Писателският блог на Тишо

ноември 19, 2009

Защо блогвам?

Въпросът дойде от Радислав Кондаков.

Отговарям:

1/ Защото обичам да разказвам истории. Обичам да го правя на полянка в гората, на софра в механата и докато се върти тревата. Но ако разкажа една история на хиляда души по този начин, със сигурност ще свърша зле. Блогването е здравословен вариант да споделиш историята с повече хора и да получиш представително мнение за качествата й. С изключение на анонимните хейтъри, които мразят, само защото мразят, повечето читатели на един блог нямат абсолютно никакво отношение към автора му. Тяхната оценка е безпристрастна.

2/ Защото понякога (не винаги) наистина имам какво да кажа. В такива моменти предпочитам да има и на кого да го кажа. Количеството не е важно. Важно е, че болшинството хора, които четат този блог, са с малък или никакъв емоционален ангажимент към личността ми. Това прави възможно да събера обективни мнения за реалното състояние на нещата в човешките глави. С други думи – да си „сверя часовника.”

3/ Защото блогът е адски добро портфолио. Независимо дали се занимаваш с кино, дизайн, литература, фотография, изобразително изкуство, играеш на сцена или упражняваш занаят, блогът е твоето портофолио. Той не само ще привлече хора, които плащат за нещата, които (очевидно) умееш да правиш добре, той ще те свърже и със съмишленици, които ще те улеснят в дейността ти.

4/ Защото социалните мрежи не са алтернатива. Водят до профанизация, алиенация, спамизация и нравствено-физическа деградация. Пък и не ме изпълва с възторг идеята, че фейсбук получава пълни / вечни авторски права върху материалите, който публикувам там.

5/ Защото понякога имам твърде много време за губене. В такива моменти   публикувам статии като тази и после от сърце се забавлявам да следя фийдбека. Другото ми хоби е да участвам в блогърски дуели. И да ги печеля!

6/ Защото блогването е източник на интересни запознанства. Не само онлайн. По-интересните винаги се прехвърлят офлайн.

7/ Защото съм нарцистичен задник.

8/ Защото така!

Тихомир Димитров

16 Коментари »

  1. Аз съм най-вече за последната причина! 🙂

    Коментар от Събина — ноември 19, 2009 @ 11:25 am

  2. За мен всичките причини са верни, но може би най-важната за мен е, че имам какво да кажа на другите и в блога никой не може да ме спре. Пък който иска – да чете. А читателите в един момент се превръщат в приятели. И това е истински ценното.

    Коментар от Майк Рам — ноември 19, 2009 @ 11:35 am

  3. За разлика от повечето пишман-блогъри, някои от които „поддържащи блог за бла-бла, и блог за бло-бла, и блог за ала-бала“, съм забелязал че ти наистина има какво да кажеш. Или поне в повечето случаи. Доста често и при теб изпъква причина номер 8, но ти прави чест че си го признаваш. 🙂

    Коментар от mname.org — ноември 19, 2009 @ 12:13 pm

  4. Мерси, че се отзова, вече бях загубил надежда 🙂

    А последната причина си е железна 🙂

    Коментар от radislav — ноември 19, 2009 @ 1:01 pm

  5. Като ученичка често казвах: „Време е да спрем да си задаваме въпроса „Защо?“ и да започнем да питаме „Защо не?“ Хехехе. Хубав пост.

    Поздрави от слънчева София!

    Коментар от Биляна — ноември 19, 2009 @ 2:10 pm

  6. Онзи ден загубих часове в обяснения защо блогвам, а трябваше да кажа само „защото така! 🙂 * Продължавай смело!*

    Коментар от Мария — ноември 19, 2009 @ 5:35 pm

  7. „Другото ми хоби е да участвам в блогърски дуели. И да ги печеля!“ – едва сега се зачетох в коментарите от този и … еми СИЛА СИ! 🙂 въпреки, че явно голяма част от хората предпочитат да си живеят в собствената кочина и да приемат, че вселената се върти около нея. Жалко за тях. Но пък иначе светът би бил толкова скучно място…
    П.С. Тъкмо си казах „ей, ама какви сме готини скорпиончетата :D“ и осъзнах, че съм изпуснал да ти честия рождения ден. (ashamed)
    Затова с малко (или не чак толкова малко) закъснение искам да ти благодаря, че те има, да ти пожелая цялото щастие на земята – доколкото те познажам, ти го заслужаваш и да ни радваш още дълго време със интересните си и често доста поучителни статии 🙂 Keep walking…

    Коментар от Teo — ноември 20, 2009 @ 11:39 am

  8. @ Сърдечни благодарности, Тео! You made my day 🙂

    Коментар от asktisho — ноември 20, 2009 @ 12:25 pm

  9. Уф, сещам се, че възможен бъдещ работодател не бива в никакъв случай да се докопва до блога ми. Кой ще ме вземе на работа? Абе пука ли ми въобще за това? Иначе може и съмишленици да се открият, май и така става.

    Коментар от xunap — ноември 24, 2009 @ 5:00 pm

  10. Последната причина е „необходимо и достатъчно условие“, както се казва в математиката. Или както казва съпругата ми „щот’ тъй, да питаш“;).

    Коментар от hristostankov — декември 11, 2009 @ 11:27 am

  11. Вторият аргумент важи за много начинания и според мен е най-основателен! Не бих подценил обаче и 6 и най-вече 7 🙂

    Коментар от Димитър Н. Митев — декември 15, 2009 @ 1:04 pm

  12. Доста интересни основания имаш, които изключително ми харесаха. Най ме радва това, че не ти пука по какъв начин ги изразяваш, важното е, че го правиш от сърце, за което ти казвам евала 🙂

    Коментар от Николай — декември 21, 2009 @ 4:20 pm

  13. @ Николай: така е прав си, благодарско!

    Коментар от asktisho — декември 21, 2009 @ 6:15 pm

  14. Offtopic: „Защо жените загарят супата, докато са в цикъл?“ -> „Защото така!“ с възможно най-близкия до ядосан глас 😀 снощи умряхме да се хилим на тоя тъпизъм с приятелите ми… иначе… пише ти се, пишеш, кво значение им първоначалната причина?

    Коментар от Yang — декември 28, 2009 @ 7:50 pm

  15. @Yang: точно така, никакво. 🙂

    Коментар от asktisho — декември 29, 2009 @ 5:15 am

  16. […] Но има и „частни” инициативи. Като „Защо блогвам”. […]

    Pingback от Десетте малки негърчета « Писателският блог на Тишо — май 14, 2010 @ 2:34 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

