Писателският блог на Тишо

декември 16, 2007

Светът след 100 години. Еп: 7 Безбрачното бъдеще

Powered by: Aftermath News 

Бракът умира, да живее контролът върху раждаемостта!

Институции като брака са създадени, за да дисциплинират разхайтеното човешко стадо и да вкарат в някакъв ред правилата за наследяване на имуществото и контрола върху собствеността. Пак ще си позволя да цитирам по памет Дънов, когото уважавам повече като философ, отколкото като религиозен водач. Според неговите видения за бъдещето „няма да има родство между хората от различни родове”. Нострадамус също предвижда края на брачната институция, както и много други футуролози (за справка: „Третата вълна” на Алвин Тофлър), но да оставим техните мъгляви, закодирани видения за бъдещето настрана и да погледнем фактите от реалността: над 60% от младите в Европа живеят без брак на семейни начала и този процент непрекъснато расте. Планетата се пренасели сериозно и азиатските държави са първите, които започнаха сериозни стъпки за ограничаване на раждаемостта.

Ако стъпим върху хипотезите, които изложих в предните статии: че качеството и продължителността на живота ще се увеличат драстично в благодарение на медицината, генетиката и Вторият ренесанс в науката, при ограничените ресурси, с които разполагаме, глобалният технологичен контрол върху раждаемостта е просто неизбежен след сто години. Разбира се, съществува огромна вероятност аз да не съм прав в своите хипотези, така че нека пак погледнем фактите от реалността, и то днес: хората се бракосъчетават, за да отглеждат и възпитават деца. Бездетните семейства са най-честите клиенти на бракоразводните институции, което показва колко безсмислен е бракът без деца.

В не толкова далечното бъдеще твърде малко хора ще получават привилегията да имат деца. Това от само себе си ще унищожи брака, обезсмисляйки го. Естествено, влюбените ще живеят заедно, както и сега, но вече няма да стават роднини. За „справедливата” подялба на имуществото след раздяла, съдът се е погрижил и днес, при липса на брак. Трябват ти само няколко свидетели, че сте живели на семейни начала еди-колко-си години.

Независимо дали след сто години правото да имаш наследници ще се получава на лотариен принцип, по някакви заслуги (качествен ген) или ще бъде привилегия само за най-богатите, повечето хора няма да могат да се размножават, но за сметка на това всички ще живеят по-дълъг, качествен, здравословен и материално осигурен живот.

Това ще направи семейството в сегашната му форма напълно излишно. Друг вариант просто няма. Другият вариант е след сто години да станем 80 милиарда души, да изядем всичката храна на планетата и да се избием помежду си. Аз съм оптимист и според мен разумът ще надделее, а високите технологии, науката и в частност – медицината ще са неговите оръжия.

The Future is Now

Тихомир Димитров

Advertisements

33 Коментари »

  1. Oф, извинявай, че пак ще се проявя като критикар, ама това за децата как ти го роди главата не ми е ясно. Не виждаш ли каква е ситуацията в момента в Европа? Продължителността на живота в последните няколко десетилетия безпрецедентно се покачи, както и безпрецедентно падна раждаемостта. За тия няколко десетилетия всичко беше добре, икономиката вървеше… но по едно време хората взеха да се пенсионират и не умираха 5 години след това, а нямаше кой да работи и да им плаща големите пенсии. Наложи се да отворят границите за емигранти, да пуснат араби и негри, индийци и китайци, които да бачкат яко и да имат деца.

    А сега ти ми говориш, че когато „в бъдещето“ хората живеят още повече, ще имат още по-малко деца? Когато ти написах в предишен пост да вземеш пред вид, че светът не се развива еднакво и туй дето го чертаеш може и да се случи, ама няма да се случи за повече от 10% от населението на света, ти не ми обърна внимание. Да не мислиш, че тия араби и негри ще си отидат ей така просто? Тяхната култура ще допусне да си раздават правото да имат деца с лотария, а? Get real, bro…

