Писателският блог на Тишо

май 23, 2008

Дискриминират ме. Протестирам!

Помощ! Обект съм на сексуална дискриминация! Да защитим правата на съвременния мъж! Искам да ме възприемат и оценяват заради интелекта ми, а не заради това как изглеждам, каква кола карам и колко изкарвам. Но не ме.

Рекламата ми нарушава правата! Непрекъснато се възползва от моята лесно уязвима сексуалност. Живея до магазин за бельо. Първото нещо, което виждам всяка сутрин са клиторът и зърната на Маги Вълчанова. В реален размер. Не е честно! После ме погват рекламите по билбордовете, каретата във вестниците, кориците на списанията… Сексапилни, полуголи каки ми пробутват всякакви стоки – от силен алкохолен концентрат (мастика), до гуми втора употреба. Това честно ли е? На всичкото отгоре рекламата изгражда погрешни стереотипи за идеалния мъж. Излиза, че ако нямам осем плочки по корема, Порше, петстаен в София и поне мезонет в Слънчев бряг, аз не съм никакъв мъж.

Традиционните, патриархални роли на мъжа и жената в обществото ме дискриминират. Писна ми да играя ролята на „мъж”. Откъде-накъде все аз трябва да плащам цялата сметка на първа среща? Ами ако каката изкарва два пъти повече от мен? Какво ще стане тогава? Пак ще си помисли, че съм скъперник – ето какво. И защо все аз трябва да водя колата на сервиз? Нейната кола! А детето? Защо да не си стоя по цял ден вкъщи и да не си пия биричката с другите татковци в парка, защо да не клюкарствам и да не се чудя как да й изневеря от скука, а тя да бачка по 18 часа в денонощието, за да ми издържа задника? Не съм съгласен! Протестирам. Заслужавам пенсия, отпуска, стипендия и социални помощи по бащинство.

Знам, че по закон сме равни с жените, но това в действителност не е така. Жените непрекъснато използват своята сексуалност, за да ме манипулират – принуждават ме я да изхвърля боклука, я да измия чиниите, я да им купя някакъв безсмислен, но ужасно скъп подарък. Това равенство ли е? Дискриминиран съм. Конституцията, която обещава равни права, не ми върши никаква работа.

Ами обществените предразсъдъци? За всичко са виновни обществените предразсъдъци. Обществото очаква от мен да бъда по-силния, опората, да гарантирам сигурност и защита, да изкарвам повече пари, да се занимавам с битовите проблеми. Това как ще го регулираме със закон? И какво ще си помисли комшията Унуфри, ако жена ми отиде в работен комбинезон да му поиска малко пирони за ремонта?

Чувствам се дискриминиран и на пазара на труда. Може пък да не искам да бъда полицай, пилот, пожарникар, нито инженер, атомен физик, бизнесмен или механик. Може да искам да съм детегледач, преподавател в детска градина, медицинска сестра. Знаете ли с какво око гледат на мъжките медицински сестри? А какво ще си помислят моите приятели: банкери, програмисти, адвокати, счетоводители и инженери, ако им кажа, че си търся работа в детска градина? И кой ще ме наеме за детегедач, та нали всички ще ме вземат за педофил? Е, това ако не е сексуална дискриминация и обществени предразсъдъци!

Дискриминират ме и като потребител. Ако вляза да купувам луксозно дамско бельо за нея, продавачките ме мислят за извратеняк. По същия начин се чувствам и в аптеката, когато тя ме изпраща да й купувам тампони. Не е честно!

А сега да предположим, че: а) ти си жена и б) си успяла да прочетеш всичко дотук. Как ти изглежда горният текст? Нека да позная: тъпо, нелепо, абсурдно, отвратително, жалко. Защото и на мене така ми изглежда. Ето огледален пример за имиджа на феминистките в очите на нормалния, средностатистически мъж…

Живеем в 21 век, за Бога. Живеем в Европа. Жените са напълно равноправни с мъжете. По природа. По закон. По подразбиране. И заслужават уважение. Всяко човешко същество заслужава уважение.

Помисли си още веднъж как бих изглеждал в очите на повечето жени, ако вярвах в глупостите, които написах по-горе? Уважението е последното нещо, за което се сещаш, нали? А сега се замисли дали искаш да заемеш моето място и да пропагандираш  навсякъде феминистките си идеи.

Тихомир Димитров

43 коментара »

  1. сила! 🙂

    Коментар от tL_ — май 23, 2008 @ 12:47 pm

  2. Добре казано!

