която се изказва така неподготвена и явно е в бранша и която е “обиколила“ света,и е спала тук там,да се позамисли малко над безумията които говори,защото дори 10 лева да се дават,щом са направили място за отдих и сте наели персонал,би трябвало да се държат с гостите възпитано и поне да те посрещнат като хората!Никой не ги кара на сила да стоят там и да се държат като олигофрени,както е на повечето места!Смеете му се,че си е носил ролетка,че защо да не си я носи?Може да я носи по различни причини,но дори специално да е заради това,Вие не сте човека който да му каже дали ще си мери стаята или ще иска услуги срещу парите си,Селяни сме всички в тази държава и не виждам с какво си по различна Ти Михаела?Умишлено говоря на Ти,защото към такива като теб,нямам уважение да говоря на Вие!Затова и държавата ни е на този хал,защото толерираме простотията а не започнем да се отнасяме към хората с уважение и разбиране…селянин бил защото давал 100 лева и си носел ролетка…ама че си проста Мишееее…и в Дубай да отидеш и да спиш на златна възглавница ще си останеш куха лейка:)Каквито сме почти всички в тази държава(не изключвам и себе си).Аз пък съм много доволен от поста на човека,защото мислех да почивам във Велинград и дори гледах този хотел.И нали съм и аз СЕЛЯНИН и нямам пари за 5-звездни ми се искаше и на мен да получа малкоооо,поне мъничкооо уважение и някакви човешки условия,срещу “мизерните“ ми сто лева!!!И така за да не разводнявам повече темата,искам да благодаря на автора,че е споделил преживяното от него за да не се прецакват и другите хора и да кажа на хотелиерите да се постараят поне над обноските на персонала си и да не залъгват клиентите,защото ако беше нормална държава и се спазваха разпоредбите,заради такива неточности,веднага биха им се отнели от звездите!

    Коментар от Петър Иванов — ноември 23, 2015 @ 9:11 am

  20. За 15 лева на вечер съм нощувал в подобни градчета. Прилична самостоятелна стая на квартирни начала. Питаш първия таксиджия, и те насочват. Заслужава си неудобството да си нося хавлията, особено след разправии с такива като „гражданката“, дето била спала един път в Лондон, и Сингапур! Ба Ганю изръшнал Европата!

    Коментар от Ivan T — ноември 23, 2015 @ 9:21 am

  21. Абсолютно вярно ! Преди няколко години бях там- разбирам, че нещата са се влошили. Между другото в ресторанта ни продадоха 1,5 минерална вода за 4.50 лв., а пред хотела имаше чешма, от която си пълнеха дамаджаните безплатно велинградските столичани. В стаята осветлението беше нещо като пилотно- една мъждукаща лампичка. Била съм и в скъп хотел във Велинград /Акватоник/- същата селяния. Просто велиградчани са нахъсени да оглозгат туриста – смятат, че им се полага, нещо което не съм срещала по други градчета с минерални извори.

    Коментар от Лидия — ноември 23, 2015 @ 10:17 am

  22. Господин Димитров , Вие сте платил няма и 100 лв. за двойна стая ,срещу тази сума спите,закусвате ,обядвате и вечеряте ,пък и масаж ви се полага .от които услуги сте доволен . Според Вас с какви размери трябва да бъде стаята ви ? За да си отворите вратата има определени начини ,които важат за всички хотелски стаи.Ако сте доста едричък ,би трябвало да помолите човек от персонала да ви подмени халата , ако е имало найлон на пода в коридора това е явно пак с цел хотела да бъде запазен чист и това явно е бил частичен, дребен, належащ ремонт на стая ,защото посетих лятото хотела след основен ремонт. Персонала е млад ,енергичен и доста добре подбран ,за да си позволявате епитети като „сърдит чичак “ на бара и „сърдит чичко “ поддръжка на обекта . Искам да Ви кажа ,че претенциите ,които имате и така изложени остават в мен впечатление ,че сте един „ваучерист“ – и нищо повече . Малко да дам ,много да получа
    и много ,много да плюя , купете си от магазина боб „господине“ и у дома яжте пържоли ,ако става кажете рецептата.Съжалявам ,че отделих от времето си ,но просто ме възмутихте особено много.

    Коментар от Димитрова — ноември 23, 2015 @ 4:26 pm

  23. Тишо, целият ти хейт (оправдан или поне най-малко аргументиран) и на малкия пръст не може да стъпи на автоголовете, които си вкарват с неадекватните си коментари хората „от бранша“… Не им разрешавай да ги трият и редактират – те доказват със всяка дума, която са написали всичките ти критики, включително и великото „трябва да сте доволни на каквото ви подхвърлим“, „ние сме си прави“, „вие сте си виновни“, „за толкоз пари – толкова“ 0 и няма и да коментирам парите, които се дават на конкуренцията извън България…..

    Моите две стотинки (ако разрешиш), ще са, че отдавна не съм ходила във Велинград, но преди 3-4-5 години и в хотелите, в които съм ходила не съм получавала подобно отношение, а напротив – оставала съм доволна от отношение, обстановка и обслужване. Обяснявам си го или с (1) Промяна в последните години, или с (2) хотелът е на някой с първо име „Другаря“.

    Най-вероятно и двете…

    Коментар от Silviya — ноември 23, 2015 @ 6:10 pm

  24. Димитрова, ако ще половината бранш да се изредите да му казвате друго, човекът явно има едни впечатления, които не може да оборите, та трябва да прибягвате до обиди.

