Писателският блог на Тишо

ноември 27, 2007

Светът след 100 години. Еп. 1: Епохата на Водолея

„Астролозите вярват, че на всеки 2000 години небесният ред се сменя и това води до големи промени на земята. Епохата на Рибите била белязана от насилие и доминирана от християнството. Тази епоха върви към своя край през 2000-та година, след което ще настъпи епохата на Водолея, която ще се характеризира с любов, светлина и задоволяване на дълбоката духовна жажда на човечеството”
Всичко на този свят е свързано, включително и нашите гледни точки за бъдещето. Обединени, те може би дори го създават. Смятам да си начеша езика по няколко въпроса, които силно ме вълнуват напоследък, а именно: как ще изглежда светът след сто години, какви ще са неговите нрави, обичаи, технологии и хора? Обичам футуристичното мислене и това, което ще напиша не е нито прогноза, нито диагноза, а просто едно лично виждане: комбинация от опит, знания, усещания и капка шесто чувство за вкус. Ще бъда кратък и съдържателен, но ще ми бъде много любопитно да погледна бъдещето и през твоите очи.

Епохата на Водолея най-общо означава Промяна. Прекалено дълга е религиозната и окултната страна на въпроса. Дънов казваше, че след 200 години хората ще бъдат красиви и с високо чело, няма да страдат от никакви болести, бракът ще изчезне като институция и хората ще се придвижват от една точка на земното кълбо до друга много бързо. Цитатът е свободен. Църквата си има своята теория за Новата ера, астролозите вярват в нова зодиакална промяна за цялата планета, шарлатаните пишат книжки, обещаващи по-добър живот в бъдещето като компенсация за сегашния шит, след което изкарват милиони…… Така че гледните точки за Епохата на Водолея са много. Това, което ги обединява, е едно: всички те очакват промяна към по-добро.

Според мен, Промяната ще се случи. Масово просветление действително ще има, хората действително ще са по-красиви и по-здрави от сега, бракът действително ще изчезне и хората наистина ще пътуват много бързо около света, но прекият виновник за това няма да е намесата Свише, а глобалната икономика, базирана на непрекъснат растеж, високите технологии, генетиката и медицината. За мен бъдещето след 100 години е бъдещето на медицината.

В момента човечеството трескаво играе на карти с Природата и вече е успяло да свали повечето от нейните скрити козове, като до пълното подреждане на мозайката по въпроса „как е създаден човек” остава съвсем малко и тогава биологичният вид ще започне да се променя сам, според собствените си предпочитания.

Какво би си пожелал всеки от нас, ако имаше магическа пръчица? Вечно здраве, красота и богатство, естествено. Точно това е, което човечеството ще осигури на себе си с помощта на технологиите като плюс, а не като водородни бомби.

След сто години хората ще бъдат по-умни, по-красиви, по-здрави и по-богати от нас. Може би ще трябва да се поограничат в раждаемостта, но за сметка на това всяка душа, която получи „входна виза” за тази планета ще се появява в перфектно изградена от генетиката опаковка: за дълъг и комфортен живот.

Ето това е Епохата на водолея според мен.

Тихомир Димитров

Advertisements

26 коментара »

  1. Току що завърших една книжка („Вариант 13“), трилърче с елементи на sci-fi, в която действието се развива в началото на 22ри век. Та човечеството определено живееше по-добре, но бяха минали през доста проблемни периоди през 21ви век, именно „благодарение на“ генетиката и медицината. Добавяме и 20ти век, когато хората си бяха направо blade runner-и по острието на технологиите. Т.е. мисля, че необходимите елементи за един скок към по-добро са все по-пълното възползване от предимствата на глобалната икономика, както и технологичното развитие и промяната вътре в хората, но задължително и трите заедно.