    Коментар от Arcane — май 23, 2008 @ 1:04 pm

  3. Честно казано текста ти е забавен, но дори и да не беше вложил ирония и аз, примерно, да нямах грам чувство за хумор не би ми звучал тъпо и абсурдно. И на теб нямаше да ти се струва така ако наистина примерно искаше да работиш с деца, и всички под път и над път с ебават с теб. Като оставим настрана,че ти никога няма да проискаш , щото е една мизерно заплатена работа…
    Тоест ти просто робуваш на стереотипите. И те устройва. И не ти си е случвало на въпроса, защо колегата, с когото имаме една и съща длъжност, получава почти двойна на моята заплата, да получиш отговора „ми той семейство има пък ти имаш кой да те храни“. WTF!? Ей затова феминиските не са толкова излишни, колкото ти се струва. Естествено,че шефа ми примерно можеше да ми каже, примерно,че не е доволен от мен, че не си върша качествено работата, ама не … Просто по дефолт се приема, че моя мъж може да работи по 18 часа, а пък аз си клатя краката, нали. Е аз не съм съгласна да ме издържат, щото държа на свободата си и да бъда аз господар на себе си. Обаче не, аз имам кой да ме храни и затова може даже да ходя на работа ей така.
    Просто по закон са ти грантирани някакви права, но в действителност нещата са други.
    Освен това рекламите влияят по доста кофти начин и на подрастващире жени и на мъжете. Тийнейджъри тръгват да помпат мускули, пият кофти добавки, скапват си здравето и така…
    Така че нещата не са токолва забавни, колкото ги описваш.

    Коментар от Лъчезара — май 23, 2008 @ 1:28 pm

  4. Прав си! На всеки угод в този живот няма и за това човек не трябва да робува на предразсъдъци.

    Коментар от albinos — май 23, 2008 @ 1:43 pm

  5. как е венетка?много по-здрави да и пратиш

    Коментар от Бате Гойко — май 23, 2008 @ 2:06 pm

  6. в 21 век, наистина, феминизмът е най-тъпото творение човешко, което просто не си заслужава пропагандата…

    Коментар от Niili — май 23, 2008 @ 2:37 pm

  7. @Бате Гойко: става дума за друг Тишо

    @ Лъчезара: постът ми е „забавен“, защото не искам тези неща да се приемат прекалено насериозно. По повод на ситуацията, която описваш: в бизнеса никой никога не се интересува дали има кой да те храни, какво е семейството ти, колко изкарва мъжа ти (жена ти) и прочие. Знанията, уменията, опита и качеството на работа са единствено важни за всеки работодател (клиент). Така че, да се оправадаваме с пол и предразсъдъци няма смисъл. Когато ползвам някаква услуга или купувам нещо, последното нещо, което има значение за мен, е как изглежда моя доставчик, дали е мъж или жена, дали има семейство или не, кой го храни, какво е имотното му състояние и прочие семейни драми. За мен важно е единствено може ли въпросният човек да ми даде качество срещу парите ми, при това – в срок. За да обобщя – професионализмът е най-голямото оръжие срещу предразсъдъците на работното място. Докажи, че можеш и знаеш повече от всички останали, стани незаменим(а) в това, което правиш и после да видим дали някой ще получава два пъти повече от теб на същата позиция, само защото е мъж (или жена).

    Коментар от asktisho — май 23, 2008 @ 2:55 pm

  8. Принципно си прав, би трябвало да е така, прав си , но релаостта не винаги е такава. Поне на мен ми се е случвало. И освен това смятам ,че и мъжете също са жертви и са дискриминирани в много случаи.

    Коментар от Лъчезара — май 23, 2008 @ 3:14 pm

  9. ,,Професионализмът е най-голямото оръжие срещу предразсъдъците на работното място.,,- Да , ама не! За съжаление в BG изобще не е така. Фирмата в която работех, мъжете вземаха с 50лв повече за една и съща служебна позиция, и едни и същи задължения. За професионализъм – не се говори, а за Мъже и Жени. Все още има фирми и то големи, в които жената подписва декларация, че няма да ражда деца в определен срок. Но не съм чула мъж да е подписал декларация, че няма да прави деца?! Не случайно обявите за работа все още изобилстват от: ,,жена до 25години“ , ,,позицията е само за мъже“ и т.н. Все едно ,че ако си на 26 не можеш да бъдеш супервайзер или ако си жена не можеш да бъдеш медицински представител. Говоря примерно и обобщено, на сме далеч от заплащане заради професионализъм, назначаване защото си добър професионалист и не гледане на теб по пол.
    А тебе посмъртно не мога да си те представя медицинска сестра!!!!