    Коментар от longanlon — декември 16, 2007 @ 11:16 pm

  2. За пръв път съм напълно съгласен с longanlon
    😉

    Коментар от Коронал — декември 17, 2007 @ 12:03 am

  3. @ Longanlon: Когато аз пък написах, че „За да сме богати, трябва да сме малко, а черната работа да я вършат машините, не емигрантите“ ти също не ми обърна внимание, така че критикарствай. Всъщност, изостаналата култура винаги губи битката с технологиите и по-напредналите култури. Направи си справка с историята. И не 10%, а 1% от населението на света е достатъчен, за да определя правилата и да упражнява контрол над останалите 99%. Няма да стане да влезеш в този 1% обаче ако си негър, арабин или друг вид емигрант, който има културни разминавания с правилата на Новия технологичен свят (Толерантното общество или ТТТ). За да стигнеш до някаква десижън-мейкинг позиция ще трябва да съблечеш сервитьорската престилка, да завършиш най-престижния университет, да се научиш да носиш костюм, да говориш 15 езика, да си на ти с технологиите, да знаеш как се изкарват пари и чак тогава – да взимаш решения и да определяш съдбата на тези, които все още носят престилката.

    След като си извървял целия този път, културните различия на по-изостаналите племена вече няма да бъдат фактор за теб. Испанските Конкистадори и последователите на Колумб не са се съобразили с културните особености на индианците, които са ги превъзхождали по брой и то – значително. Те просто са отишли там и са построили Новия свят така, както го разбират, по техните си правила. Защото са държали юздите на технологичния напредък за своето време…

    Другият вариант, с риск да се повторя, е да станем 60 милиарда и да изядем всичката храна на планетата, след което да се избием помежду си. Харесва ми, че критикуваш, но ми се искаше да предлагаш и някаква алтернатива, защото последното определено не е никаква алтернатива. Здравият разум не би го позволил, а той, надявам се, ще победи над естествения ход на нещата, който води до неизбежен апокалипсис.

    Родили сме се в интересни времена. Видяхме появата на Интернет, смъртта на тоталитарната държава и смяната на две хилядолетия. Надявам се, че ще успеем да видим края на петролната ера и края на националната държава, каквато я познаваме днес. Много вероятно е твоите деца да доживеят до екологичния point of no return и до максималната хиперпопулация, за да станат свидетели на първите глобални мерки за дългосрончо ограничаване на раждаемостта. Моите наблюдения сочат, че повече от 1 милиард души няма как да живеем комфортно на толкова тясно място…

    Коментар от asktisho — декември 17, 2007 @ 1:48 am

  4. А раждаемоста в България имате ли го впредвид изобщо? т.е имам впредвид естественият прираст. Само за справка, отрицателният естествен прираст на населението през 2007 г. се очаква да бъде 40 000 души.

    Коментар от Ясен — декември 17, 2007 @ 8:30 am

  5. Не мисля, че бракът изчезва. Просто се видоизменя. Съгласно Семейният кодекс съпрузите имат законово определени права и задължения. Предбрачният договор е на практика същото, само разделянето е по-лесно, а правилата са определени от самите договарящи. Не съм чувал или чел, но смятам, че и живеещите на семейни начала го правят в някакви законови рамки – в Холандия ако двама души се регистрират в общината като живеещи заедно получават съответни привилегии. А и ако някой си направи справка с разбиранията за брака според Библията преди ще открие, че промяната не е започнала от вчера. Да, в бъдеще няма да се използва често думата „брак“, по-скоро „съвместно съжителство“. Т.е. не врат, ами шия. И аз съм съгласен с longanlon с добавката, че хората не толкова се пенсионират твърде много, колкото не се раждат нови – отрицателният прираст, споменат преди няколко теми е факт. А икономиката расте, расте… Между другото пускането на разни емигранти в Европа датира от времето на икономическия подем от 60те, когато наличните работници не са били достатъчни. И правителствата са си мислели, че хората след като поработят и понатрупат пари ще се върнат по родните си места и интересно защо останали много изненадани, когато това не се случило. Сега си бият главите…

    Коментар от В. Антонов — декември 17, 2007 @ 9:33 am

  6. ех, Тишо… Ако забележиш човешката история може и да видиш, че винаги, когато много малка част от населението разполага с огромната част от благата и ги управлява, рано или късно следва … да речем преразпределение на благата и властта посредством гилотина.

    Генерално не съм съгласен с тая ти поредица есета, защото предричаш някакви кардинални промени в обществото, на базата на някакви фантастични романи, без да погледнеш в историята как самото общество и икономика са се развивали до този момент.

    Коментар от longanlon — декември 17, 2007 @ 10:22 am

  7. Още за преразпределението:

    Дори сега, в нашата цивилизация се очертава подобно нещо. Европа и САЩ разполагат с многото блага и са стотици години напред в развитието си от арабския свят и Африка. Но крайностите в изповядваната от нас либералистка философия не прощават и именно защото сме толкова свободолюбиви не забранихме да ни напъплят арабите и негрите, които се множат и разпространяват културата си.

