Писателският блог на Тишо

януари 10, 2007

Пет неща, които ме дразнят. Ама наистина.

Filed under: ЗЛОБОДНЕВНО — asktisho @ 1:53 pm

Чудя се какъв ли е смисълът да изреждаш пред напълно непознати хора пет неща, които си, пет неща, които не си, какво искаш да ти носят, когато ти идват на гости, какви навици имаш, какво ти харесва и какво не. Просто се чудя. Това някаква проява на свръх Аз-а ли  е?  Някакъв публичен имидж ли градиш? Към какво се стремиш?

Защо не започнеш с въпроса who cares? На кой му пука за твоите правила? Аз не се интерсувам колко време си миеш зъбите сутрин, нито как точно уринираш – седнал(а) или легнал(а). Няма да се женя за теб, че да искам да знам чак толкова много. Не обиждам  блоговете, за които става въпрос, тъй като смятам, че ги произвеждат изключително интелигентни хора (или пък игноренти, които пишат толкова добре, че създават впечатление на изключително интелигентни, де да знам), ама просто не е инетерсно…

Пишете за нещо, което вълнува повече от един човек – Вас, или най-много двама – Вас и гаджето Ви. За тая работа си има едни жълти тетрадчици с позлатено катинарче. И картички със сърчица. Там споделяйте всичко. Тук правете така, че като чета, да ми бъде интересно. Не ми нарушавайте потребителските права. Имам право като чета блоговете Ви, да ми бъде интересно. Иначе ще се обадя на Миглена Кунева, нали.

**** Peace *****

23 Коментари »

  1. И аз забелязах 2-3 блога които пишат такива неща. Де да знам, щом го пишат значи им е интересно, аз лично не обичам да пиша лични неща в моя блог, ама разни хора, разни …

    А ти защо го написа тоя пост, знам защо – издразнил си се ама нали знае какво ще ти отговорят. И ти изглеждаш доста интелигентен по писането, ама да ти кажа чесно, малко остричак си. Дай малко по-весело и приятелската.

    Айде поздрави,
    Ангеларий 🙂

    Коментар от Angelarii — януари 10, 2007 @ 2:54 pm

  2. Муахахаха, нарушавали му потребителските права:))) Яко:)

    Коментар от случайна — януари 10, 2007 @ 3:26 pm

  3. И аз не виждам смисъл да чета как някой непознат мъж е загубил девствеността си. Само защото има блог това не се превръща в някаква новина.

    Коментар от Mihaela — януари 10, 2007 @ 4:13 pm

  4. Чак пък издразнил. Просто прегледах няколко блога днес и навсякъде 5 неща, които мразя, пет неща, които обичам, пет неща, които не знаеш за мен, че някои дори и по седем. Пръц.
    Давам приятелски съвет, защото харесвам труда на тези хора. Когато нещо ми харесва, също не стоя в ъгъла и не мълча. Защо да си трая ако нещо не ми хареса?

    Коментар от asktisho — януари 10, 2007 @ 4:18 pm

  5. Ми, честно казано, лично моят блог си го ползвам като тетрадчица с катинарче (пък макар и не със сърчица непремнно). В смисъл, аз от самото начало си пишех дневник, не съм се замисляла дали на някой му е интересно или не.
    И не си съвсем прав. Понякога е интересно да научиш какъв е човекът, който пише едни такива умни ентрита (или едни такива тъпи, все тая). Че страда от арахнофобия или че е от семейство на евангелисти. Някакви такива странни, но пък нямащи връзка с нищо друго факти.
    А и в крайна сметка блогът е личен, ако някой иска да пише за неща, които го интересуват само него, това е негово право. Както е твое да не му погледнеш повече блога, ако е толкова страшно.

    Коментар от Morwen — януари 10, 2007 @ 4:26 pm

  6. Тази т.нар „инициатива“ е някакво странно проявление на стаден инстинкт при блогерите. А пък аз си мислех, че блогът е своего рода паметник на ндивидуализма! :))

    Коментар от Carmen — януари 10, 2007 @ 4:32 pm

  7. Тишо, тук за 5-те неща, които са по-приятни от grad school, браво. Или както казва куул-братовчеда ми на 17 от София: риспект! 🙂

    Коментар от Elena — януари 10, 2007 @ 4:48 pm

  8. Личните блоговете са израз на предимно лични неща. Затова в тях всеки си пише за каквото си иска. Ако това, което искам да напиша не ти е интересно – прав ти път. Потребителските права възникват от потребителски задължения. И тъй като не си задължен да четеш или да да правиш каквото и да било в който и да било личен блог, не можеш да имаш претенции и права спрямо него.