    Коментар от Ван — май 23, 2008 @ 4:13 pm

  10. @ Ван: то няма и нужда…текстът, както става ясно, е метафоричен :)) Казусът с фирмата, в която мъжете получават бонус за своята полова принадлежност, е показателен. Има само два варианта: 1) те или заслужават своя бонус (спецификата на работата е такава, че се върши по-добре от мъже, например: повдигане на тежки предмети, охранителна дейност, etc или 2) собственикът на фирмта е безогледен сексист и експлоататор на женския труд, а жените, които за същата работа получават с 50 лв по-малко в неговата фирма, си го заслужават, защото все още са там. С тая криза за персонал във всички сфери на икономиката не виждам какъв е проблемът. И, да, никой не иска възрастни и бременни хора на работa, те просто не са достатъчно трудоспособни. За възрастните и бременните трябва да се грижи обществото, държавата, но това вече е проблем на социалната политика, а не на сексуалната дискриминация. Има доста обяви: „търсим секретерка, детегледачка“ и прочие позиции, които са само за жени и от законова гледна точка дискриминират, но това е непоправимо. Даже да спазва закона и да пусне „безполова“ обява, работодателят пак ще наеме само (жена, мъж), щом така е решил…

    @ Лъчезара: ами дискриминирани са, да, но е грозно да се оплакват. А феминистките очевдино не разбират, че е грозно. Става дума за оплакването. Има други, по-ефективни начини да се компенсира безспорно по-уявимата позиция на жените на пазара на труда – като средствата за gender политика се инвестират в образвание, квалификация и повишаване на конкурнтоспосбността на женския труд, а не в уоркшопи, семинари и безсмислена пропаганда.

    Коментар от asktisho — май 23, 2008 @ 4:30 pm

  11. Аха, значи ти не смяташ,че няма дискриминация, а че просто не трябва да се оплакват, защото е грозно. Значи съветът ти е жените да си повишат квалификацията,за да повишават същите пари като колегите от мъжки пол на същата позиция? А не трябва ли тогава да получават повече пари за по -високата си квалификация?
    В крайна сметка всеки си избира как да се бори срещу дискриминацията. И на мен не ми допада разни мъже да се оплакват,че жените били материалистки и са готови да обърнат внимание на някого само срещу диамант и/или бентли и/или апартамент в Париж и просто не общувам такива мъже. Грозно и тъпо ми е. Така че просто се откажи да общуваш с жени, които те дразнят, без да прокламмираш колко е тъпо да се борят срещу някакви каузи, ценни за тях.

    Коментар от Лъчезара — май 23, 2008 @ 4:47 pm

  12. Виж, не е лошо, че се налагат като стереотипи за идеалния мъж ,,осем плочки по корема, Порше, петстаен в София и поне мезонет в Слънчев бряг“. Това да е мечтата и целта на младите мъже!!! Ама за съжаление Българските момченца са дебели, с макаронени мускули и лежат на гърба на мама и тати. А как обичат да реват! Какво лошо има в това да си мечтаят за хубавите каки по рекламите, защото това ще ги интусиазира да работят повече, да печелят повече парички, за да имат и те такива каки покрай себи си.
    А що се отнася до това, че от всички реклами надничат полуголи мадами, ще ти приведа светлия пример: Преди 2дни пътувам за Велико Търново. На ОГРОМЕН билборд рекламират покривни конструкции и се мъдри една руса кака с каска и по една вратовръзка вместо сутиен и пола. На въпроса ми: ,,Абе тая какво прави там при покривните конструкции?“, дружния отговор на мъжете край мен бе: ,,Ами ако не беше тя, изобщо нямаше да забележим рекламата“
    А това, че те дескриминират като потребител изобще не е вярно. Признай си! Ти пробвал ли си да купуваш луксозно дамско бельо за нея?! Защото продавачките ще те гледат с умиление. Те изпадат в екстаз, когато влезе мъж и пазарува прашки и сутиени, като казава ,,Ами гаджето ми има размери долу-горе като вашите“ и се чуди 2часа шампан или бледо розово да избере.
    Още старите българи са казали: ,,по дрехите посрещат, по ума изпращат“. Да но в нашето съвремие поради забързаните темпове- само първата част важи. Затова , че спокойно. Ще те гледат как изглеждаш, каква кола караш и колко изкарваш. За интелекта – може и да не остане време. Ама ние знаем, че си ни умничък и затова сме ти фенки!!!

    Коментар от Ван — май 23, 2008 @ 5:32 pm

  13. Феминистките са комплексарки. Крайно мнение, да, но… :)))

    Коментар от Unsworth — май 23, 2008 @ 5:40 pm

  14. Сила!