    Да изучат 15 висши… добро пожелание, ама няма да стане, щото общо взето никога управляващата класа не са били тия с петнайсетте висши.

    Коментар от longanlon — декември 17, 2007 @ 10:25 am

  8. Понеже се ползваме с препратки към историята, бих искала да те върна Тишо малко по-назад от конкистадорските времена, а именно по времето на Римската империя.
    Точно когато една шепа римляни са държали в ръцете си всичките блага и технологии за времето си. Когато са забравили, че са само едно островче сред морето от хора-не-като-тях им се е изпречило нещо, което хич не са очаквали, че ще им се опре. Говоря за християнството – идеология противопоставяща се на разпуснатите римски нрави (където брака вече е изпълнявал само някакви политически цели), религия която се е противопоставила на цялата тази огромна цивилизована и технологична империя само с моралните и семейни ценности, които предлага и многочислеността на привържениците си. Както и да го погледнеш римляните са притежавали всичките блага, оръжия и средства, а насреща са имали босоноги диваци, но готови да умрат за идеите си и всичките лъвове (технологии:) ) на света е нямало да са достатъчни, за да спрат християнството.
    Днес пирамидата е малко обърната, защото на островчето са християните, държащи всичките блага. А наоколо имаш едно друго море, което между другото макар и мюсюлманско, носи почти същите идеи, с които навремето християнството е преборило могъщата Римска империя. И те могат да нямат технологии, но също като християните навремето се опълчват на властващите с едно – многочислеността си, семейните ценности и високата раждаемост. Тъй че римляни, ще трябва да си позатегнем коланите, че много се разпасахме 😉

    Коментар от Pippilota Mentolka — декември 17, 2007 @ 11:36 am

  9. по-тъпо футуристично упражнение не бях чел. как можеш да предскажеш бъдещето, като съвремието ти е толкова мъгляво 🙂 можеш да се пробваш за сценарист в Канал 1 🙂

    Коментар от nname.org — декември 17, 2007 @ 12:26 pm

  10. Благодаря Ви за коментарите. В интерес на истината, докато пишех този материал гилотината и християнството не ми излизаха от главата. Много е вероятно да се окажете прави и всичко да свърши зле. Но аз си позволявам да потърся логически изход от задънената улица. Свръхпопулацията на планетата е много по-голямо зло от свръх-популацията на плъховете, която е неконтролируема, въпреки всички технологични средства, с които цялото човечество се бори срещу нея. На тази планета има два доминиращи бозайника. И двата са интелигентни и живеят в сложни, йерархични общества – едните произвеждат все повече отпадъци, а другите пируват с тях и произвеждат все повече от себе си. Някой беше казал, че след края на света ще останат само радиацията и плъховете…

    Може да се заблуждавам в своите прогнози, но Бога ми, кой знае със сигурност как ще изглежда света след 100 години?! Аз не съм новия Жул Верн, това са само ХИПОТЕЗИ. А сега искам да чуя още няколко такива. Обаче да предлагат някакъв изход. Населението на планетата се увеличава в геометрична прогресия. Питайте гугъл за статистиката. 60 милиарда е оптимистичната прогноза за след 100 години, ако този тренд се запази. Всъщност, може да сме много повече. Или вече да ни няма. Предложете ми някаква алтернатива. Аз знам, че the future is now and the end is near. Но не ми се ще да вярвам.

    Коментар от asktisho — декември 17, 2007 @ 12:28 pm

  11. @nname: вече съм бил сценарист в БиТиВи. А мъглата на съвремието пред моите очи със сигурност не е по-гъста от тази пред твоите. Най-малкото, не разполагам с никакви доказателства за противното 🙂 Радвам се, че намираш „футуристичното ми упражнение“ за тъпо. Така казваха и за Коперник, и за Нострадамус, и за Галилей, и за Верн техните съвременници. Така казват и за Дънов днес неговите съвременници. Е, аз не мога да стигна дори 1% от талантна да тези просветени люде да виждат бъдещето. Но поне мога да се опитвам, нали? А ти, ако ще слагаш спица в колелото на мисълта ми, поне го направи като хората. Изкажи контра-мнение, дай някакви аргументи. За съжаление не си признат експерт, нито утвърден автор-футуролог, че да мога се съглася с краткoto ти изречение и да го приема ей така, защото nname каза. Аз също не съм експерт, но поне се старая да имам аргументи.
    Целта на тези статии, ако не си забелязъл, е да споделя визията си за бъдещето и да събера чужди гледни точки, защото ми е интересно. Изобщо не ме интересува дали някой е съгласен с мен. Дори предпочитам да е несъгласен, стига да може да използва богатите изразни средства на родната реч за целта. А съм сигурен, че ти можеш. Try harder next time. И мерси за вниманието.