    Коментар от brani — ноември 27, 2007 @ 12:18 pm

  2. Аз като водолей се съгласявам…

    Коментар от mindbolt — ноември 27, 2007 @ 12:25 pm

  3. *усмихва се*
    Препоръчвам ти една серия фантастични книжки за бъдещето, включително „В краят на дъгата“ и „Вертикален свят“ – двете са съвсем различни, но мисля, че ще ти харесат много.
    По интересен начин са разгледали въмзожното бъдеще.
    Тишо, а защо ще станат по-добри? Погледни, в момента средният човек е, ами… глупав, страхлив, суетен, егоистичен и гледа лошо. Какво ще предизвика тази промяна в целокупното човечество? Трябва нещо много сериозно да се промени при нас. И няма да стане за сто години. Средно около два века трябват мминимум, за да се изчистят всички останки от предрасъдъци, страх и омраза. Т.е. докато измрат следващите три поколения, които също са част.
    Харесва ми оптимизма, но това си е просто голо „стискаме палци да е вярно“, отколкото нещо сериозно.
    Съжалявам, радвам се на футуристичните мечти, но…. напоследък се хващам, че, за да има утре един нов, чист и прекрасен свят, трябва просто да се хванем и да поразчистим обелките от боклуците от този, в който сме в момента.
    Какъв ще е светът след… 300 години? Технологичен, надявам се и с пораснало общество, но трябва катарзис, за да стане това бързо. Иначе ще се точи много време.
    Или може да стане като „Градът и звездите“ на А. Кларк. Знае ли човек… 😉

    Коментар от Eneya — ноември 27, 2007 @ 3:23 pm

  4. След 100 години? Смяташ, че нещо ще се промени за 100 години? Я се огледай и виж какво се е променило за последните 100 години и ми кажи защо смяташ, че за следващите 100 ще се промени повече?

    Преди 100 години в Лондон са имали метро. Сега все още имат. Ние също. Имали са влакове – и сега имат, ние също. Имали са банки, големи адвокатски кантори, газификация, водели са войни в Ирак и Афганистан. Сега имат банки, адвокатски кантори, газифицирани са, водят войни в Ирак и Афгаистан. Ние също.

    Светът не се променя толкова бързо, колкото изглежда. Да, електронната революция промени доста неща, но реално животът на хората не е кой-знае колко по-различен. Ако четеш научна фантастика, преди 30-40 години фантастите са смятали, че до 2000 година всички ще носим дрехи на хартиена основа, ще се храним с хапчета, ще сме колонизирали сатурн, ще сме обслужвани от интелигентни роботи… А какво стана за 40 години? Заменихме затъпяващата кутия, в която се зверим всяка вечер от телевизор на компютър. Уау, какъв прогрес… 🙂

    На хората може да им се вярва, че са хора. Прогнозите за някакви радикални изменения на обществото са просто нелепи – хората са си хора, няма възможност така от самосебе си да се предизвикат промени, само щото настъпвала нова епоха. Каква нова епоха настъпва? На водолея? Ама настъпва ли и за хората, които не вярват в хороскопи?

    Коментар от longanlon — ноември 27, 2007 @ 9:14 pm

  5. Епохата на Водолея продължава хилядолетия и промените, които очакват човечеството са епохални, стига разумът да победи гнева и глупостта. Що се отнася до визията ми за „светлото“ бъдеще след сто години, имам утопични и анти-утопични представи, защото възможният сценарий никога не е само един. Ще те запозная с тях, а ако не си съгласен, ще споделиш.
    Много си прав за всичко, което казваш. Интересна гледна точка, но малко едностранна. Защото животът на хората сега е ДОСТА по-различен от този на хората преди сто години. Толкова различен, че почти няма нищо общо:
    Преди сто години автомобилът беше рядко срещан лукс, а сега е ежедневна необходимост, която изпомпва последните капки петрол от Недрата, което пък залага фундаментлни промени в бъдещето на човечеството за следващите сто години…
    Преди сто години нямаше Световни войни, визи, демилитаризирани зони и лагери за бежанци. Хората можеха да пътуват свободно в целия свят, стига да разполагаха с достатъчно средства за това. Мисля, че това не е без значение…
    Преди сто години нямше комунизъм и фашизъм.
    Преди сто години жените нямаха право да гласуват.
    Преди сто години хората се развличаха с публични екзекуции и все още намираха това за нормално.
    Преди сто години нямаше атомни бомби.
    Преди сто годнини нямаше и атомни електроцентрали.
    Преди сто години се умираше от диабет, туберкулоза и от най-обиикновен грип.
    Преди сто години светът се обикаляше за 80 дни. Днес астронавтите го обикалят за броени минути, а jet set пилотите – за броени часове.
    Да, заменихме телевизора с компютъра, но това е защото телевизорът не беше интерактивен и не предлагаше мигновена, безплатна, лична комуникация с хора от цял свят, плюс мигновен, безплатен, интерактивен достъп до практически цялото човешко познание за света…
    Верно, че днес не носим хартиени дрехи и не се храним с хапчета, но като започнеш от антибиотиците и аспирина, минеш през противозачатачмите и стигнеш до парти-хапчетата, всъщност май наистина се храним с хапчета.
    Хората винаги ще си останат хора, или по-скоро маймуни, като в онова клипче: „Dance, Monkey Dance“ , но сега те са маймуни с високо скоростни, цифрови, фибро-оптични технологии. „Електронната революция“, която ти така бегло споменаваш, всъщност промени облика на света, а с това и живота на неговите обитатели…