    „Ваучерист“? Чакай сега, тези ваучери хотелът ли ги пуска, или? Що не са ги обозначили като „за 100 лева получавате 2 от четирите ни звезди!“ или нещо от сорта? Хавлии на втория ден? Без хладилник? Без румсървиз? Понеже спи „само“ за 100 кинта в 4-звезден хотел?

    И се чудите що airbnb и апартаментите ви изяждат бизнеса🙂

    Коментар от Nikolai Tsekov — ноември 23, 2015 @ 7:06 pm

  25. „Господин Димитров , Вие сте платил няма и 100 лв. за двойна стая ,срещу тази сума спите,закусвате ,обядвате и вечеряте ,пък и масаж ви се полага .от които услуги сте доволен “

    Г-жо Димитрова, за тия пари персоналът ви работи седмица, седмица и половина! Като гледам отношението към клиентите ви, не ми се мисли на какво ги подлагате пък тях!
    Искате да ги вземете за ЕДНА нощ, с дебелашко отношение. Не съм стъпвал на черноморието ни едно 6 години поне, заради такива като вас! Някак си ако може да затворят границите и да стрелят в гръб като едно време, че да сте доволни, ама не би!

    Коментар от Ivan T — ноември 24, 2015 @ 12:33 am

  26. Зачетох се защото харесвам някои неща от автора и позициите му по някои въпроси. Но този път останах разочарована. Цялата публикация е изпълнена с гняв и злоба. Защо? Не харесва града от малък, не иска да ходи там, но му изпаднала оферта. До тук добре, но се започва – „съмнителни типове“, „сополиви хлапета“, „гледат те подозрително“, „разнебитено такси“, „грозни къщи“, „потискаща мизерия“ – няма смисъл да продължавам. Потресена съм как може толкова негативизъм и злоба да се събере в един, единствен човек. Местните хора нямали заслуга за минералната вода – никой човек никъде по света няма заслуга за природните богатства на една държава, но има заслуга да ги открие и използва в своя полза и в полза на жителите на дадената държава.
    Поразрових се малко защото ми стана интересно видях оферти за въпросния хотел. Ами цените са около 47 лв. с включени 3 хранения, което само по себе си означава, че за нощувка плащаш около 10 лв. реално. Че това е цена за едно легло в къщата на някоя баба – за какъв румсървиз говорим. На снимките хотела изобщо не изглежда като соц ведомствена станция.
    Да критикуваме е най-лесното нещо на света, но трябва да започнем от себе си. Аз също съм пушачка, но спазвам законите. Когато пушиш на обществено място (след като е забранено със закон) поне си почиствай, не очаквай ти да цапаш, друг да чисти след теб.
    За да не ставам многословна ще кажа само, че човек когато тръгва на някъде трябва да знае защо отива там. И в Рим и в Истанбул стаите в хотелите са толкова малки, че има само пътечка да стигнеш до леглото си и да си легнеш. Но хората отиват там заради друго. Ако си отишъл заради водата във Велинград наслаждавай й се, не търси под вола теле.
    Изливайки злобата си няма да решиш нито проблемите си, нито ще направиш света едно по-красиво място за живеене.

    Коментар от Ирина С. Кирилова — ноември 24, 2015 @ 12:16 pm

  27. Ще се опитам да отговоря адекватно на повечето коментари. Молбата ми към по-гневните читатели е да си направят труда да проверят в Google и други ревюта за хотела. Не съм аз единственият, изказал се по въпроса. От вас зависи обективно да си изведете самостоятелните изводи, да претеглите положителните и отрицателните мнения. Не сте малки деца, че да ви влияя. Освен това, щом сте толкова несъгласни, почивайте в този хотел, харчете си парите там и бъдете доволни. Ревюто ми няма за цел да осъжда, да опорочава репутации и прочие. Искрено се надявам то да бъде полезно за служителите и собствениците на хотела. Достатъчно е само да коригират нещата, от които туристите масово се оплакват и всичко ще бъде ОК. В крайна сметка, не са чак толкова фатални. Въпрос на организация е само. Искрено се надявам обратната връзка от клиентите да започне да променя услугите в българския туризъм към по-добро. И в конкретния хотел – също. Имат супер яка база. Заобиколени са от чудесна природа. Ползват благодата на минералните извори. Всичко това е прекрасно. Но не може 4 звезден хотел да няма мини бар в стаята и да отказва на туристите си рум сървис, например. Разбирам недоволството, но държа да напомня, че не съм отишъл там на гости. Нормално е да очаквам нещо срещу парите си, а сумата, която съм платил, не се определя от мен, а от хотела, който се съревновава с няколко стотин подобни само на българския пазар. Чрез злостни обиди, заплахи и настоявания гостите да си трият мненията не вървите в правилната посока. Ако има истински мениджмънт в хотела, на неговото място бих принтирал всички ревюта от нета, бих ги раздал на служителите си, бих направил сериозна оперативка и бих започнал да отстранявам нещата, от които гостите се оплакват, едно по едно. Искрено се извинявам на хората от Велинград, които са приели мнението ми за града им твърде лично. Четете последния параграф. Там пише, че грешката е в моя телевизор. Аз дори имам приятели във Велинград, които се надявам, че са достатъчно умни, за да не ме приемат чак толкова насериозно… А сега конкретно към всеки от вас, който си е направил труда да коментира под статията (съжалявам, ако съм пропуснал някого):

    @ Лили: Да, сигурен съм, че има и свестни хотели във Велинград. Този също може да се нареди сред тях. Има потенциала. Достатъчно е само да започнат да взимат мнението на клиентите си под внимание. Ако бях единственият недоволен посетител, щяха да имат причина да ми се сърдят. Но не съм. Питайте Гугъл.