    Коментар от asktisho — декември 17, 2007 @ 12:41 pm

  12. не искам да ти спамя коментарите и умишлено не четох предните 6 (шест!) поста, но тук се престраших. да говориш за брак без аспекта „моногамия-полигамия“ е супер леймърска проява

    би ми било интересно да пишеш малко за себе си, как си се реализирал в „тоя сваят“ – какво работиш, от какво изкарваш пари/жени

    Коментар от nname.org — декември 17, 2007 @ 12:58 pm

  13. Писал съм. Тези, които могат да четат „между редовете“ разбраха. Повече ме интересува как хората възприемат текстовете на Тишо, без да познават самия Тишо. Избягвам прекалено лични теми заради малцината болни мозъци, които четат този блог. За щастие, те се броят на пръстите на едната ми ръка.:))) И понеже не се крия от никого: който е искал, е разбрал каквото трябва. При това от собствената ми, пълна с мезета и бири уста. :)) Личните разговори са за личните срещи. Останалото е споделяне на творчески идеи, с които всеки има правото да не се съгласява. Благодаря ти, че ми отдели от времето си.

    Коментар от asktisho — декември 17, 2007 @ 1:17 pm

  14. Тишо, нямам представа откъде черпиш информация, дали тя е достоверна и дали твоите разсъждения са основани на всичката достъпна информация. Но какво ще кажеш за варианта „Колонизиране на Луната/Марс“ 😉

    Коментар от Pocu — декември 17, 2007 @ 1:21 pm

  15. Само не знам как може да наредиш в едно изречение учени като Коперник и Галилей до недоразумения като Нострадамус и Дънов…

    Коментар от longanlon — декември 17, 2007 @ 1:43 pm

  16. @longanlon: Основната ми идея за Епохата на Водолея и за света след сто години е, че вече няма да има „учени“ и „недоразумения“. Сетивният и доказателствения пояс на знанието се нуждаят един от друг. През Епохата на рибите те се избиваха помежду си, за да докажат кой е по-прав. През Епохата на Вододлея, те ще се слеят.
    Знанието за света е едно цяло. То не се интересува от интелектуалните граници, които хората поставят между различните дялове на тяхната несъвършена наука. За всемирното познание граници няма. За него не съществуват бариери като „наука“ и „ненаука“. Има само разум. Може би съм твърде различен от теб, защото възприемам подсзънателните процеси, за които пишат „недоразуменията“ като нещо естествено. Никога не съм игнорирал шестото си чувство.
    Тъй като математиката, икономиката, философията, историята и политологията не могат да ми дадат отговори на всички въпроси, от които се интересувам, аз търся отговорите навсякъде, дори в непризнатите за достоверни източници на информация, които ти отричаш. И ако трябва да избирам между Дънов и БАН, ще избера Дънов да ме учи. Опитай се да разшириш границите на съзнанието си малко, да разчупиш някои стереотипи. Вдигни бариерите между наука и ненаука. Не си длъжен да вярваш във всичко, което ти подансят, но поне се информирай достатъчно и нека собственият ти разум да бъде последна инстанция. Ще видиш, че не боли. Питагор не е правел разлика между математика, геометрия, алгебра, философия и икономика. Той просто е разсъждавал. Но това е било в една по-добра ера, преди Рибната, с нейните гилотини и с всичката касапница, която Християнството причини на света…
    @Роси: мисля, че след като военната надпревара не можа да ги колонизира, това съвсем скоро ще стане със средствата на една много по-богата индустрия – туристическата 🙂 Обаче не можем да изпратим един милиард индийци и два милиарда китайци на луната, нали? Не и за сто години. Нямаме толкова пари. Ресурсите на човечеството също са ограничени.