    Коментар от asktisho — ноември 27, 2007 @ 11:42 pm

  6. Не само че страшно много неща са се променили през последните 100 години, ами и темповете на промяна нарастват непрекъснато. Докато в древността векове наред нещата са били почти едни и същи, сега всяко поколение живее в един доста различен свят. Само че според мен „глобалната икономика, базирана на непрекъснат растеж, високите технологии, генетиката и медицината“ могат да ни докарат единствено до разруха, когато са ръководени от егоистични подбуди. И ако си чел повечко казани неща за епохата на Водолея трябва да си срещал и не до там безоблачни представи, включително казани от Учителя Петър Дънов – с други думи преди да стигнем до „светлото бъдеще“ ще трябва да минем първо през огън, образно казано. Вече сме започнали да злоупотребяваме с природата и все някога ще си понесем последствията. Иначе съм съгласен, че „хората са си хора“ и „няма възможност така от самосебе си да се предизвикат промени“. Но аз и не вярвам че сме се появили от само себе си.
    Ще поживеем и ще видим 🙂

    Коментар от stoedin — ноември 28, 2007 @ 12:21 am

  7. Да бе, страшно се е променил живота за сто години… Ставаш, миеш се, отиваш на работа от девет до пет, прибираш се при жена си, правиш секс, спиш. Мда, какво ли ще промени водолея ми е чудно…

    Всички тия прикзки за епохи са ми много странни. Все някой измисля епоха – развитие и революции им дай на тия хора. На мене не ми стана ясен смисъла на цялото начинание. Ако забележиш примерите, които си дал в последния си коментар… Преди сто години нямало комунизъм… Я пак си помисли за живота в племето на ловците събирачи и препрочети Маркс. Нямало атомни бомби, електроцентрали, грипът морял… А сега нямаме плазмени бомби и спинът мори, голяма работа.

    Колкото и „епохи“ да си измисляме, няма да се променим: ще си останем хора, такива, каквито сме, няма да станем нищо повече, няма да станем нищо по-малко. Няма да дойде момент, в който изведнъж ще престанем да бъдем кръвожадни изроди, каквито сме били през цялата човешка история и изведнъж душите ни да се изпълнят с благост, благородство и незнамсикво. Колкото и „културни“ да станем, винаги ще сме на един ден без ток от дивачеството. Не може да избягаш от природата си.

    Коментар от longanlon — ноември 28, 2007 @ 12:24 am

  8. А тоя дето приказва за „учителя петър дънов“ бих го посъветвал да се хвърли от някъде 🙂

    Коментар от longanlon — ноември 28, 2007 @ 12:26 am

  9. всички говорят за „едно по – добро“ бъдеще, защото ги е страх да завещаят лошия си свят на децата си.
    но, си прав, че можещите правят всичко възможно да променят света ни към по – добро, и това е еволюция.
    100 години стават все по широко понятие, и ние сме прекалено черно- и късогледи за да видим чак толкова далече…

    @longanlon – това прави човека човек – безкрайните му опити да спре да бъде просто бозайник. постоянно бягаме от природата си и имаме доста добри резултати, ако са ни верни часовниците.

