Писателският блог на Тишо

юли 3, 2008

Справедливост за всички online

Крайно време беше.

За незапознатите, „Справедливост за всички“ е дебютният ми роман, който излезе миналата година. Можеш да го прочетеш, като кликнеш върху категорията ДЕБЮТЕН РОМАН от менюто в дясно. Доскоро там беше публикувана само първата част от историята.

Продължението можеш да изтеглиш напълно безплатно от тук.

Мисля, че това е най-малкото, което дължа на читателите на този блог.

Enjoy!

Тихомир Димитров

16 Коментари »

  1. Можеш да я изпратиш и на Борислав Манолов да я качи в библиотеката си: http://www.chitanka.info

    Със сигурност ще намериш нови читатели 🙂

    Коментар от Cliff_Burton — юли 3, 2008 @ 2:37 pm

  2. Привет, сигурно романът е хубав, още не съм стигнала, но поради възрастови натрупвания:-))
    1. чела съм роман/новела с името Справедливост за всички и …
    2. не мога да си спомня заглавието докрая, нито автора
    ще чета по-късно, обаче, обещавам
    успех
    а

    Коментар от anelia — юли 3, 2008 @ 7:08 pm

  3. Хиляди благодарности 🙂

    Коментар от Филип — юли 3, 2008 @ 9:54 pm

  4. @ Филип: „по-добре късно, отколкото никога“ 🙂

    Коментар от asktisho — юли 3, 2008 @ 11:03 pm

  5. Жив и здрав да си:)
    Аз съм старомодна: разпечатах си го, пробих му дупчици и сега се мъдри в една джулта папка:) С удоволствие ще си помързелувам с романчето ти в ръка. Бързичко прочетох 1вата страничка от екрана и едва се спрях да не продължа нататък /твърдо предпочитам хард копия/.
    Ама много увлекателно пишеш…не те ли е срам, че манипулираш поведението на читателя, държейки го близо до романа си:)

    Коментар от Биляна — юли 4, 2008 @ 4:14 pm

  6. Хехе, благодаря! Дано продължението да ти хареса.

    Коментар от asktisho — юли 4, 2008 @ 5:19 pm

  7. Оха! Помня, когато преди няколко месеца тази зима открих романа ти, зарязах абсолютно всичко и го изгълтах от екрана. И често съм се чудела след това как продължава. Нямаще как да разбера, т.к. разбрах, че се е изчерпал на хартия. Така че голямо благодаря!!! С нетърпение ще го дочета.

    Коментар от seasons — юли 7, 2008 @ 10:23 am

  8. Сори за антирекламата, но на мен не ми хареса. Много се изживяваш като бог пич – с това надменно отношение няма да стигнеш далеч в този бизнес. Вервай ми 😉

    Коментар от gogo — юли 8, 2008 @ 7:12 am

  9. Супер, благодаря 🙂

    Коментар от radislav — юли 8, 2008 @ 9:55 am

  10. @ radislav: мерси, колега 🙂 Чета ти нещата редовно, удоволствието е взаимно, продължавай все така!

    @ gogo: няма проблеми, пич. Писането, обаче, не бих го нарекъл „бизнес“, но дори и така да е, приемам съвети само от напреднали…
    Естествено, мнението ти на читател също е важно за мен, стига да отговаряш на критерия за „читател“, а именно – да си чел. От коментара ти за „надменното отношение“ и за „изживяването като Бог“, обаче, мога да заключа само едно: да, попрехвърлил си една-две публикации по диагонал в този блог, но не – изобщо не си чел „Справедливост за всички“. Поправи ме, ако греша. И дай някакви аргументи. Ако искаш.
    Както и да е. При всички случаи се радвам, че тектовете ми не те оставят безразличен. И това не е малко…

    @ seasons: Enjoy!

    Коментар от asktisho — юли 8, 2008 @ 2:39 pm

  11. Мерси, първата част ме заинтригува така че очаквах и продължението.