    Коментар от asktisho — декември 17, 2007 @ 1:58 pm

  17. Да нямаш деца… интересно ми е какво ще кажат повечето жени. От моя гледна точка да нямаш деца не е такава трагедия. Но много жени искат да отгледат дете. Това какво ще се прави… според теб? И как се ще размножава планетата? Няма ли да е пълна с предимно застаряващо население?

    Коментар от Eneya — декември 17, 2007 @ 4:03 pm

  18. човече, ако някой на улицата ме спре и почне да ми ги разправя тия, тикайки ми някаква книжка в ръка, ще му кажа да ходи да се прегледа…

    Коментар от longanlon — декември 17, 2007 @ 4:30 pm

  19. Светът в Епохата на Водолея определено ще е по-добър, защото „ученото“ „недоразумение“ Тишо ще е хвърлил топа, пък и ние покрай него 🙂

    16 коментар е смислен, но си прочел си 3-4 книги и ги повтаряш като папагал. разсъждения в поста са или купчина глупости или нещо твърде далечно, написано по начин, правещ го невъзможно за декодиране и осмисляне от непрочелите същите 3-4 книги

    все пак всеки има правото на своята лудост, не ни се връзвай на грубата критика 🙂 Шестото чувство те води или към триумф или към пълен провал, но все пак те води нанякъде. имаш пълното право да провериш къде е това „някъде“, стига да не умират хора 🙂

    Коментар от nname.org — декември 17, 2007 @ 6:52 pm

  20. @ Енея: Със сигурност планетата ще се напълни с добре изглеждащо, застаряващо и богато население. Отправен пример от сегашната действителност могат да ти бъдат европейските държави, които продължават да държат първенството като най-уютно място за живеене на света. Там хората са застаряващи и богати. Някои жени ще имат право да раждат, защото човечеството все пак трябва да продължи да съществува. Но ако в семейството ти има тежки наследствени болести и лош генетичен материал, Законът на бъдещето със сигурност няма да се съобрази с факта, че те притиска животинският инститнкт. Той просто няма да позволява да се създават ненужни и нещастни човешки същества. И ограничаването на раждаемостта, именно заради огромната потребност на повечето хора (не само жени, но и мъже) да имат наследници, ще се превърне в катализатор на един по-висок морал в обществото – в стремеж към грижа за себе си, здраве, хармоничен живот и спосбност да се обвързваш, да учиш, да бъдеш моногамен и да възпитаваш деца…. Хората са напуснали животинския свят в момента, в който разумът е запончал да надделява над техните инстинкти.

    @nname: Да, а не може ли идеите да са си изцяло мои, без да съм ги преписал задължително от някакви книги? Не е чак толкова трудна и непосилна задача да имаш въображение, мамка му. По-трудно е да му биеш спирачки. И щом аз не го мога, то едва ли вашата едноредова „груба критика“ ще успее…

    Коментар от asktisho — декември 18, 2007 @ 11:59 am

  21. Абе, Тишо, тоя пост звучи много в стил „Гьобелс“ и теориите за „жизненото пространство“ на хилядолетния райх. Особено в моментите с лошите гени, които някои хора имат и следователно в бъдещето не трябва да се размножават. Да вземем да оставим истинските арийци (тези с престижните университети и костюмите)да управляват и да решават кой ще се репродуцира и кой няма.

    Мисля, че правиш три не добри (не казвам грешни) предположения.

    1.Първото е, че населението на Земята ще се увеличава в геометрична прогресия. Любимите ми винаги невярни линейни зависимости. Щом днес имаме две мулурки със светещи опашки, а утре са четири, а в другиден- 16 броя, то следва че в подругиден те ще са 256, а след още един ден- 65536 и т.н. По тази логика в началото на 90-те години в България предричаха, че през 2007 г. 50% от населението ще са наркомани. Ясно е, че подобни линейни прогнози са абсурдни.

    2.Я да видим каква казват числата за България. През 1988 г. сме произвеждали хранителни продукти за 16 млн. човека (това е според слуховете). Вероятно и сега е така с оглед на това колко жито и месо се изнася. Имай пред вид, че тези данни са за ядене, което много над необходимите около 2000 калории, 50 грама белтъчини, плодове и зеленчуци. Е, в бъдещето ако успеем някак си да построим напоителна система в Добруджа (ех, любимо място!), вероятно е производството да нарастне с 50-100% (лаишко предположение, мое демек). Е, имаме място да съберем половината още холандци у нас след като глобалното затопляне наводни страната им.