    @ Nikolai Tsekov: Не ми се ще да обиждаме повече Велинград. Просто аз имам кофти опит от там и това е изцяло субективно преживяване. Последното доказва силата на Закона за привличането, който гласи, че реалността ти поднася събития, обстоятелства, хора и места, които изцяло отговарят на вътрешната ти нагласа, на очакванията и на убежденията ти, така че не виня никого за това. Сигурен съм, че във Велинград живеят и прекрасни хора. Дори познавам някои от тях.

    @ Georgi Pavlov: Прав сте, трябваше да проверя повече мнения, рейтинги и класации, преди да отида. Point taken. Ще ми бъде като „обеца на ухото“. Що се отнася до града, като цяло, с риск да се повторя – моля прочетете отново последния параграф. Или вижте горния коментар.

    @ Георги Коларов: Благодаря за споделените линкове и мнения! Коментарът Ви беше задържан от анти-спам бота заради линковете в него, но си позволих да го публикувам, тъй като освен рекламна информация, съдържа и насоки за потребителите. В крайна сметка, една от функциите на рекламата е и да информира. Отговорност на рекламиращия е, ако дезинформира. Желая Ви приятен ден!

    @ дадад: Не е вярно. Грабо се използва от доста хора, аз лично също смятам да продължа да го използвам, защото имам предишен положителен опит с ваучери от други хотели, на съвсем съпоставима цена, където обслужването, настаняването и условията бяха на космическо разстояние от тези. Моя бе грешката, че не взех под внимание потребителските ревюта, преди да направя резервациите, разбира се. Не виня никого за това.

    @ Атанас Димитров: Съгласен съм с Вас, г-н Димитров! Цитирам: „гледа се преди да се ходи“. Точно така е. Забележките ми не са към Велинград, като цяло, а към конкретния хотел и се надявам той да подобри обслужването си, за да се развива успешно в бъдеще. Има чудесен потенциал. Въпрос на вътрешна организация е само. Иначе, пито-платено. Аз не се сърдя на никого. Но не искам да се сърдят и на мен, че споделям мнението си, като потребител. Не съм бил там „на гости“ и срещу парите си не съм длъжен да хваля никого за това, че не получавам адекватното за категоризацията на хотела обслужване. Моите хвърлени на вятъра стотинки ги преглътнах, така или иначе, надеждата ми е и „засегнатите“ да преглътнат истината за некачественото си обслужване, която не се споделя само от мен в нета, след което да вземат и да направят нещо по въпроса. Това е единственият вариант, от който ще спечелят всички: персонал, гости, собственици на хотела. Пожелавам им успех! Смятам, че е съвсем възможно.

    @ Ivan T: Хех, палатка си имам. Спането в нея, обаче, рядко струва приблизително 100 лв на вечер, дори да използвам най-луксозния къмпинг в чужбина. Шегата настрана, хубаво е не само да излизат ревюта от потребители в търсачките, още по-хубаво е обектите на тези ревюта да следят кое е общото между тях и да предприемат реални действия по отстраняването на проблеми, които пораждат масово недоволство у техните гости и клиенти. Пожелавам им успех в това начинание! Нямам лоши чувства. Смятам, че „Селект“ има потенциала да се превърне в първокласен хотел, като не просто пуска „евтини“ оферти в грабо (защото никак не са евтини – на други места срещу същите пари получаваш много по-високо качество), а и като направи истински подобрения по набелязаните (не само от мен) проблеми. Това е пътят към успеха. Пожелавам им повече положителни ревюта занапред! И то – напълно заслужени! Аз моите 200 лв съм ги преглътнал. От тях зависи дали ще могат да преглътнат още стотина ревюта като това, от следващи гости на хотела, каквито неизбежно ще се появяват в бъдеще, ако нещата си останат така, както са си сега.

    @ Mihaela S: Здравейте, г-це/г-жо! Защо се засягате, след като работите в друг хотел от същия град? „Водещ“, при това? Четете ревютата за него и коментирайте там. Иначе благодаря за споделените туристически впечатления от многобройните Ви обиколки по света. Също като Вас, гостите на „Селект“ сигурно „не пасат трева“. Българинът
    все повече пътува и е нормално да започне да сравнява. Нормално е, също така, изискванията му да се повишават. Това значи, че „обслужване“ от ерата на комунизма ще спре да го задоволява. Съгласен съм с Вас, че има скапани хотели в чужбина, които струват много повече. Що се отнася до коментарите Ви относно цената, ако сте учила туризъм сигурно знаете, че при услугите цената зависи пряко от качеството. За качеството, което получих и стотачка на вечер е много… Ако смятате, че с нивото си „Селект“ може да привлича само милионери, дълбоко се заблуждавате. А, ако мислите, че срещу 200 лв, като потребител, нямам право на забележки – също. И, да не забравя, извинявам се, ако съм обидил Вашия град, а с това косвено и Вас! Не се шегувам. Факт е, че нямам добри спомени от там. Факт е, също така, че два пъти вече го посещавам и все така се получава… Както е и факт, че сигурно не сте прочели последния параграф от статията, а именно: „Прежияването във Велинград доказва силата на Закона за привличането, който гласи, че реалността ти поднася събития, обстоятелства, хора и места, които изцяло отговарят на вътрешната ти нагласа, на очакванията и на убежденията ти, така че не виня никого за това. Сигурен съм, че във Велинград живеят и прекрасни хора, както съм сигурен, че има по-добри хотели…“. Иначе за ваучерите не сте права. Предишният път бях в СПА хотел „Александър“ в Златоград, платих същата цена през грабо и останах очарован от всичко: хигиена, чистота, обзавеждане, размер на стаята, хранене, обслужване, СПА център и т.н. Щом „Александър“ го може, значи го може и „Селект“. На същата цена, при това! Разликата е от земята до небето. Изпратих 12 души на почивка там, роднини и приятели, без да ползват намаления, защото съм доволен от хотела. Това е целта на ваучерите от грабо. А не да се излъже клиентът. Естествено, че няма да позволя на никой от приятелите си да почива в „Селект“, докато е на това ниво. Срещу същата цена могат да избират между 300 други СПА хотела само в България и между 3000 в съседните държави. Въпрос на организация е само нещата да се подобрят. Препоръчвам Ви да се разходите до Златоград, за да си направите съпоставката сама. И да „препишете“ някои добри практики. Все пак виждам, че имате достатъчно опит. Благодаря Ви за споделеното мнение!