    Иначе те подкрепям за безкрайната досадност на тия вълни от 5 до 9 неща, които не знам си какво си. И за правото си да мрънкаш и да пишеш за това в личния си блог.

    Коментар от georgivar — януари 10, 2007 @ 5:55 pm

  9. На мен пък ми е интересно да чета какво са писали другите за себе си. Аз лично писах, защото ме споменаха поименно в една от призовките за поемане на инициативата, което значи, че и на други им е интересно.
    В края на краищата нали заради това Интернет е свободна зона – всеки има право и да НЕ чете 😉

    Коментар от ladythistle — януари 10, 2007 @ 8:19 pm

  10. Нали знаеш, че „моят блог е моята крепост“ и оттам презумпцията, че всеки е свободен да пише каквото си пожелае, както и всеки е свободен да (не)чете ?! 🙂 Но ти тези работи ги знаеш, разбира се. 😉

    Коментар от ladyvera — януари 10, 2007 @ 9:03 pm

  11. Аз пък съм супер нещастна, че още никой не е попитал за 5 неща, които не знае за мен, т.е. никой не ми е предал щафетата. Ама няма да злобея като теб 😛 просто ще се обвия в тайнственост, за да им долипсвам.
    ****МИР****

    Коментар от inat — януари 10, 2007 @ 9:17 pm

  12. мммм, щом това, което пишат изключително интелигентни (по твоите думи) хора не ти е интересно, произведенията на какви хора биха ти били интересни? май не останаха много варианти… 😉

    сега сериозно – човек с чувство за хумор и талант за писане може да направи и най-тъпата тема интересна, само по начина, по който поднася отговора си. дори отговорът може да няма наглед нищо общо с въпроса, който само да е вдъхновил автора за нещо съвсем различно. дето се вика, хубавият кон и под скъсан чул се познава.

    Коментар от Longanlon — януари 11, 2007 @ 7:41 am

  13. Въпросът е, че именно голяма част от блоговете, които харесвам подеха стадната инициатива. Няма нужда да боготворя всеки материал, който излиза изпод пръстите на любимите ми интернет драскачи, окото на критиката трябва винаги да бди, това не ги прави по-малко интелигентни. Пък и е полезно за тях. Мнението на публиката е важно. аз винаги се съобразявам с него, когато е рийзънъбъл. Подкрепено от конкретни аргументи.
    Почувствах се длъжен да отбележа несъгласието си с подобно губене на време (тяхното и моето) в разискване на теми, които, както казах не занимават, ама абсолютно никой друг, освен автора и гаджето му, а в най-краен случай и майка му. Верно, романтично е било да си държиш кошничка с чудеса за из път, в случай, че се появи Питър Пан, за да те отведе в страната на чудесата. Аз пък бях влюбен в Уенди и го мрзех тоя надут пикльо със зелен комбенизон, защото я сваля… 🙂 ама какво от това?! Подобен сантиментален момент има някаква морална стойност само и единствено за мен. Бих го използвал в някакъв контекст, обаче ей така за самоцел – от едно до пет, няма смисъл просто. Верно, всеки има право да (не) чете, верно, че се изказах малко по-грубичко, май. Nаправих, за да ме приемат насериозно… Съжалявам, ако съм засегнал някого. Ето, че не съм чак толкова лош.

    Коментар от asktisho — януари 11, 2007 @ 9:37 am

  14. Всеки има право да чете и всеки има право да не чете.

    Браво на Тишо, че не се е опитал да ми казва за какво да пиша и за какво да не пиша в моя блог. Защото дори казано тук това дразни :).

    А съвет за това кой филм да гледам довечера даваш?

    Коментар от Дончо — януари 11, 2007 @ 10:54 am

  15. Мен много ми хареса инициативката…евала на този,който я е измислил…а това че те дразни…ами просто като видиш следващия пост дето има цифричката 5 в него…ми не го чети…блога е да си пишеш каквото си искаш…Даже това „губене на време“ е 100 пъти по-забавно от пост с 45000 думи,в който се обяснява кво казали вчера по новините(мое мнение)…А!…когато е рийзънъбъл…това е странен израз…странно е някой като слага английски думички в едно изречение…това е едно от 5-те неща,които дразнят мен…

    Коментар от tse — януари 11, 2007 @ 6:24 pm

  16. А защо 5 – защо точно 5?????

    Коментар от Гери — януари 11, 2007 @ 9:08 pm

  17. Постът ти е… айде, няма да го коментирам.
    Не знам за вас, но мен ме помолиха учтиво да споделя, и споделих. Щом някой ме е помолил, значи се интересува, а това е достатъчво за един пост.
    А защо 5 – защото пет е нито много, нито малко.