    Така или иначе, ако ще расте населението, то ще трябва да се отучи от пушенето и пиенето. Площите, засяти с тютюн и винено грозде ще бъдат засяти с царвеица и соя. И месото май ще трябва да откаже, защото производството му гълта много храни и се губи енергия. Но това не значи лош живот, ще си намерим други забавления от типа да се събираме на някой площад и да се бием с надуваеми гумени чукове или балони. 🙂
    Веднага ще отправя и друга критика: правиш пряка връзка между добър живот и консумиране. Добрият живот не е само да си фрашкан с материални блага. Не е ли по-добре човек да се чувства добре или просто да е щастлив? Факт е, че в богатите страни хората не се определят като щастливи. И около нас е пълно с подобни примери.
    Като си се зачепкал с темата за ерата на Водолея поне спомени, че ще има промяна на ценностите. Хората ще се променят и ще откриват щаститето извън материалните блага. Например вместо да си купуват уредба ще си купят хармоничка и ще се научат да свирят на нея. Ще се събират на групички и ще си купонясват по тоя начин, насядали в някой парк или извън града. Да се смеят и да се чувстват все по-близки. Сегашната ситуация от епохата на Рибите е да отидат на дискотека, да къркат, гълтат боклучиви дроги, да се бият по улиците и на сутрита да се събуждат със дзверско главоболие от поетите боклуци и ударите с юмруци по главата.

    3.Я! Какви са тези разсъждения за тези с костюмите, образованието и там чуждите езици. Занеш ли кой ще търпи шепа юпита да го управляват и да му казват колко деца да има. Опа! Поредната идея за това кой трябва да управлява-тъпите юпита. Тишо, ако някой докара света до катастрофа, това ще са юпитата от престижните университети. Засега те се справят много добре с докарването на катастрофа на много печеливши компании, а ако ги сложиш да управляват държавата (или СВЕТА!) ще му разкатаят фамилията за отрицателно време. Причината е много проста- тяхното образование така е канализирало мисленето им, че отказват да вдянат идея, различна от либертарианството. Задръстени канали, нищо повече. Как да е, това е мое мнение.

    И така, ако ще стават катастрофи, то от тях най-много ще пострадат хората от най-развитите държави. На баща ми, дето се премести да живее на село му дреме ако случайно спре тока за един месец. Или ако свърши петрола. Ще го усети, но ще оцелее. Още по-малко ще им дреме на хората в Нова Гвинея, Централна Африка, Тибет, Чукотка, Амазония, Боливия и прочие относително изолирани части на света. Ако ще изведнъж цялата валутна система на света да се срине, хората в Нова Гвинея ще си впрягат воловете и ще орат нивите и изобщо няма да могат да вденат какво е това валутна система. Чукчите ще си отидат за риба и лов на бели мечки и ще си разправят вицове за Михаил Горбачов. Амазонските индианци ще гонят дивото прасе като правят всеки ден. Хората в Боливия ще забележат, че днес нещо ги няма американските хеликоптери над нивите с кока, но пак ще си варят картофи за обяд. 🙂

    Пожелавам на всички да са здрави и щастливи!
    Багера

    Коментар от Багера — декември 18, 2007 @ 1:15 pm

  22. Багер, 50% от населението наистина са наркомани. Дори много повече. Не забравяй, че цигарите и алкохола са сред най-пристрастяващите дроги. Да не говорим за децата, които още от подгвотвиотелен клас се напушват като задници, за да им дойде вдъхновението на класното по литература, а после, учителката ако закъснее, пердашат две линии, за да не заспят. 🙂

    И Багер, недей да лъжеш хората :))) „Анкетьорите на Галъп зададоха един и същ стандартен въпрос: Колко сте удоволетворен от живота си по скалата от 0 до 10? В повечето богати държави , (Америка, Европа, Япония, Саудитска Арабия), хората са отговорили, че са щастливи. Във всички бедни страни (главно Африка) хората изтъкват, че не са щастливи“

    Щастлив, ама беден…

    Не на мене тия.