    @ Georgi Nikolov: А за мен това е коментар, написан на 6lyukavitsa, който много трудно се чете… Ех, де да ми плащаха, за да пиша ревюта на хотелите, в които отсядам. Не, случаят е точно обратен, г-н Николов, аз си платих и срещу парите си имам право на мнение, като клиент. Все повече клиенти ще продължават да пишат в интернет все повече ревюта за доброто или лошото обслужване, което получават. Не знам дали клиентът винаги е прав, но това не е толкова важно. По-важен е въпросът откъде тази емоция във Вашия коментар? Откъде този жар, с който ме наричате, цитирам: „dolno jurnalistichesko pse“? Никой хотел не е застрахован срещу отсядане на журналисти в него. Имате късмет, че не съм такъв. Това е личен блог и ще ви помоля, ако искате да споделите мнението си, за което сте добре дошъл, следващият път да ползвате българската азбука и да спазвате првилата за коментиране: https://asktisho.wordpress.com/rulz/ В противен случай коментарът Ви ще бде изтрит. Благодаря за изразената позиция! Извиненията Ви се приемат. Няма сърдити. Единствено се надявам хотелът да си подобри обслужването, за да може да се развива успешно занапред. Гостите сме си направили труда, не само в това ревю, но и в редица други, пръснати из нета, да споделим какво точно не харесваме там. Смятам, че това е по-скоро услуга, защото срещу парите си можем да отидем навсякъде другаде. Единственото по-лошо от недоволния клиент е мълчаливият недоволен клиент… Останене си със здраве и Вие!

    @ Tihomir Grigorov: Давам си сметка за нещата, които споменавате. Намеренията ми не са лоши, надявам се изброените от Вас хора да си променят услугата така, че да четат повече положителни ревюта в нета занапред. С триене на потребителски мнения в „измисления ми блог“ нищо няма да се постигне. Това е все едно да заметете
    боклуците под килима, докато си почиствате апартамента. Ако не тук, някъде другаде ще изплува истината за обслужването, което съвсем не е на ниво. Както вече е изплувала. Многократно. На много места. Вижте и другите ревюта за същия хотел. Прочетете и на други места. Сигурно отговарят на истината забележките, щом различни гости непрекъснато Ви повтарят все едни и същи неща. Тогава какво? Ще цензурираме всички блогове и интернет медии ли? Не е ли по-добре да си вдигнем качеството на услугата и да насърчаваме гостите да споделят положителното си мнение в интернет? От това ще спечелят и собствениците, и служителите, и гостите на хотела. Не мислите ли, че е по-добър вариант от „замитането“ на кофти ревюта „под килима“? Желая Ви успех и благодаря за споделеното мнение, въпреки личните обиди и нападки в него.

    @ Vesela Nikolova: Ами не е така. Разходете се из други градове (в провинцията) и си направете сравнението сама. Ще ви дам един малък жокер – там, където отсъства една конкретна политическа партия в местната власт, нещата изглеждат доста по-добре. В сравбителен план. Но това е въпрос, в който не ми се задълбава. Извинявам се, ако сте от Велинград и сте приели мнението ми за града си лично. То за това си е лично мнение. Никой не е длъжен да го споделя, нито да се съгласява с него, но и никой не е длъжен да го премълчава. Мерси за коментара!

    @ Emo: Да, точно това очаквам, Емо, защото ползвайки същата услуга на други места, при същата цена и през същия сайт за колективно пазаруване, съм получавал далеч по-добри условия за настаняване и обслужването е било на съвсем различно ниво. Феодализмът свърши и сега конкуренцията работи в полза на клиента, съжалявам. Единствената алтернатива е „Селект“ да достигне нивото на конкурентното предлагане в други хотели. Срещу парите си мога да избирам между 300 различни СПА хотела в България и между 3000 в съседните държави. А ролетката беше част от ключодържателя на жена ми. Оказа се полезен аксесоар. В случая. Не си нося ролетки специално, за да меря стаите на хотелите, в които отсядам. Бях там за рождения си ден и останах с лоши впечатления. Това, че говорите за масажи Ви издава, че сте от същия хотел. Никъде в статията не се споменават. Благодаря Ви за изразеното мнение! То е ценно за самите Вас. Помислете как да си подобрите услугата и ще четете съвсем различни ревюта в интернет. Другият вариант е да се опитате да контролирате целия интернет. Виждате ли параход да ми плава в окото?