    Коментар от worddrow — януари 11, 2007 @ 10:18 pm

  18. Тишо, защо пък реши, че някой ще пише нещо, което да ти е интересно на теб? Изпадаш в субективизъм. Всеки пише това, което го вълнува него – ЛИЧНО него. Ти ако не искаш – не чети.
    ***PEACE***

    Коментар от LeeAnn — януари 12, 2007 @ 7:34 am

  19. Пет, защото това е едно такова… много средно число.
    Един прияте, списващия Нузут впрочем винаги го използва като нещо безкрайно 😉

    Тишо, разбирам те, даже честно казано и аз се чудех дали да пиша.
    Само че си спомних колко пъти ми се е искало да питам някой познат, блогър. Аз обожавам такива късчета рандом-информация. Не често, просто понякога. Това, е като да надникнеш в чужда глава и да погледнеш към света с други очи. Много изводи може да си извади човек, дори само по изобра на тези пет неща 😉
    Аз предадох щафетата на хора, за които искам да знам повече и които биха оценили идеята. 😉
    След като никой не те е споменал, явно е отбелязан факта, че няма да ти е приятно и толкоз 😉
    Не знам, аз може би аз съм сбъркана, но на мен ми беше интересно да прочета тези неща. Личния блог е затова. Понякога се чудя дали да напиша нещо лично, после свивам рамене и го пиша. Защото съм предупредила, че това е личен блог и ще става дума за мен. Някак криво е да критикуваш, че някой е писал нещо лично, в личен блог 😉
    Мое мнение, разбира се.
    Има си граница, естесвено. Но това е първото верижно нещо, полазвало досега блогаферата, така че няма защо да се ядосваш. Всяко чудо, за три дни. И това ще мине.
    Това е много странна логика: „мен не ме грее“, четеш блога на този човек, коментираш, по някакъв леко изкривен начин, ти става близък. Странно е, че не ти е интересно какво го е формирало до личността, която ти е интересна.
    Но както казах, аз съм странна 😉 Не ми обръщай внимание 😉
    Мерси на всички, които си писаха, след като ги помолих. Научих много нови и интересни неща за вас 😉 И ми беше приятно 😉

    Коментар от Eneya — януари 12, 2007 @ 11:06 am

  20. Eneya, искам да прозвуча възможно най-позитивно и едновременно с това да не остана неразбран. Блоговете не са сайтове за запознанства, в които ще научиш съкровените тайни на пишещия брат. Тайните и мрачните кътчета на душата, най-съкровените мечти, комплекскте, истинските страхове и срамовете си никой не ги описва в блог. А точно те формират личността. Петте неща, които блогерите, подканени от своите събратя, незабавно побързаха да изброят за себе си, аз ги възприемам като чиста куртоазия – себеласкателство от типа „вижте колко съм странен и какви особени неща вълнуват неразбраната ми душа“. Това не са петте неща, които правят личността ти интересна, а аз съм сигурен че тя действително е. Това са петте неща, които ти избираш да поставиш на преден план. Грижливо подредени и редактирани. Не истинските пет неща, които те правят това, което си и, които никога няма да споделиш с никого. Колкото и да ни се иска да знаем голата истина, ти ще я скриеш от нас. Всеки ще я скрие зад обикновено словоблудство с номера от едно до пет. Много ми се четат силни, стряскащи, убедителни неща, пък нека да са свързани с личността ти, нямам нищо против, дори настоявам да са свързани, само да са интересни. Това, че обожаваш фотографски платки и грапави гласове действително е странно, but so what? Мене ме дразни списъчната форма, а не потребността на хората да споделят, която е съвсем естествена, особено в един личен блог. Малко повече думички, един хубав текст на същата тематика би свършил чудесна работа, а не така, по ред на номерата. Понеже всички са се зарибили. Малко ми се губи творческия елемент, защото освен хленчещи драскачи се опитваме да бъдем и добри творци, нали така? Освен това липсват самолетите, което си е направо престъпление 😛

    Коментар от asktisho — януари 12, 2007 @ 3:12 pm

  21. *пас*
    Прав си 😉

    Коментар от Eneya — януари 12, 2007 @ 4:14 pm

  22. Все е по-добре от снимки обаче 🙂

    Коментар от Ying — януари 12, 2007 @ 8:34 pm

  23. Блоговете не са сайтове за запознанства, в които ще научиш съкровените тайни на пишещия брат.

    Според мен грешката ти е, че смяташ за единствена и правилна твоята лична дефиниция за блог.

    Иначе аз не се включих в инициативата – не ми допадна. Но не сметнах за нужно да бъркам в „чуждите панички“ като поучавам другите. В крайна сметка тук няма прави и криви, а просто хора на една позиция и хора на друга.

    Коментар от Ирина Марудина — януари 15, 2007 @ 8:33 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