    Коментар от asktisho — декември 18, 2007 @ 1:30 pm

  23. “ Но ако в семейството ти има тежки наследствени болести и лош генетичен материал, Законът на бъдещето със сигурност няма да се съобрази с факта, че те притиска животинският инститнкт.“

    От тази гледна точка предполагам следва да се радваш много, че живееш тук и сега, защото (без да звучи като заяждане!!!) в бъдещето май няма да пускат и хора нуждаещи се от очила. Аз трябва да се радвам също, защото може би няма да пускат и хора под 1.70 м…изобщо вярно на евгеника замириса

    Коментар от Pippilota Mentolka — декември 18, 2007 @ 3:30 pm

  24. Късогледството от диоптър и половина се оправя с кратка, безкръвна и сравнително евтина лазерна операция дори днес, дори в България. :))) Аз избрах да нося очила, защото одухотворяват иначе тъпата ми физиономия 🙂 Правят ме да изглеждам по-умен, демек. Очилата са аксесоар и точно поради тази причина, дори да няма късогледи, хората ще продължават да ги носят и след сто години…Е, нямаше да ми разрешат да се размножавам по други причини, но аз май и без тва не се натискам.

    А сега да станем сериозни.

    Защо никой не предложи някаква алетрнатива, бе хора? Мисля, че въпросът ми беше ясен: как, аджеба, ще се справим с пренаселването на планетата, което ВЕЧЕ е проблем? Моят вариант очевдино не се харчи от широките обществени маси и едва ли ще го приемат на гласуване в Световния парламент, хехе, обаче нещо не виждам друг на хоризонта…

    Само критки, критки….ама пренаселването е факт. А идеи никакви.

    Коментар от asktisho — декември 18, 2007 @ 4:58 pm

  25. Идеята великата майка Природа си я има изначало. Там където количеството е за сметка на качеството има повече бедност, болести – по принцип лечими, но носещи по тези географски ширини смърт, дъжда става издавящо цели села наводнение и земетресения, които затриват за минути 100 хиляди. Но там където се гледа качеството, тря

    Коментар от Pippilota Mentolka — декември 18, 2007 @ 5:10 pm

  26. -бва (ужас грешното пренасяне е заради техниката!)да се замислим, за възпроизводството, щото и всяка година по Коледа да има цунамита, пак добрата стара Европа ще бъде пометена от човешкото цунами. Сори за лекия цинизъм, по принцип не мисля лошо на хорицата от третия свят.

    Коментар от Pippilota Mentolka — декември 18, 2007 @ 5:13 pm

  27. Ако отидеш там, обаче, ще видиш как някакви сууууупер елементарни хора те третират като парцал само защото си жена. Няма да искат дори да е ръкуват с теб поради тази причина и тогава ще започнеш да мислиш лошо за тях, повярвай ми!

    Коментар от asktisho — декември 18, 2007 @ 5:55 pm

  28. Тишо, посочената от тебе статия е интересна. Я пак да цитирам и аз нещо:
    „Доказателство за това са проучвания в повечето богати страни, които разкриват, че нивото на щастие остава без промяна независимо от това, че доходите рязко се покачват.“ Статията е тип обзорна и няма претенции да дава крайни отговори.
    Ммм, така, въпроса с пренаселването. Абе има ли въобще пренаселване??? В световен мащаб. У нас може да живеят два пъти повече хора, и няма да имаме особен проблем с изхранването.
    Има два подхода: единият е да оставим нещата да се решат от самосебе си. Ако има пренаселване, то ще се отрази на климата, ще стане глобално затопляне и човечеството ще даде загуби в жива сила. Още от сега ви казвам, че най-напредналите държави ще дадат най-много жертви. Юпито първо ще пукне ако го оставим насред дивотията, или поне му сецнем интернета за няколко дни.

    Вторият подход е някой да почне да работи, тоест да вземем нещата в свои ръце и да се отървем от низшите раси (това последното е майтап). Не вярвам, че някой ще е толкова арогантен да започне подобно нещо- да казва кой, аджеба, може и кой не може да се репродуцира. Но каквото и да измисли, винаги ще издразни голяма част от хората. А то от своя страна ще хванат автоматите и ще му разкажат играта.