    Коментар от pierrot — ноември 28, 2007 @ 12:36 am

  10. @longanlon
    Няма никакво значение какво ти или аз си мислим. Нали знаеш оная приказка за контакта? Нещата се случват така или иначе. И не мисля, че все още сме и ще си останем кръвожадните изроди, които сме били през цялата човешка история – просто трябва малко по-внимателно вглеждане. Не само в конкретните примери, които несъмнено имаш около себе си – и аз ги имам. Нужен е малко по-глобален поглед за да видим общите тенденции. Не само, че сега не считаме за нормално да се развличаме с публични екзекуции, не само че сега и жените имат право да гласуват, но и всичките им останали права са равни на тези на мъжете. Сега се говори за много повече неща – за ненасилие, за закрила на децата, за защита на животните, за опазване на околната среда, за природосъобразен живот, за религиозна и етническа толерантност и т.н. Мисля, че ще доживеем и още позитивни глобални насоки.
    (а това за „хвърлянето“ ще се направя, че не съм го видял)

    Коментар от stoedin — ноември 28, 2007 @ 1:02 am

  11. Момчета, плашите ме. Пишете все едно сте сериозни.
    Като за неангажиращо лично мнение — бива. Все пак нека оставим прогностиката на истинските учени.

    PS: Някой по-запознат с астрологията ще обясни ли защо след Риби следва Водолей?

    Коментар от Fil — ноември 28, 2007 @ 1:48 am

  12. Вси4ко това е много хубаво.Има оба4е един малък проблем. Как ще я добутаме дотам ? Има едно филм4е , което доста мрачно, но уви реалистично показва едно бъдеще показващо малко по-кофти нещата – A Crude Awakening = The Oil Crash.

    На мен лично ми направи голямо впечатление и малко се поспекох. Вижте го!

    http://arenabg.com/details.php?id=13d676ab44ce7422ca39a05572d047de5ff4701e

    Коментар от freakhead — ноември 28, 2007 @ 2:45 am

  13. @Fil: Мисля, че при планетата Земя астрологичните периоди се въртяха обратно и, ако се не лъжа, май нямат нищо общо с човешките зодии, които определят характера, а с ориентацията на планетата към различни съзвездия, заради изместването на земната ос. Последното пък си е чист астрономически, а не астрологичен факт. И катаклизмите, свързани с промяната от една ера към друга, може да са резултат от това. Риби започва малко преди възникването на Християнството и разпадането на Римската империя: те символизират конфликт. Двете риби са обърнати една срещу друга, а при Водолея май ще ни върви като по вода…ако не се затрием от глупост 🙂
    @Longanlon: Това, което ме кефи в твоите коментари е, че силно си вярваш, без да имаш сериозни основания. Също като мен. Е, времето ще покаже, но ние няма да можем да видим, така че да не оставяме прогностиката на истинските учени, а да продължаваме да се „конфронтираме“ и занапред. Може пък истината да се окаже, че е някъде по средата. Просто се опитай да бъдеш малко по-толерантен към чуждото мнение. Ще видиш, че не боли…
    @stoedin: Радвам се, че споделяш част от възгледите ми за това, което предстои. Що се отнася до Дънов: изпитвам огромен респект към Учителя заради неговата философия, но малко ме дразни ритуалната част от учението. Тъжно е, че си имаме просветен българин, чиято мъдрост е била и ще бъде почитана от милиони хора по цял свят, включително и от умове като Айнщайн, а тук – в неговата родина, го възприемат за сектант. Да, Църквата го отрича, защото чете Библията на разбираем език. Да, прагматичните умове не го харесват, защото прекалено просто и логично обяснява процеси, които са извън обхвата на техните доказателствени теории и да – аз лично го харесвам, защото обединява духовността, типична за Изтока и прагматизма, типичен за Запада, в едно. Точно така си представям Епохата на Водолея. Имаше една приказка: „науката без вяра е безсилна, а вярата без наука е сляпа“. Пак цитирам свободно.