    Коментар от longanlon — май 23, 2008 @ 8:31 pm

  15. @ Лъчезара: ми не, не искам да давам съвети. На никой. Дори на т.нар „феминистки“. Последните бих ги изпратил на „уоркшоп“ в Катар и Саудитска Арабия, за да защитават правата на жените. Тук нямаме нужда от тях. В държавите, където Бог заема второстепенно място, петролът е скъп и хората имат нужда от кеш. Повече кеш. А за него ти трябва повишена квалификация, освен ако не ти харесва да си престъпник (проститутка). Иначе на хората им става тъпо и грозно да си общуват с теб…

    @Ван: трудно ми е да изразя колко ме ласкае позитивното ти отношение. Много даже. Относно Поршетата искам да те върна малко в приказките. Мисля, че съм ти го казвал и преди -на далавера е само селянката, която целуне краставата жаба, преди да се е превърнала в Принц, защото после нали знаеш как е – опашка пред двореца, твърде много селянки, фейс контрол, такива работи. Трябва да имаш леля със свръхестествени способности и прочие, хех.

    Коментар от asktisho — май 23, 2008 @ 11:45 pm

  16. Добре казано и добър нагледен пример.
    Особено под последните два параграфа, бих се подписал.

    Коментар от kmrd — май 23, 2008 @ 11:51 pm

  17. Толкова обичам мъжете,
    че никога, ама никога
    не са ми минавали мисли за свят без мъже.
    В всичките ми връзките, както и в по-голямата част от брака ми,
    се случваше така, че аз бях по-силната, опората, гарантирах сигурност и защита, изкарвах повечето пари, и се занимавах с битовите проблеми.
    Сега вече, на 15 годишен брак, две деца и … много насъбрана умора,
    „легнала съм на гърба на съпруга си“,
    без неудобство и с голямо удовлетворение.
    Не защото смятам, че така трябва,
    а защото съм приела да поема тази роля, както и той се е съгласил със своята.
    Считам различията между половете за най – прекрасната магия на природата.
    Който се е възползвал от различията на противоположния пол, знае как може посредством съюза с него, да се почувства цялостен и единен, както и единствен и необходим.
    Социалния ред обаче, е сложна и преди всичко нечестна игра.
    Най-малко разумно е да разглеждаме „закона на джунглата” от морална гледна точка. Ще си загубим времето.
    „В закона на джунглата”, проблема със справедливостта е решен по доста несправедлив начин: По – силния и „По-По-Най”, винаги печелят.
    Така е и със „Социалния ред” – обикновено се домогва до непочтени, но ефикасни начини да манипулира, както желаещите да участват в него, така и тези, които си мислят че го създават.
    Така че,
    нито мъжете, нито жените – като такива,
    са виновни за несправедливите злоупотреби с предимствата и недостатъците, които предлагат половите различия.
    „За всичко са виновни заведенията за бързо хранене” )))))

    http://pinchoftaste.blogspot.com/2008/04/blog-post_5150.html

    П.С.
    Не знам как го правиш Тишо, но имаш невероятния талант да пишеш отворено.
    Няма начин да ти прочета материал и да не загложди вътре, силно желание, да поговоря и аз малко))))),
    понякога и много повече ми се говори…
    Удоволствието е изцяло мое!

    Коментар от Светла — май 24, 2008 @ 12:06 pm

  18. @ Светла: ласкаеш ме. Но все пак – благодаря! Не крия, че ми е приятно. В думите ти има много истини. Личи си, че идват от човек, който е видял и знае много: „Социалният ред е сложна и преди всичко нечестна игра“. Политическите заигравки с равните права ми се чинят да са част от този същия социален ред. И ако човечеството поумнява, стигайки до извода, че свободата за жените носи още повече свобода и за мъжете, това не пречи на отделни индивиди в него да ловят риба в мътната вода и да търсят лична изгода зад маската на иначе хуманни идеи.

    Коментар от asktisho — май 24, 2008 @ 4:51 pm

  19. Прав си Тишо!
    Ожених се за шведка и имам 50% по-малко проблеми от мъжете, женени за българки.
    Още на първата среща 1988 г. тя НЕ ми разреши да платя сметката в ресторанта. Каза ми „аз да не съм проститутка, та да ми плащаш сметката?“.

    Успех!