    Има и трети подход, който го има в предишна твоя тема: екологична икономика. Това означава, че хората ще живеят така, че да не тежат на земята и да не променят екологичното равновесие. Просто ще заживеем по различен начин.
    Помислете: колко от всекидневните ни занимания НЕ са свързани с разход на природни ресурси? Дори забавлението ни гълта енергия и хаби ресурси. По-горе дадох примера със свиренето на хармоника и ходенето на дискотека. Едното изисква минимални ресурси, докато другото е екологично бедствие (преувеличавам малко, само за илюстрация).
    Ако успеем да създадем икономика и открием нови източници на ресурси и енергия, то на Земята ще могат да живеят 10 и повече пъти хора. Всички ще ме запитате къде са тези нови източници? Е, преди 100 години никой не е допускал съществуването на АЕЦ. Според мен всичко може да се реши като си сядаме на задниците и работим по въпроса.
    П.П. Късогледство може да се оправи по метода на Норбеков без никакви операции. Пак пестим ресурси 🙂

    Пожелавам на всички да са здрави и щастливи!
    Багера

    Коментар от Багера — декември 18, 2007 @ 6:02 pm

  29. zdravei…imame ob6t priqtel koito spodeli s men 4e dobrese spravq6 s pisalkata i mislovnata deinost e na nivo i re6ih da ti izpratq ne6to ..hvyrli edno oko na pisaniqta mi…ako ti e stanala interestno razbira se…

    Коментар от migrena — декември 19, 2007 @ 5:58 pm

  30. ТЕАТЪР

    По улицата – с шапка от безумие –
    идва идиотът на квартала.
    Усмивката му като пълнолуние
    привлича погледите на околните.
    И изведнъж променяме лицата си –
    падат ежедневните ни маски.
    По бръчките ни каменно застиват
    гримаси на антични богове.
    Но тихо!
    В обувки от наивно тържество
    пристъпва идиотът на квартала
    и в стъклените му очи се чупят
    насмешливо насочените шпаги.
    Сред хорът от презрително хихикане
    той пее всяка сутрин „Марияна“,
    а няколко проскубани кобили
    цвилят от възторг и ръкопляскат.
    И странно намирисва на бунище,
    а всички сме ужасно чистоплътни
    и може би е време да разчистим
    калните обори на душите си.
    Защото смешно е да се опитваме
    да превърнем драмата в комедия
    и в театъра на идиотите
    да играем ролята на гении

    Коментар от migrena — декември 19, 2007 @ 7:00 pm

  31. Тишо, пренаселване е имало не само в тая епоха. Европа през 12-13 век също е била пренаселена. Двеста години по-късно 1/3 че и повече от населението и го няма. Избухва чумата, също така започва ерата на географските открития. В Азия и Близкия изток пък татарите и турците спират пътя към Индия и Китай. Тези три неща са свързани: чумата, географските открития и татарите и водят до това, че в един момент Европа вместо да се самоизяде експанзира и за добро или за зло
    пренася културата си върху огромна част от останалия свят.
    Днешната ситуация по някакъв начин е близка до тази, тогава както и сега е имало технологии които да пренесат хората другаде, просто все още не се отключил механизъм, който да мотивира в случая овладяването на космоса. Чрез туризъм няма да стане, не и за сто години, студената война беше повече мерене на пишки /с извинение/ по отношение на космическата надпревара, така че природата май сама ще си се оправи.
    Но определено ограничаването на раждаемостта и прочие мракобесни теории не помагат. Противоречиш си: казваш че планетата се пренаселва, но същевременно в развития в технологочно отношение свят раждаемостта спада. Е, кой тогава ще ти ги създаде тия машини дето да ти слугуват? Пенсионерите ли?
    И както беше споменато по-горе капсулирането на благата в една много малка част от населението на планетата води винаги до това, че благата в един момент се преразпределят..
    Така че пътя е в овладяването на Луната, Марс и околоземното пространство. Това е естествено и логично. Ти това по-нататък го описваш, но съвременната глобална икономика, както и съпътстващото я образование не стимулира това овладяване, напротив – превръща хората в развитите страни в дебелогъзи консуматори, а останалата част от света обрича на бедност.
    Както през 13 век кралските дворове са пръскали средства за угощения и междуособни войни, така и сега чакаме да дойде апокалипсиса, че да ни светне. Е накрая ще дойде май..

    Коментар от Распутин — декември 20, 2007 @ 12:21 pm

  32. А какво ще кажете за идеята половината от човечеството да обърне резбата – така доста рязко ще се намали раждаемостта. При подходящ PR може и това да ни очаква в бъдеще – в древна Гърция да не би да са били тъпи:)

    Коментар от Ira — декември 22, 2007 @ 1:26 am

  33. […] да си купуват коли и да ядат по три пъти на ден. Преди време бях писал, че ако я караме така, скоро няма да има какво да ядем. […]

    Pingback от Цените, ценитееее « Писателският блог на Тишо — май 14, 2008 @ 12:17 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s