Писателският блог на Тишо

февруари 24, 2007

Искрено и лично

Filed under: ЗЛОБОДНЕВНО — asktisho @ 12:00 am

 

Вчера участвах в искрено и лично и трябва да кажа, че останах приятно изненадан. Получи се културен диалог между интелигентни хора, всеки изслушваше другите и се аргументираше с разумни доводи, въпреки че ти дават право да прекъсваш…
Темата беше за мързела. Получих покана да участвам в резултат от една моя статия, която можеш да намериш в секцията „Това да“ отдясно. В нея рекламирам мързела и егоизма като висши добродетели и ключ към просперитета.
Знам, че е малко тъпо да се изтъпаниш пред камерата и да обясняваш на хората колко хубаво е да си мързелив егоист, но знам също така, че има голяма доза истина в позицията, която се опитах да защитя, надявам се успешно.
Притесненията ми, че разговорът може да напусне добрия тон и водещата да се вживее в ролята си на злобна феминистка и мъжемразка, каквато може би в действителност не е, но този имидж продава добре, не се оправдаха. Както казах, получи се конструктивен диалог. Подариха ми четири кремвирша и бутилка олио. От „Бела“. Всеки да го разбира както намери за добре. На мен олиото ми свърши вчера, така че тенкс фор да фиш 🙂
Преди време изкарах един съвсем кратък период от време като сценарист в „Сблъсък“ и тогава научих две неща за телевизията: 1) сензацията стои над всичко и колкото повече се изложиш като гост, толкова по-хубаво предване се получава и 2) всеки иска да го дават по телевизора, повтарям ВСЕКИ! И не се опитвайте да ме разубедите, че това не е така.
Опасявах се, че гладната за сензации медийна машина ще се нахрани с мен и с достойнството ми, че ще ме сдъвчи и ще ме изплюе. Предпоставките бяха налице – трябваше да обяснявам колко е хубаво да си мързелив егоист, все пак. Стана точно обратното – получих човешко отношение, елементарно уважение и възможност да изразя мнението си искрено и лично, за което благодаря. Приех поканата от чисто любопиттсво и сега не съжалявам.

Предаването ще се излъчи на 14 март.

Тихомир Димитров

20 Коментари »

  1. малка поправка…не всеки иска да го дават по телевизията…повтарям не всеки..

    Коментар от оня — февруари 24, 2007 @ 8:17 am

  2. хахахахаааааа! Четири кренвиша и олио, ти ми оправи деня човече, не мога да си махна ухилването от физиономията.

    Коментар от scanman — февруари 24, 2007 @ 3:21 pm

  3. Ммм, няма да мога да го гледам, нямам телевизор.
    Аз пък искам да ме дават по телевизията. Мисля, че много ще ми отива да съм водеща на новини. Особено от както ми оправиха зъбите.

    Коментар от Eowyn — февруари 24, 2007 @ 7:20 pm

  4. ех, и ние имахме покана за вчера, но имахме други ангажименти 🙂 както и да е – няколко пъти съм гостувала – голяма забава е, споделям мнението ти
    а Мигнела Ангелова, според мен, е пич
    е, друг въпрос е че по принцип не гледам телевизия, още по-малко И&Л, а предаванията, в които съм била – нито веднъж не съм успяла да видя 🙂

    Коментар от smiling — февруари 24, 2007 @ 7:51 pm

  5. Ще се поддам на провокацията и ще ти кажа, че изобщо не искам да ме дават някъде, особено пък по btv. И не съм изключение 😉

    Все пак съм склонен на компромис. Винаги съм си мечтал да строша камерата на напориста репортерка, докато ми се бута…

    Коментар от cx — февруари 24, 2007 @ 8:48 pm

  6. и аз не мисля, че всеки иска да се появява по тв. познавам доста хора, които не искат. човек не бива да съди за другите по себе си.

    Коментар от lyd — февруари 24, 2007 @ 10:13 pm

  7. Искат или не им стиска, това са две различни неща. Виждал съм нещата, при това отблизо, „на бойното поле“, както се казва. С риск да се повторя – ВСЕКИ иска да си види брадясалата физиономия по телевизора, не се шегувам. Хората, които отричат това са просто лицемери.

    Коментар от asktisho — февруари 25, 2007 @ 12:54 am

  8. Ми не, само личния ти опит е такъв. Просто предимно такъв тип хора работят в телевизията, и предимно такъв тип паплач ходят по предаванията, дефилират из „шоу“тата…

    Коментар от cx — февруари 25, 2007 @ 2:10 am

  9. Ммм, що бе…Аз искам, ама не ходя по шоута…Чакам да ме забележат как се кипря пред камерите в магазините за техника :mrgreen:

    Коментар от Eowyn — февруари 25, 2007 @ 10:01 am

  10. и каква е причината да искат, тишо?

    Коментар от lyd — февруари 25, 2007 @ 12:37 pm

  11. @lyd
    Суета, естествено!