    Ааааааааа, и тампоните си ги купува сама, даже и колата мие понякога.
    А на комшията жената (и тя шведка) даже боядисала хола, докато била в болнични! Само дето не го попитала дали му харесва цвета… Та затова споменах „50%“ по-горе…

    Коментар от Bello — май 25, 2008 @ 3:10 am

  20. мисля, че го писах един път това по-долу, може и тука да е било. Ако е така, извинявайте

    та, моята мацка никога не е имала проблем с ‘дискриминацията’. Тя е жена в сектор, доминиран от мъже, влезе в бранша без грам релевантно знание (тя е психолог, започна да се занимава с ИТ). Сега, 2.5 години по-късно тя е на доста висока позиция и се е устремила на 6та скорост към още по-висока такава. Никога не съм чул от нея да е била дискриминирана, да е получавала по-малко, да се е чувствала под напрежение заради пола си. Но пък за това си има обяснение – тя е от хората, които ще проби

    Коментар от tL_ — май 26, 2008 @ 2:15 pm

  21. уф, сори – натиснах таба без да искам 😦

    ….пробият тухлена стена с устрема си, не спира да търси нови и интересни знания, не се сприра пред проблеми, а се амбицира от тях.

    Тя БАЧКА!

    и аз я гледам и си миля – ако тя може да успее, къв им е, мамка му, проблема на онези феминистки? и си отговарям – по-лесно им е да грачат ‘дай!’, отколкото да се докажат като професионалисти, както Тишо каза професионализмът не признава пол. По-лесно им е да търсят под вола теле (Помните ли оная пача, дето съдеше Каменица заради девиза им – ‘Мъжете знаят защо’ – бил дискриминирал жените), отколкото да се ориентират правилно и да предприемат действия. По-лесно им е да плещят навсякъде, че, видите ли, обявите за работа търсели мъже само, а жените (винаги в тяхната фирма) взимали по 50 лева по-малко. По-лесно им е да мрънкат, отколкото да бачкат.

    затова за мен феминистките са …. ами тъпи ******. Щото ги мързи. И не е с извинение, напълно откровено ги наричам мързеливи готованки. Щото е по-лесно.

    Ако не съм прав, нека някоя ми обясни защо моята мацка може да се справи в ‘доминиран от мъже’ свят, а те не могат. Но това е въпрос-капан, защото обективна причина няма и все ще излезнат мързеливи. Така че не ми обяснявайте колко сте неоправдани, ами се хващайте да бачкате. За да ви вземат насериозно.

    Коментар от tL_ — май 26, 2008 @ 2:23 pm

  22. 16 % е разликата в заплащането на една и съща дейност в полза на мъжете в България. ЕДНА и СЪЩА ДЕЙНОСТ, нали.

    Коментар от Лъчезара — май 26, 2008 @ 5:12 pm

  23. @ tL: „Хващайте се да бачкате, за да ви вземат насериозно“ е девиз, който подкрепям изцяло. И аз познавам доста жени в чисто мъжки професионални среди, които се справят блестящо, защото са умни, трудолюбиви и упорити. То повече не се иска. Ако пък прироата те е надарила и с приличен външен вид – „хаирлия да е“! Както знаем, природата обича изобилието, пред красивия и умния вратите се отварят по-лесно, използвай външния си вид като допълнителна екстра, за да постигнеш още по-големи резултати. Така е много по-добре, отколкото да мрънкаш, че ти зяпат краката, вместо да внимават колко си умна. И не мога да ти опиша какъв екстаз изпитвам, когато някоя засукана какичка съвсем неочаквано покаже стил и професионализъм, запушвайки устата на поредния кофти секски сваляч. То е до човека. Само за едно искам да не се съглася – да не обиждаме феминистките. Това е техният избор, те имат същото право да защитават позицията си, както и ние. Много по-мъдро е да се подходи с уважение и с разумни аргументи. Познавам феминистки, които не заслужават подобни категоризации. Не за друго, ами те просто не са тъпи ******* и „мързеливи готованки“, те са хора с някакви идеи и с някаква мисия в живота. Дори да не съм винаги съгласен с тях, аз ги уважавам, защото имат посока.

    @ Bello: мога само да ти завиждам, че си се оженил за потомка на викингите, те просто са един силнен народ, както и българите, междувпрочем. Българката е много ценен индивид, ако успееш да подходиш към нея като към човек, а не типично по балкански – като към някаква кифла, която от нищо не разбира. Точно защото притежава толкова борбен характер, на мене българката ми е традиционно симпатична, но започва да ми грознее, когато се вживява в ролята на мутреса / държанка / разглезена дъщеричка или войнстваша феминистка. Това са крайноти, в които достойнствата на истинската българка се губят, при това – доброволно. Така че не бих я заменил за жена от никоя друга националност. Но си запазвам правото да протестирам, когато нещо не ми харесва…

    Коментар от asktisho — май 26, 2008 @ 5:23 pm

  24. На псевдо-мъжете, феминистките им пречат.