    @ Виктор: Прекалено крайно е изказването Ви и прекалено лесно поставяте целия град „под общ знаменател“, ама кой съм аз да Ви съдя, като трябва да започна първо от себе си! Но не бих се върнал там. Още веднъж се извинявам на Велинградчани, че приемат лично мнението ми за техния град. И още веднъж ги подканвам да прочетат внимателно последния параграф от статията и да не се хващат само за отрицателните неща…

    @ augustatrayana: Съществува хотел с името на профила, от който коментирате и, честно да Ви кажа, потребителите имат моралното право да критикуват обслужването, което получават, като клиенти и гости на даден хотел, но да се хули конкуренцията не е много читаво, възползвайки се от отворените коментари в нечий личен, авторски блог…
    Но може и да греша. Може пък да не сте от конкуренцията. Просто напомням, че това ревю не е създадено, за да се унижава или унищожава нечий бизнес, нечии работни места и т.н. Дори напротив – целта ми е да се обърне внимание на конкретните проблеми, които са забелязани не само от мен, но и от други гости там, в други ревюта, на други
    места из интернет. Ако бях написал отзива си неемоционално, сухо и вяло, мислите ли, че някой щеше да му обърне вниамние? Но аз не искам да ми обръщат внимание, искам хотелът да стане първокласен, защото го заслужава! Малко е необходимо само, за да се постигнат големи резултати. Базата е налице. Хората са налице. Всичко би могло да бъде чудесно само след няколко седмици. Просто въпрос на организация. Надявам се след една година СПА хотел Селект във Велинград да няма нищо общо с хотела, който посетих тази година. В положителен план. Кой знае, може и да изпратя някой приятел като „таен клиент“, за да проверя. Ако нещата са си останали същите, без да се промени нищо в обслужването, отговорността за подобни ревюта в бъдеще няма да бъде моя, а на стотиците други не толкова доволни клиенти, които ще минат от там… Желая Ви успех и благодаря за споделеното мнение!

    @ Nikolai Tsekov: Градът не е „мърляв“. Аз малко се поизхвърлих и не биваше да го правя. Никой не чете последния абзац в шибаната ми статия, обаче. Хората са си негативисти и предпочитат да се съсредоточават върху негативното. Както и да е. Не Велинград е мърляв, а отношението към клиентите в конкретния хотел беше мърляво (използвам слаб термин) и, действително, съгласен съм с Вас, че 100 лв е ниска цена само, ако получаваш 5000 лв месечна заплата. За нивото на заплатите във Велинград си е направо космическа сума.

    @ Петър Иванов: Благодаря Ви за подкрепата, но недейте, моля Ви се, така да обиждате други коментиращи, при това дами, и то на лична основа. „Куха лейка“ не е красив израз, колкото и да съм съгласен с аргументите Ви. Сам казвате, цитирам, че всеки има „право да изкаже мнение“ и аз напълно Ви подкрепям в това отношение. Толерирайте мнението на другите – нищо, че се различава от Вашето. За мен са еднакво добре дошли както „лошите“, така и „добрите“ коментари под статиите в моя блог, стига да спазват някакво елементарно благоприличие. Ще ми се да дойде денят, в който ревюта като това и на други потребители в интернет ще започнат да подобряват качеството на туристическия продукт в България, при това съвсем осезаемо. Вместо да предизвикват само жлъчна омраза. Всички ще спечелим от това. С мен се държаха в този хотел така, сякаш съм им длъжен с нещо, а не го смятам за нормално. Имах и рожден ден, на всичкото отгоре! Ако предприемат реални действия да отстранят конкретните проблеми, които гостите им сами, доброволно и настоятелно им подчертават чрез мненията си навсякъде в интернет, обзорът на следващият гост от престоя му там ще изглежда по съвсем различен начин. Искрено им го пожелавам и се надявам до година по това време „Селект“ вече да се е превърнал в първокласният хотел, какъвто заслужава да бъде. И какъвто, може би, някога е бил.

    @ Лидия: Не знам дали сте били на същото място, защото описанието не отговаря. Относно цените съм писал в ревюто, че са съвсем нормални. Кафенцето около левче, биричката 2 лв, тортичките по два и петдесет. Малкото джони не помня колко струваше на бара, но не надвишаваше 5 със сигурност. Хубавите неща също трябва да се споменават. Пропуснах да отбележа, че водата от чешмата ставаше за пиене и беше чудесна на вкус. Или просто имам зрав стомах, не знам, но никой не си направи труда да ме информира дали водата от чешмата е питейна или не, нямаше и обозначение на стъклото в банята, така че сигурно е питейна. Не видях никаква чешма пред хотела, от която „велинградските столичани“, както ги наричате, да си пълнят водата, но и да имаше такава – в София съм живял до мястото където истинските столичани се тълпят всеки ден за минерална водица с едни големи туби. И не виждам нищо лошо в това. Дори мисля, че водата е общочовешко благо и трябва да е напълно безплатна. За всички. Навсякъде по света. Не бих казал, че Велинградчани искат „да оглозгат“ туриста. Просто смятам, че обслужването (в конкретния хотел, а не в курорта по принцип) е по-скоро немарливо към туриста, но това лесно може да се поправи. Пожелавам им го от все сърце. Доста работа ги чака, но не е нещо, с което не могат да се справят.