    Коментар от tataf — февруари 25, 2007 @ 2:47 pm

  12. Хе, браво Тишо 😉
    За проткола, много хора искат да се видят по ТеВето, но не всеки иска да повтори. 😉

    Коментар от Eneya — февруари 25, 2007 @ 3:03 pm

  13. мислиш ли, че всички са суетни? а освен това мислиш ли, че всички намиран показването по тв за най-желания начин да задоволят суетата си?!?

    Коментар от lyd — февруари 26, 2007 @ 7:18 am

  14. Мисля, че всеки си има собствена причина: хората са различни, както и мотивите, от които се водят. Някои търсят своите 15 минутки слава, други заради суетата, трети заради шоуто, четвърти за разнообразие, знам ли, мога ли да изредя всички причини, мисля, че не мога…

    Коментар от asktisho — февруари 26, 2007 @ 11:53 am

  15. Мхм, внимавай с генерализациите, че ще ти изядат главата 😉

    Коментар от Eneya — февруари 27, 2007 @ 1:03 pm

  16. Zdrasti,
    Priemam akzijata ti kato chast ot marketingovata ti strategija i te pozdravjavam za tozi hod. Na zapad ima edna profesija: Prominent. Horata pravjat vsichko vazmozhno da stanat izvestni i populjarni (njakoi ot tjah se pravjat parvo na palni idioti i posle polagat usilija da si promenjat imidga) i posle kapitalizirat imidga si. Kanjat gi na naj-razlichni televizionni, radio i drugi showta, koncerti, festifali, diskusii i pecheljat dobri pari ot tova. Ponjakoga e dosta zabavno da vidish edin dalgogodishen sportist, kojto nikoga ne e gotvil v zhivota si da uchastva v gotvarsko show:) Mozhe i ti da uspeesh kato Promi;)

    P.S. bih se radval ako mozheshe da gledam njakaksi tova show. Daj ideja kak, ako imash!

    Коментар от Iliyan — февруари 28, 2007 @ 8:26 am

  17. Амии, изобщо не е така. Наскоро в един друг блог ме нарекоха дори „рекламист“, защото бях напускал коментари в няколко блога едновременно. Обясних им, че има дни, в които ми се говори и дни, в които ми се мълчи. Когато говоря, говоря много, включително и по блоговете. Просто са прочели статията, харесали са я и ме поканиха, за да си запълнят гостите на шоуто с човек, защитаващ позицията на „конструктивния мързел“. Аз приех. Това е всичко. Има една будистка поговорка: „Това, което се случва е просто това, което се случва. Как ще го възприемеш е отделен въпрос“. В България не съм чувал да има промита. Дори на селтаците от Биг Брадър твърде бързо им залязва „славата“. Пък и да е правя на клоун не ми е в специалните интереси. Мисля, че можеш да го гледаш като стриймваш BTV през някой сайт, поразрови, аз нямам телеивзор, също трябва да търся някакъв уеб вариант… :))) Или някакво гости с ракийка, не знам…

    Коментар от asktisho — февруари 28, 2007 @ 10:09 am

  18. 🙂 Ще чакам предаването с голям интерес.

    И има хора, които искат да ги дават по телевизията, има други, които предпочитат да са зад кадър.

    Коментар от chinuk — февруари 28, 2007 @ 3:40 pm

  19. Благодаря Ви за споделеното позитивно мнение, Тишо! В България да кажеш нещо хубаво за някого си е чиста проба смелост, пък и не е модно!
    Преглеждах писанията за „Искрено и лично“ и за себе си, и се натъкнах на писаното от Вас, което ме порази.
    Забелязала съм, че у нас в България, колкото си по-невеж, колкото си по-тъп и бездеен, толкова по-важно ти е да се правиш на велик критикар и умник, повтаряйки чужди реплики и поведение. Това като че ли извисява пълзящите духове. Хубавото е, че поне типажа им личи веднага.
    Още веднъж благодаря за написаното! Благодаря и за гостуването Ви – и на мен ми беше приятно в студиото с Вашето мнение за мързела. Пък и не се поддадохте на провокации и си запазихте становището, което – повярвайте – също както проявата на разбиране и насърчаване към ближния, у нас е голяяяяма рядкост.
    С уважение!
    Миглена

    Коментар от Миглена Ангелова — април 19, 2007 @ 2:17 pm

  20. Симпатията е взаимна. Радвам се, че успя да се получи интелигентен разговор. Тук, в моя блог, волю-неволю доста често разпалвам дискусии по различни въпроси – нещо, с което се занимавате и вие, но на доста по-високо, професионално ниво и пред доста по-голяма публика, така че провокациите не ме плашат. Винаги са добре дошли. В спора се ражда истината. Много творчески успехи и благодаря за вниманието!

    Коментар от asktisho — април 19, 2007 @ 6:26 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