    Аз съм с хуманитарни интереси и съм безкрайно благодарна на феминистите-хуманитаристи за огромния им принос. Благодарение на тях днес мога да чета работите на жени-философи, писателки и драматурзи през вековете, да знам къде мога да видя картини на жени-художнички от Ренесанса например и т.н. Благодарение на феминистите-хуманитаристи имам достъп до познание, което не се включва в учебниците поне до 70те години. И накрая, тъй като това е блог и предполага споделянето на собствени и по презумпция субективни мнения, ето и моето: интелигентните, самоуверени мъже не се страхуват от феминизма, нито пък лаят срещу която и да е философия, която да се стреми към равнопоставеност, както и към по-задълбочено разбиране на човешите отношения изобщо.

    П.П. По друга тема: Защо нарекохте блога си писателски и кои са любимите ви съвременни български писатели?

    Коментар от стефка — май 27, 2008 @ 2:51 am

  25. Стефке, Тишо иронизира (по много забавен начин) това, в което се е превърнал феминизмът в наши дни.
    За приносът му от преди век и повече никой не спори.

    Интелигентните и самоуверени жени не лаят срещу непознати мъже из интернет, когато въпросните откажат да им се проснат в краката и да оплезят език.

    Коментар от х — май 27, 2008 @ 3:28 am

  26. До горния:

    Здравейте,
    В какво се е превърнал феминизма в наши дни? Откъде черпите информацията си? Хубаво лаете (забавно и с много ирония) :).

    Коментар от стефка — май 27, 2008 @ 5:17 am

  27. @ Стефка: коментарът ви е интересен и съвсем на място. Тук не се търси някакъв конфликт, обаче. Целта ми беше да покажа колко смешно изглеждат отстрани воплите на горките, онеправдани, борещи се за равни права женици, които в действителност нито са онеправдани, нито някой им отнема от правата. Предпоставките са налице – за правната книга жените са свободни граждани и по нищо не се отличават от мъжете, оттук нататък всичко е в техни ръце – да работят и да покажат, че могат и струват колкото, а защо не и повече от мъжете. Да търсиш под мухата слон не става. Ако човек реши да се оплаква, винаги ще намери за какво и с риск да се повторя – професионализмът е безполов. Да бъдеш добър в това, което правиш е единственият начин да преодолееш остатъчните обществени предразсъдъци, които все още съществуват, никой не го отрича. Не мога да се страхувам от феминизма, защото той по никакъв начин не ме заплашва, а и мнението ми наистина е субективно, далеч от мисълта съм, че всички трябва да го споделят. Блогът е писателски, тъй като тук публикувам произведенията си в писмен вид, ако разгледате категориите, ще видите: есета, статии, пътеписи, разкази, дори дебютен роман, а съвсем скоро и втора книга. Отговарям на последния ви въпрос конкренто – любими са ми онези съвременни български писатели, които: а) не пишат за мутрите, б) не пишат за комунизма и в) има какво ново да поднесат на публиката. Един Георги Господинов ми е напълно достатъчен, то не че има и кой знае колко много други, които хем да са „съвременни“, хем да отговарят на трите ми критерия като читател. Напоследък Димо Райков ме радва с неговите неполитизирани книги-пътеписи за емиграцията, която винаги ми е била интересна тема.

    Коментар от asktisho — май 27, 2008 @ 11:00 am

  28. „16 % е разликата в заплащането на една и съща дейност в полза на мъжете в България. ЕДНА и СЪЩА ДЕЙНОСТ, нали.“

    това го искам в писмен вид, щото аз такова нещо не виждам около себе си. 🙂

    oh wait, не го искам, защото ако попаднеш в такава фирма и не се изнесеш оттам на секундата, значи си си го заслужил/а и нямаш право да мрънкаш. Пак повтарям – досега нито един път не съм даже и ЧУВАЛ за колежка, която взима по-малко пари от мен. Или нещо ментите, или просто сте в неправилната среда. е, ако е второто, кой ви е крив? Слънцето ли?

    Тишо, разбирам нуждата от толерантност *принципно* и съм доста толерантен чиляк. Но не понасям хора, които нон-стоп мрънкат, и не мога да се насиля да ги уважавам. that’s all 🙂 сори, ако съм внесъл лош тон в блога ти 🙂