    @ Димитрова: Г-жо Димитрова, присъединявате се към една група от коментиращи, които очевидно живеят на Луната или не са посещавали родината си от десетилетия, тъй като нямат никаква представа от нивото на доходите в България. Смятате, че нощувка за двама, с 2-3 посредствени хранения на масов принцип, тип стол, срещу 100 лв на вечер са малко и сигурно заслужават повече, но предполагам, че дори за служителите в хотела сто лева са космическа цифра, която едва ли могат някога да си позволят да платят, за да получат „обслужването“, което самите те предлагат… Нормално ли е, според Вас, четиризвезден хотел да няма рум сървис и мини-бар в стаята? И това да му е най-малкият проблем? Но да се върнем към служителите. Ако все пак заделят от залъка си и получат такова обслужване другаде, едва ли ще споделят много добри впечатления, сигурен съм. Нямате ли си друга работа в този хотел, освен да пишете коментари в блога ми? Според мен доста организационни промени ви висят на главата. И вие с масажите се издадохте – никъде не се споменават в статията. Радвам се, че сте толкова богата и ларж дама, за да считате като нищожна сумата, равняваща се на една пета от средната заплата в България! Пожелавам Ви много успехи в бизнеса занапред и щом сегашното положение в „Селект“ ви харесва и удовлетворява, ако не сте от собствениците и управителите на хотела, то тогава – харчете си парите там и само там. И недейте да ползвате ваучери, вие не сте „ваучерист“, все пак, плащайте си пълната цена, която е двойно по-висока (ако хотелът не лъже в намаленията), може пък и да ви дадат стая с нещо повече от легло и две нощни шкафчета в обзавеждането (поради липса на място за каквото и да било друго). Ще се радвам да видя този хотел променен в положителната насока, заради ревюта като това, а и не само. Има МНОГО лоши впечатления за същия хотел в интернет. Аз съвсем не съм единственият недоволен клиент. Хората са Ви посочили къде куцат работите, единствено от мениджмънта на хотела зависи да ги поправи. Не е невъзможно. Дори се надявам това да се случи. Ако на мениджмънта му липсва желание, това няма да е за моя сметка. Срещу парите си мога да избирам между 300 други СПА хотела в България и 3000 в съседните държави. Естетсвено, че за истинско качество 4 звезди съм готов да платя и много повече. Срещу това, което се предлага в „Селект“ в момента и стотачката е твърде висока цена. Знам, че стандартите Ви са ниски. Цените Ви обаче не са. Не бих позволил на никой от приятелите ми да отседне там, в тези условия, при цялото конкурентно предлагане, което го има на пазара. И то само на българския пазар. Но, ако се променят нещата и разбера това от независим източник, може и сам да се върна, за да компенсирам усилията на мениджмънта към промени с едно 4-звездното ревю, каквото един 4 звезден хотел заслужава. Сега ревюто ми е с една звезда, защото отразява текущото състояние на нещата. Но те могат да се променят. Просто отбелязвам пропуски, които са недопустими за категоризацията, според мен, независимо как съм попаднал там, а ваучерите и цените им, все пак, не ги определям аз, нали така? Не се сърдете на клиентите, че споделят мнение, те няма да спрат да го правят. За същите пари през грабо съм отсядал в истински хотели с 4 звезди (в България) и те нямаха нищо общо с този пансион. Доста работа Ви чака. Спрете да пишете коментари в блога ми и запрятайте ръкави!😉

    @ Silviya: Напъно съм съгласен с теб, дори съм сигурен, че сред коментиращите има хора със съвсем реални интереси там, в този хотел, които демонстрират някакво превъзходство над недоволните си клиенти, от които им се формират заплатите и печалбите, да речем. Само трябва да подчертая, при това дебело, че имах „късмета“ да ползвам такова „обслужване“ срещо 1/2 от стандартната цена, благодарение на офертата, която са пуснали в грабо. Ако бях платил стандартната двойно по-висока цена за същото „обслужване“, отношение и настаняване не само, че щях да напиша отрицателни ревюта в блога си и на много други места, но и щях да си искам парите обратно и при отказ щях да алармирам отговорните за регулирането на туристическия бранш институции в Република България, които не са на местно, регионално, феодално равнище, защото всички знаем как стават нещата в малките населени места… Хубавото на феодала е, че властта му свършва при табелата за края на града… Но няма да направя нито едно от изброените неща, тъй като минах савнително „евтино“, не прочетох ревютата от други клиенти преди да направя резервациите и това си е изцяло моя лична грешка! Ебаси, избрах да празнувам рождения си ден на това място! Да ти се сърдят, мъмрят, заплашват и поучават хора „от бранша“, както се изразяваш, след като си им бил клиент, дори и на половин цена, е твърде подло. Сърдитата жена от рецепцията, докато ми преписваше данните от задържата без никакво законово основание лична карта можеше да погледне датата на раждане и да ми пожелае един „Честит рожден ден“ поне! Не, дори напротив, загубих си очилата в СПА комплекса и никой не си мръдна пръста да ми помогне да си ги намеря. Само едно хладно, равнодушно отношение отвсякъде. Повдигане на рамене в стил „не ми пука“. Език на тялото в знак „оправяй се сам!“. Рум сървис „ела и ще ти дам“. Общо взето, доста неща съм премълчал. Можех и още. Но целта ми не е да вредя. И какво получаваш, като отношение, след като си бил нечий клиент в България? „Дошъл си, излъгал си се, нещастник, че и си недоволен на всичкото отгоре, сто лева са нищо за нас, айде бегай от тук, боклук такъв, журналистическо псе, бедняк, магаре, яж си пържолите вкъщи и си изтрий коментара!“ Обидно е. Но аз няма да се обиждам. По-скоро се надявам да се хванат и да си оправят хотела. От сърце им го пожелавам. Иначе такива ревюта ще валят (както вече валят) и занапред масово в интернет…