    Коментар от asktisho — ноември 28, 2007 @ 4:34 am

  14. Единсвеното сигурно нещо в този свят е, че той се променя. И няма „свисше“ и „снисше“. Светът е един и все повече хора разбират, че поставянето на граници между наука и религия е неправилно. Мисля, че именно разбирането за единство на света ще е това, което ще доведе до най-голямата промяна. Не развитието на науката, не развитието на разните учения за душата, а разбирането ни за единството на света ще е главната промяна в следващите 100 години.

    Коментар от Pepa S — ноември 28, 2007 @ 10:28 am

  15. Че тя Ерата на Водолея идва от 40 г. вече и все не пристига. Що се отнася до публичните екзекуции, хората в Близкия Изток още се радват на такива зрелища.

    Коментар от Маркуча — ноември 28, 2007 @ 12:31 pm

  16. От векове прогностиката се крепи на теорията за историята, т.е. като знаш какво е станало, можеш да предположиш с някакво приближение, какво ще стане, но историята /или времето/ не тече навсякъде еднакво, днес на тази планета има места където е ХV, ХІХ или ХХІ век,без съмнение бъдещето е въпрос на избор.
    Технологиите променят много неща, но те са от външния слой на същността на човешкото битие. Да промениха света,но дали ще е задълго, днес имаме глобална мрежа но и глобално пак се групираме в познатото ни, това което ни харесва и ни е удобно, т.е. възможноста за глобавна комуникация не означава осъществяването на такава, ние пак се поставяме в познати ситуации и възпроизвеждаме с някои изменения вече съществуващи модели.
    Нещата се променят, за да си останат същите.

    Коментар от koronal — ноември 28, 2007 @ 1:22 pm

  17. Ее, хайде сега, нищо няма да стане за два дни. Тишо, ти мене защо така грубиянски ми отеба коментара и нищо не си казал, ааа?
    Най-големият проблем на хората е, че очакват проблемите да станат от ден, до пладне. Промени има, макар и много бавни.
    Например много хора започват да се осъзнават, за света около себе си, за мечтите си, за щастието си и т.н.
    Да, много не се, но… то не може всичко.
    Най-странното е, че ако се взреш в частното, ще ти се стори, че всичко се разпада, но ако погледнеш общото, всъщност градира.
    Парадокс, а?
    А П. Дънов е… дрънкало. 😉
    Лонгалон, баси ще те заболи ли ако си настроен поне мъничко оптимистично?

    Коментар от Eneya — ноември 28, 2007 @ 3:51 pm

  18. Сега, ако искаме да прогнозираме, то трябва да отбележим някакви отправни точки. За да се знае накъде да продължим линията.
    В междучовешките отношения:
    1.Отвръщане от робството. Въпреки че и днес има робство (буквално) под някаква форма, всички страни по света са го отрекли и е забранено в световен мащаб.
    2.Права на човека. Тук трябва да включим и правата на жените, децата, старите хора, инвалидите, психично болните. Като цяло светът се отърсва постепенно от насилието като цяло. В днешно време не е прието конфликтите да се решават с насилие. Човечеството не одобрява агресията. Сега ще ми споменете веднага войната в Ирак, но колко от американците (които са и победители) я подкрепят? Малко над половината. А колко от хората в останалата част от света смятат тази война за правилна?
    3.Политически в световен план броят на диктатурите и абсолютните монархии намалява. Вече не се приема някой да има неограничена власт на други хора. Вече не се смята за допустимо да се управлява бе одобрението на мнозинството управлявани. В световен мащаб се налага моделът на консенсус, на съгласието и взаимните отстъпки пред налагането на неограничена власт.
    4.Равенство. Все повече се налага идеята за равенство. Не само между хората, но и между държави и култури. Днес никой интелигентен човек не използва „цивилизоване“, тъй като не се смята, че по света е разделен на цивилизация и диващина. Все повече хора харесват други култури, пътешестват до Индия, живеят сред аборигените в Нова Гвинея и се възхищават от изтънчеността на космологията на австралийските аборигени.

    В областта на технологиите човечеството бележи огромен подем в две области:
    1.Енергията. Производствто и консумацията на енергия е огормно в сравнение с периода преди 50 години.
    2.Информацията. Като обем и транспортиране на информация.