    Коментар от tL_ — май 27, 2008 @ 3:51 pm

  29. Тишо,
    Благодаря за отговора и успех в писателските начинания. На мен също ми харесва Господинов. А за комунизма: той дотолкова е повлиял настоящето ни, та не ме учудва, че много съвременни писатели пишат за него. За оплакването и феминистките: същото поведение се наблюдава у самозвани демократи, социалисти, либерали и какви ли не още. Надявам се, че пишете за това оплакване по принцип. Иначе за професионализма сте прав само донякъде. В недотам престижните порфесии, в които се изисква здраво бачкане – счетоводители преводачи, и пр., а и в някои от по- престижните като компютърните специалисти – наистина професионализмът е водещ критерии. Неотдавна обаче имаше скандал за някаква наша представителка в посолство, която не само не владеела необходимия френски, но не владеела добре и български (била от различен етнически произход). За роднина на Сабрие Сапунджиева май ставаше дума.
    Всъщност мъже детегледачи има в България. Гледах неотдавна предаване за тях по някоя от кабелните телевизии. Те бяха най-вече безработни мъже на по около 50 или повече години, които поради липса на други перспективи се бяха захванали с това, както впрочем се захващат и жените, а не защото на жените им е природна склонност. Така че, ако решите да гледате деца вместо да редите папки (фигуративно казано), едва ли ще се окажете дискриминиран.

    Коментар от стефка — май 27, 2008 @ 3:56 pm

  30. до tL_:

    Вчера в mediapool.bg имаше статия, в която бяха изнесени тези данни, а за 15-те % разлика в заплащането между жените и мъжете в ЕС можете да намерите данни на страниците на европейските нституции.

    Коментар от стефка — май 27, 2008 @ 3:59 pm

  31. @ tL_
    Това за 16 % разлика в заплащането е официално огласеното от Министър Масларова , поне така казаха вчера (26.05) в новините по радио Зи Рок.
    И да , иначе ми се е случвало да ми плащат по- малко с оправданието,че мен има кой да ме храни, нали. И естествено, че напуснах. Обаче ако имах, примерно, дете на 3,5 год. щеше да ми е малко трудно да си позволя да си сменям работата тогава.
    Иначе не ми е ясно с какво токлова ви плаши тоя пуст феминизъм. Според мен повечето мъже имат по-скоро полза съпругите/ гаджетата им да са феминистки. Ще обясня защо. В момента правим ремонт в къщи и понеже имам такива страшни феминистични убеждения цяла неделя боядисвахме и слагахме ламинат в хола с мъжа ми. Принципно може би щеше да е по -добре да си правя маникюра през това време и да го оставя да се оправя, щото ремонтите не са женска работа, ама не, пуст феминизъм ;)Та си развалих маникюра, де. Тъй че на съвсем битово ниво мъжете имате голяма полза от феминизма. Възползвайте се, никой не иска да сте големи мачовци, да разбирате от всичко. Та така.

    Коментар от Лъчезара — май 27, 2008 @ 4:23 pm

  32. @tL
    „oh wait, не го искам, защото ако попаднеш в такава фирма и не се изнесеш оттам на секундата, значи си си го заслужил/а и нямаш право да мрънкаш“

    Това ми звучи като “ ми като е излязла по нощите сама, ще изнасилят я, заслужава си го“

    ПС: Сори че се изказвам два пъти подред.

    Коментар от Лъчезара — май 27, 2008 @ 4:30 pm

  33. Стефкe, не съм мъж, така че не насочвай интересите си към мен 🙂
    Черпя информация от това, което виждам из българския интернет. Доста е жалко и съвсем не ми харесва.

    Коментар от х — май 27, 2008 @ 6:07 pm

  34. Do X,

    Predishniyat mi komentar do vas, nyama nishto obshto s tova dali ste myj ili jena. Blagodarya za utochnenieto za iztochnicite vi na informacia. Az znam samo za edin bylgarski feministki sait. Koi sa tezi, koito namirate „jalki“? I ne mi otgovorihte, v kakvo se e prevyrnal feminizma dnes spored vas? Izvinenia za latinicata.

    Коментар от Stefka — май 27, 2008 @ 6:30 pm

  35. Да не превръщаме коментарите в средство за агресивен диалог и лични нападки, плиййййз. Целта не е да се обижда някой, включително и феминистките, просто обменяме идеи, това е всичко.

    Коментар от asktisho — май 27, 2008 @ 6:35 pm

  36. Лъчезара, (пфу, няма да ползвам @-ките пък :))

    не си права – в единия случай има какво да направи – да си смени работата примерно…или де да знам, да се информира предварително? Във втория – няма шанс просто 🙂 Не се опитвай да ме изкараш абсолютен дивак, не се кефя на изнасилванията и аз 🙂