    @ Ирина С. Кирилова: Защото отидох да си празнувам рождения ден там и се държаха с мен все едно, че с нещо съм им длъжен, а аз чисто и просто си бях платил определената от тях цена, срещу която не получих очакваното от мен обслужване. Очакванията ми не са породени от четене на фантастични романи, нито от ходене в Истанбул, а от ползване на същите оферти от грабо на други места, тук, в България, при същата цена, срещу която съм получавал многократно по-добро обслужване, настаняване, храна и отношение. И не съм живял на десет квадрата с ремонт в коридора. Иначе съм съгласен с последното изречение във Вашия коментар: „Изливайки злобата си няма да решиш нито проблемите си, нито ще направиш света едно по-красиво място за живеене“. Така е. Ако бях написал ревюто вяло, неемоционално и сухо, обаче, никой нямаше да му обърне внимание. Тайната ми надежда е, че обратната връзка от клиентите най-после ще започне да променя нивото на обслужването в България към по-добро, защото аз, вие, всички ние го заслужаваме, не мислите ли? И да, за нощувка остават 10 лв (от намалената на 50% цена), но стаите на бабите с частни квартири, които споменавате, са минимум два пъти по-широки, поне. Срещу същите 10 лв. Ако ще се хващаме за това. И без намалението. Никой не настанява гостите си в килера рещу „симовличните“ сто кинта на вечер, които са точно една пета от средната работна заплата в България и не очаква след това от гостите да са доволни, че ги е хранил на всичкото отгоре в стола. Никой, освен „4 звездните“ хотели в България не го прави. И искрено се надявам това да се промени. Моето средство за промяна е словото. Ако бях бандит, щях да заплашвам, ако бях държавен служител, щях да глобявам. Аз съм само писател… Не се сърдете на вестоносеца за това, че новините са кофти…

    Коментар от asktisho — ноември 25, 2015 @ 4:33 pm

  28. Да оставим преценките ви, те са си валидни за Вас лично и персонално. И как коментирате отнемането на личните документи, г-жо Кирилова? Аз ако бях веднага щях да се обадя на 112. Това си е нарушение отвсякъде!
    “ ЗАКОН за българските лични документи (Загл. изм. – ДВ, бр. 82 от 2009 г.)
    Чл. 11. (Изм. – ДВ, бр. 82 от 2009 г.) Никой няма право да дава или приема в залог, както и да използва или преотстъпва български личен документ на друго лице.“

    Коментар от Ivan T — ноември 25, 2015 @ 4:37 pm

  29. @ Ivan T: Хайде стига с тези лични карти, Иван, хотелът има много по-сериозни проблеми за решаване от този. Не, че харесвам погазването на законодателството, ама кой, според теб, си прави труда да работи по правилата в България? Особено в затънтените малки градчета, където правилата се определят от местните феодали. В Турция също задържат паспортите на рецепция, може пък да са го „прихванали“ и от там, откъде да знам, все пак – това е район със смесено население. Ех, де да бяха „прихванали“ и нивото на обслужване в Южната ни съседка, обаче. Помня как веднъж с баща ми бяхме отседнали в тризвезден хотел в Истанбул. И вечеряхме в ресторанта. Бяхме си купили някакви евтини пури през деня, помолих го да ми услужи с една, за да запаля след вкусната вечеря. Оказа се, че кутията е празна. След минута и половина сервитьорът цъфна с табла, върху която имаше нов пакет от същите пури, с касовата бележка от магазина и ножичка върху таблата. Без да сме го поглеждали в очите дори! Питах го какво ще прави, ако не му ги платим, след като не сме му поръчвали никакви пури? С дълбок поклон сервитьорът отговори, че ще си ги изпуши сам, защото сме направили чудесен избор между качество и цена, а той самият ги предпочитал. Ако такова нещо се случи някога в СПА хотел Селект ще им напиша десет ревюта с положително съдържание. Към настоящия момент, обаче, още са в равнището на бе ге туризма от 93-та година. И, според мен, доста работа ги чака. Ще се радвам, когато се успокоят най-после и спрат да пишат коментари в блога ми, да се захванат сериозно с подобряването на туристическия продукт в хотела си. Че то много омраза, много поучения, много обиди, много нещо се изсипа в коментари. И що? Щото съм им дал „само“ 200 лв. За скапания килер, в който ме настаниха и за шибания стол, в който ме храниха два дни. Докато течеше ремонт в коридора. Ти представяш ли си един хотел в Ню Йорк, примерно, да реагира по такъв начин на отрицателно ревю в интернет от недоволен клиент? Щяха да му върнат парите незабавно. Както и да е. Сравненията са безполезни. А ти стига си коментирал вече, че ще започна да трия коментари. Не познавам никаква „госпожа Кирилова“ и отношенията между вас двамата изобщо не ме интересуват. Допринесе с достатъчно коментари в блога, почти една четвърт са твои, нека и други хора също се изакажат… Това не е място за разрешаване на междуличности вражди и конфликти, нито ми се четат коментари само от един и същ човек. Само да отбележа, че освен по име ги следя и по ай пи тата дали съвпадат.🙂