    Какво ли ще е бъдещето?
    Ха! Никой не знае. Предричането на бъдещето в детайли почти винаги е обречено на неуспех.
    Прочетете статията на Кирил Есков (много забавна между другото):
    http://underpear.gyuvetch.bg/translat/eskov.htm
    Тук има бъзикчийска статия на англ. език:
    http://www.cracked.com/article_14980_most-common-sci-fi-visions-future-why-theyll-never-happen.html
    А за това колко абсурдни може да са прогнозите на бъдещето, погледнете поне картинките:
    http://paleo-future.blogspot.com/2007/09/french-prints-show-year-2000-1910.html
    Последният линк е много интересен с това, че хората просто са пренесли примитивна технология в бъдещето. „Фонографско съобщение“, прислужница носи на поднос някакъв пластмасов (вероятно) цилиндър, като на него е записано как някой ти казва нещо. Абсурдно колкото и фантастичните книжки, според които човешки представители кацат на друга планета с по-развита цивилизация и падат в краката на императора. Другото свидетелство на ограничеността на човешката фантазия са и всички картинки, на които се лети с помощта на двигател с вътрешно горене, който пък върти витло. Ходи и разпрявяй, че ще има реактивни двигатели, когато те си представят презокеанските пътувания като дървен кораб, окачен на балони.
    Интересна е и картинката „Химически обяд“. Колкото Жул Верн е предрекъл ходенето до Луната с помощта на снаряд на гигантско оръдие, толкова и ние днес ядем изцяло синтетични храни. За отоплението с радий, е думи нямам.
    Сещам се, че и дядо Иван Вазов има един фантастичен разказ „Последният ден на 20 век“, според който България по това време ще се управлява от цар Иван (за Иван Костов може и да е познал, колкото и Нострадамус е познал за Садам). Но в София има летящи велосипеди, а червендалести доволни шопи си карат каруците пред царския дворец. Крайно жалка прогноза! Не стига това, ами някакъв военен докладва на царя, че при съвместни маневри на руската и българска флота е превзет град Кавала. От кого, по какъв повод, защо Кавала, не става ясно.
    Пак се сещам за някакъв фантаст, руснак, от началото на 20 век, според който през 50-те години на същия век велосипедът ще бъде забранен. И то защото учените установили, че велосипедистите били някак си подивявали.
    Да не говорим за прогнозите от 50-те и 60-те години на 20 век, според които днес вече трябва да имаме добре развити и много населени бази на Марс. Ако тогава заявиш, че през 2007 г. няма да имаме дори лунна база, направо са щяли да те вкарат в лудницата.
    Айде че се увлякох.
    И така. Моята прогноза е, че властовите отношения между хората ще стават все по-слаби. Развитите човешки общества ще бъдат все по-малко йерархични и все повече ще се налага идеята за наистина пълно равенство. Властимащите структури ще стават все по-слаби, тъй като хората все повече няма да приемат подобни модели за държава и държавна власт. Ще има все по-силно влияние на различни и отдалечени култури върху индивида.
    Ще се пуши все по-малко и накрая ще се смята за въпрос на простащина и липса на интелект да се пуши. Консумацията на алкохол ще се промени- количеството ще намалява за сметка на качеството.
    Наместо хапчета, то ще има стремеж към консумиране на качествени храни, произведени без химикали и в екологично чисти райони.
    Бих искал да се променят отношенията между хората, да бъдат по-приятелски настроени един към друг, да си помагат повече и да приемат различията с радост.
    Айде,
    пожелавам да всички да са здрави и щастливи!