    относно гаджетата и ползата от това, мацката ми да е феминистка: Защо свързваш двете неща? Съвсем спокойно може да се правят нещата заедно, (паркет-маркет, каквото пожелаеш) без жена ми да трябва да е феминистка и непременно да държи да си удари палеца с чука 🙂 Няма нищо ‘неравнопоставено’ в това, аз да правя нещо по-добре от нея, но ако много държи, може да заповяда да забие няколко пирона 🙂 Пък и ми харесва да върша туй-онуй из къщата, не виждам какво лошо има в това 🙂 Много от т.нар ‘мъжки-женски’ работи са базирани на най-естествени практически съображения – едните правят нещо по-добре или по-бързо. И е нормално когато някой от ‘другите’ поиска да влезе в нечии редици, то той/тя би била подложен/а на микроскопичен анализ, денонощно следене и дебнене за всяка малка издънка от страна на ‘местните’. Така е навсякъде – ако вчера си била адвокат, а днес станеш хирург, напълно в реда на нещата е да бъдеш посрещната с подозрение от старите хирурзи. Аз не виждам нищо противоестествено в това. Проблемът е, че заради историята има много по-малко сфери на изява, които да са доминирани от жени, но това се променя. Не е нужно да се издребнява и да се стига до обвинения от сорта на ‘А пък вие….’. Има и добри мъже детегледачи, но за да се докажат, те трябва да минат жесток рентгенов преглед, ще се съгласиш, предполагам. 🙂 И колкото повече на брой такива детегелдачи има, колкото по-добри професионалисти стават, толкова по-естествено ще става за средата и ще ги възприема по-лесно, по-‘равноправно’ 🙂 Тъй си мисля аз.

    за 16-те процента: Поднасям извиненията си, явно не съм осведомен, че го е имало b&w. 🙂 Ма то така става като чета блогове, вместо да гледам/слушам тв/радио 🙂

    Коментар от tL_ — май 27, 2008 @ 8:02 pm

  37. […] си купища други твари. Примерно – преди седмица някъде Тишо се избъзика на феминистите, намеквайки им да се освестят малко и да не са толкоз […]

    Pingback от tyel » Blog Archive » Имало жени шофьори — май 27, 2008 @ 8:11 pm

  38. straxotni neshta

    Коментар от asi — юни 3, 2008 @ 6:29 pm

  39. Първо – поздравления към Тишо за есето, определено ме изненада и точно това ми хареса. До последно не предполагах на къде ще избие… Но това е второто негово писане, което чета и е нормално.
    По отношение на феминизма – ами, професионализмът няма пол! Както и личното възприемане на себе си. Без надувки и подсмърчане. Можеш – правиш! Всичко останало е „бош лаф“ работа.

    Така, малко встрани от досегашните коментари: по показател „заетост“ и „равнопоставеност“ на жените, бившите соц-държави са на едни от първите места в икономическите показатели (сравнения) – имаме достатъчен процент жени, занимаващи се с политика, вкл. народни представители. Също така и в области, където жена трудно би се справила добре (все пак, имаме някакви биологични разлики и те имат своя смисъл).
    Един основен показател е разликата в заплащането. Приемам, че го има. Но (!) когато един мъж в „мъже-подържаща среда“ получава недостатъчно за цялостно издържане на семейството и неговото заплащане е почти равно на „женското“ кой е дискриминираният? Май се оказват и двете страни. И така, имаме минимална разлика в мъжкото и женското заплащане и реализация, като нито едното, нито другото са достатъчни за читав живот – живот с избор.

    Коментар от Ирина — юли 13, 2008 @ 10:10 pm

  40. Стана грешка и публикувах междинен вариант.
    Имам корекция – „мъже-поддържаща среда“ да се чете „среда с равнопоставеност на половете“. Иначе се губи идеята.
    А тя е, че когато и двамата (мъж и жена) са равнопоставени в нищетата, просто е гадно. Живях го това.

    Коментар от Ирина — юли 13, 2008 @ 10:39 pm

  41. СМЪРТ ЗА ВСИЧКИ ФЕМИНИСТКИ
    ДОЛУ ФЕМИНИЗМА
    ДОЛУ ЕМАНЦИАПЦИЯТА
    ДОЛУ 8 МАРТ

    Коментар от ОГНЯН КИРИЛОВ — август 29, 2008 @ 8:30 am

  42. А „ДА ЖИВЕЕ“? Да живее какво, Огняне? 🙂
    Ислямската революция ли? Харесвам чувството ти за хумор, само дето хич не личи, че се шегуваш. Нека ти препоръчам един сайт, който несъмнено ще ти се стори интересен. Или поне ще те разсмее от сърце:

    http://www.menarebetterthanwomen.com/

    Enjoy!

    Коментар от asktisho — септември 1, 2008 @ 10:07 pm

  43. Невероятно се забавлявах с написаното. Поздравления!

    Коментар от Мирослав Дечев — април 26, 2009 @ 4:24 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.