    Коментар от asktisho — ноември 25, 2015 @ 8:37 pm

  30. “ Ако бях платил стандартната двойно по-висока цена за същото „обслужване“, отношение и настаняване не само, че щях да напиша отрицателни ревюта в блога си и на много други места, но и щях да си искам парите обратно и при отказ щях да алармирам отговорните за регулирането на туристическия бранш институции в Република България, които не са на местно, регионално, феодално равнище, защото всички знаем как стават нещата в малките населени места“

    Не мога да те подкрепя и съм убедена, че най-малко трябва да подадеш сигнал към Грабо.
    Намаленията от такъв тип трябва да се интерпретират като реклама, опит за продажба на по неатрактивни стаи, опит за продажба извън сезона, но не и продажба под качеството и използващите услугите им трябва да са наясно с това – и търговците и потребителите.

    Коментар от Silviya — ноември 27, 2015 @ 11:07 am

  31. Прочетох с интерес ревюто. А коментарите, с още по-голям. И най – много ме впечатли, енергията, с която „засегнатите“ служители и собственици, се нахвърлиха върху писателя….Ако една малка част, от тази енергия, я бяха насочили в правилната посока, а тя е – подобряване на условията в хотела и отношението към клиентите. Докато едното, е свързано с разходи и време и естествено не може да се направи за ден-два, та дори и за година, то другото – отношението, може и трябва да се подобри на момента. Как не прочетох едно простичко „Извинявай“, а само обиди и сравнения…Опитайте с усмивка бе хора. Опитайте да сте честни, опитайте да сте гостоприемни и добри, не само в лозунгите си, а в реална ситуация, като тази. Сигурен съм, че ако посрещнете туриста с усмивка, ако му обясните като на човек, защо е така, като му се извините за неудобствата, като се държите като с човек, който ви храни и пои и който ви плаща сметките и лизингите и всичко…..нямаше да има и тази статия, или ако я имаше, щеше да е много по-различен тон.
    И докога, ще трябва да четем и събираме информация, за условията и отношението на персонала, а не да отидем някъде и да се почувстваме хора.

    Коментар от Ники — януари 12, 2016 @ 3:52 pm

  32. ПП А, обиколилата света, възмутена собственичка или служителка, искам да я попитам – Колко струва една усмивка?
    Да взема да и я платя, ама като ще си плащам за усмивка, от служителка в хоте, ще очаквам поне и свирка….На магистралата струват 5 лева, в Сингапур колко ? А в Лондон? А твоята, евентуално?

    Коментар от Ники — януари 12, 2016 @ 4:28 pm

  33. @ Ники: тук хубаво си го казал, ама другият ти коментар със свирките леко надскача добрия тон, честно да си призная. Целта ми, за преден път повтарям, не е да се подценява, омаловажава, още по-малкото обижда или унижава някой човек, нечий бизнес и т.н., а този материал да послужи като мотивация за реално повишаване на качеството в обслужването – нещо, от което ще спечелят всички. Това е. Да бъдем човеци.

    Коментар от asktisho — януари 20, 2016 @ 2:27 pm

  34. @asktisho, Навярно съм прекрачил добрия тон, за което се извинявам. Но не бива да забравяме, че милата ни родина, се рекламира, като евтина дестинация, за алкохолен и секс туризъм. Защото, затова идват чужденците у нас. На никой, не му дреме за хубавата ни природа(на места все още се среща), нито за историята ни, а най-малкото пък за качеството на хотелите и обслужването( и двете са пълна скръб). Всички идват в България, заради евтиния(за тях) алкохол, евтините проститутки(не само професионалистки, а въобще). Та все пак, свирките си влизат също в сферата на услугите…
    Разбира се, че не трябва да се обижда или унижава човек. Но аз лично, не намерих аргумент, който да бъде разбран от опонента. Използвах изразни средства, които са възможно най-близки, до манталитета им.
    Извинявам се, на всички засегнати и им подарявам своята неотразима 24 каратова усмивка🙂

    Коментар от Ники — януари 20, 2016 @ 6:01 pm

  35. Абсолютно съгласна съм с автора на статията! Бяхме в хотел Селект в края на миналата година – 3 нощувки и мога да кажа че нивото на обслужване не отговаря на хотел 4 звезди! Бяхме на пълен пакет, детето ми не искаше да яде нищо, храната беше ограничена като асортимент и със съмнително качество. Последният ден на обяд ни бяха поднесли и развалена „манджа“ /наричам я така защото не беше ясно от какви хранителни остатъци беше скалъпена/ – стана изключителен скандал! Вода в диспенсъра нямаше през целия престой, беше ни казано от управителя да си наливаме от тоалетните! Настаниха ни чак след 16 часа, а халати така и не получихме до края на деня, въпреки многократните ни напомняния! Алкохола на ол инклузива се състоеше в избор м/у две бутилки – едната ракия, другата водка, скрити на масичка под стълбището на ресторанта и трябваше да се побърза със сипването, защото след като свършеха тези две бутилки не ги заменяха с нови, а хотела беше пълен.
    Стаята беше уютна и топла, басейните също топли и просторни. Хигената в тях обаче не беше на високо ниво. В детския басейн беше пълно с възрастни хора, тъй като той е разделен на две и другата половина е нещо като джакузи, но водата е обща вътре и не смятам че е редно от хигенична гледна точка.
    Не бих повторила!

    Коментар от Зорица — ноември 9, 2016 @ 12:22 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.