    Коментар от Мариян — юли 8, 2008 @ 4:05 pm

  12. Прочетох и втората част… Бих искала да споделя мнение, защото творческите начинания трябва да се подкрепят с 2 ръце. Браво, че изразяваш себе си, браво, че реши да тръгнеш по този трънлив път!
    Факт е че книгата ме грабна от началото до края.
    Според мен се вижда, че си работил над стила си и си го шлифовал, което е много похвално. Развил си умения за градираш действието, които са по-силни в първата част обаче. Във втората самата развръзка според мен е решена клиширано с тези опити за убийства, катастрофи, дрога и т.н. Идеята “ Справедливост за всички“ е страхотна и аз също съм абсолютно убедена в глобната справедливост. Но просто си мисля, че книгата губи от черно-бялото, от полярността и крайните състояния, липсва още малко психология, нюанси, реализъм – но не този на филмите, а на живите хора около нас. Точно първата част ме грабна с релистичната си завръзка, наистина са описани актуални състояния, които всеки от нашето поколение е преживял по един или друг начин, местата, случките, типажите са типични за софийската действителност. И според мен втората част, за да продължи достойно линията на реализма на нашето поколение, трябваше да навлезе отново реалистично в това какво значи да се измъкнеш от депресията и чувството на самота, да поставиш живота си на по-здравата и смислена основа на проверените човешки ценности. През тези процеси минаха много хора около мен, както и самата аз. та затова ми си струва, че много повече хора биха се идентифицирали с повече психология и анализ на тази личностна промяна, отколкото със самоубийства, катастрофи, престъпници и т.н. Разбирам, че сигурно си искал да направиш книгата си атрактивна и „актуална“… Ти си знаеш най-добре какво ти се иска.
    И в заключение – отново едно голямо БРАВО за добрия пример към всички, които имат желание да развиват в себе си творческия си потенциал.

    Коментар от seasons — юли 9, 2008 @ 11:35 am

  13. @ seasons: мерси за градивната критика! Хубавото на интерактивната творческа среда е, че именно читателите правят писателя по-добър, като му дават насоки да се развива. И на мене ми се искаше героите да са малко по-дълбоко развити, чисто психологически, но сякаш кинематографичната литература се чете по-лесно. Такива са моите наблюдения. Аз самият, като читател, пропускам сюблимните описания и прекално детайлните характеристики на героя в една книга, тъй като това лишава въображението ми от храна…Предпочитам действието и диалога, разказвачът да ме води, нека анализите да си ги правя сам. Така чета. Така и пиша. И, да, всеки си има неговата „Справедливост за всички“. Благодаря, че сподели твоята!

    Коментар от asktisho — юли 9, 2008 @ 1:12 pm

  14. Прочетох и продължението, браво хареса ми! Пишеш увлекателно и съумяваш да „потопиш“ читателя в атмосферата. Мисля че имаш талант и това е най важното. Не искам да се меся на никой, но няма нужда от такива фатални развръзки за да се направи сюжета интересен, ти и така си пишеш интересно.

    Коментар от Мариян — юли 9, 2008 @ 4:07 pm

  15. О, словоизлиянията и аз ги изпускам като чета, остана в миналото този стил. Няма лошо в действието и диалога, даже наротив, но там също може да се вложи адски много психология, мисля. Един образ винаги печели от детайлите. Според мен не е нужно ти да правиш анализ на дадения човек. Хората сами ще усетят образа като вложиш нужните детайли.
    Занимавам се от известно време с театър и оттам си правя тези изводи:)
    Иначе – страхотно е да създадеш среда, в която читателите ти да кажат какво са почувствали и мислят!
    Поздрави.

    Коментар от seasons — юли 9, 2008 @ 4:34 pm

  16. Мерси за съвета, прав си. Но развръзката не е поставена там самоцелно. Опитах се да създам роман, който да е като огледало на действителността, макар и леко изкривено…А там – в действителността, нелепи и ужасни неща се случват непрекъснато, дори понякога ей така, без да ни учат на нищо. Просто се случват. Знам, че сюжетът на книгата ми губи от липсата на хепи енд в класическия смисъл на думата, колкото и тъпо да звучи това. Защото поне в изкуството хората имат правото да се порадват безнаказано на една красива лъжа, та макар и за малко. И си го искат това право. Дори се сърдят, ако не им го дадеш. Но аз не обичам да лъжа. Животът е такъв, какъвто е.

    Коментар от asktisho — юли 9, 2008 @ 7:10 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