    Коментар от Багера — ноември 28, 2007 @ 4:36 pm

  19. @ Енея: Да, нещо подобно на Буда. И той е бил голямо дрънкало 😛

    Коментар от asktisho — ноември 28, 2007 @ 4:49 pm

  20. Никак, ама никак, ми се иска хората да бъдат по-здрави, по-богати и по-красиви от сега. Нито ми се иска да бъдат по-умни. Иска ми се да бъдат по-добри. По-малко егоиситчни. По-всеотдайни.
    И за радост… и за щастие – нито твоето, нито моето желание ще се осъществят някога :)) Каквито и водолеи да дойдат и каквито и съзвездия да се сменят…

    Коментар от emaiv — ноември 28, 2007 @ 9:15 pm

  21. Няма никакво бъдеще без постоянно увеличаване на енергийните източници. Никакъв растеж на икономиката не може да има и съответно
    по-добри условия за живот водещи до по-качествен такъв, ако няма необходимите ресурси за това.
    Опичайте си акъла и гасете лампите. Най-добрата карма-йога е рентиерството :о)

    Коментар от freakhead — ноември 28, 2007 @ 10:24 pm

  22. Енея, аз съм настроен доста оптимистично 🙂

    Тишо, като говориш за „хората“ и „човечеството“, които щели да направят едикакво си, я да те питам коя точно част от човечеството имаш пред вид? Щото ние тука сме имали технологична революция, електронна, информационна и квито там, ама голямата част от хората на тая планета се изхранват с две шепи ориз и не могат да четат. За тях ще дойде ли епохата на водолея?

    Всъщност, аз никак не отричам, че за 100 години могат да се променят много неща. Просто смятам, че това няма да стане защото идва едикоя си епоха, а ще е просто резултат от действията на хората, от развитието на обществата, на икономиките. Никой няма да дойде и да оправи човечеството – каквото сами си надробим, това ще сърбаме.

    Коментар от Longanlon — ноември 29, 2007 @ 2:35 pm

  23. Китайците преди 50 години дори ориз нямаха за ядене, но сега се опитват да станат най-големият производител и износител на света, пък било то и чрез аутсорсинг, офшоринг, франчайзинг и всичките други форми на международния бизнес. Същото се отнася и за Индия. Глобализацията води война със слаборазвитите райони по простата причина, че те съдържат богат асортимент от възможности и девствени пазарни ниши. Тъй като говорим за глобализация, базирана на икономическия растеж – добре, че има такива райони, защото иначе колелото на растежа ще спре да се върти и икономическата меритокрация ще фалира…Както съм казвал преди – Глобалната икономика днес е като Римската империя едно време – възможна е само докато има накъде да се разширява…Докато има свободни територии без технополис, метро, била, макдоналдс, шел и кей еф си, аз не се притеснявам за нея.
    Нищо чудно там, където сомалийчетата гладуват днес – върху напукания пясък, след 50-60 години да видиш райграс, корпоративни небостъргачи и черни юпита в костюми. Все пак, арабските племена взеха да правят изкуствени острови, нали? И те доскоро нямаха какво да ядат. Ама навлязоха в морето, като си направиха лукосзна суша.
    Човечеството скоро ще навлезе в пустинята, ще я залее с излишната вода от разтопените арктически ледове и ще я превърне в зелена градина. Хем ще спре глобалното затопляне, хем ще се „поразшири“, че вече сме доста и светът буквално ни се струва тесен. Ето един правилен начин да инвестираме паричките, които източихме „на аванта“ от земните недра. Цялата ми статия се опитва да каже, че „каквото надробим сами ще сърбаме“, междувпрочем. И аз съм оптимист. Даже прекалено голям оптимист…

    Коментар от asktisho — ноември 29, 2007 @ 4:47 pm

  24. Само не разбрах, откъде накъде брака ще изчезва като институция? Какво му е лошото?
    Жалко, че толкова стар запис, а аз чак сега го намирам.

    Коментар от Atanas Boev — февруари 9, 2009 @ 1:13 am

  25. Прав си, нищо лошо му няма, но с изчезването на националната държава ще изчезне и бракът, поне в досега познатата му форма…

    Коментар от asktisho — февруари 9, 2009 @ 10:46 am

  26. Ne mi zvu4i nikak oduhotvoreno … 🙂 neznam kakvo si 4el za Epohata na Vodoleq ili tam, kakvoto i da e, no az li4no svyrzvam tova Novo vreme s mnogo pove4e mir, lubov, svoboda na izrazqvane na li4niq Az, i razruha na vsi4ki nalojeni dosega normi na ob6testvoto. 6te se dava otvoren pyt na tvor4eska izqva 🙂

    Коментар от KakaoBeach — март 27, 2009 @ 12:19 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s