Писателският блог на Тишо

ноември 27, 2006

Тва да – Марихуана

Filed under: Без категория — asktisho @ 11:19 pm

 

Мисля, че беше крайно време за този материал. След дискусията, която се извъртя от смъртното наказание към наркотиците, се почувствах длъжен да го напиша.
Започвам с най-ясния факт от всички – Марихуаната е вредна. Вредна е за белия ти дроб, защото заедно с дима вдишваш катрани и други токсични вещества. Вредна е и за мозъка ти, но само ако си шизофреник. Друг е въпросът, че ако в продължение на 30 години се напушваш като гъз всеки ден, накрая ще се превърнеш в малоумно прасе, което само яде и ходи до тоалетната.
Вредите от марихуаната са силно преувеличени. Злоупотребата с всяко вещество вреди на здравето. Злоупотребата с витамини е вредна, камо ли използването на леки наркотици. Фактите говорят, че досега няма нито един човек умрял от свръх доза трева. Това е единствената дрога, която не убива. Това е едно най-обикновено растение, истински бурен, който може да вирее практически навсякъде (чувства се отлично дори в килера под диодната лампа) и, което човечеството дълго време е използвало за производство на корабни въжета, преди да разбере, че „хваща”.
В природата има разум. Всичко се подчинява на строго определени правила. По пътя на каква логика един толкова разпространен бурен може да бъде опасен? Опасни са синтетичните наркотици, защото се произвеждат в изкуствена среда, с химични реакции между токсични вещества. Всяко нещо, което расте в полето е дар от Бога и не може да бъде вредно, стига да се използва разумно. Пак повтарям – стига да се използва разумно! Разумът отличава животните от хората. По това, че можем да мислим, ние приличаме на Бога. По това, че се размножаваме, ядем и ходим до тоалетната, приличаме по-скоро на животните. Един известен философ е казал, че човекът непрекъснато крепи сложен баланс върху въжето, опънато между ръката на Бога и устата на звяра. Вярно, в полето растат доста отровни неща. Ако ги изядеш можеш да умреш. Но ние не тревопасни, та да поглъщаме всичко, което расте покрай пътеката. Ние го сушим и пушим. Отровните растения също са дар от Бога. От отровните растения и животни човечеството се е научило да произвежда най-ефикасните лекарства за борба с проклятието на болестите. Отново с помощта на разума.
Според някои източни религии Марихуаната отваря съзнанието за Пътя към Истината. Последователите на Кришна вярват, че когато великият Бог слязъл на земята, той свалил със себе си кътче от Рая, за да го покаже на хората. Те можели да го виждат само, след като се нахранят с листа от коноп.
Знам, че всички изброени по-горе аргументи в полза на тревата идват малко слабички. Ето защо започвам с тежката артилерия:
Първо, всички медицински изследвания сочат, че Марихуаната е по-безвредна от тютюна и алкохола. Може да не си пушач и пияч, но фактите са си факти. Мен лично адски много ме дразни консервативното отношение към това дребно, греховно удоволствие от страна на хора, които непрекъснато се тъпчат с много по-големи лайна, десетки пъти по-вредни за тях самите и за околните. Готови са дори да криминализират пушенето на марихуана, вместо да си седнат на задниците и да прочетат малко литература по въпроса. Мразя хора, които са неосведомени, а се опитват да бъдат активни. Не можеш да компенсираш липсата на опит и знания с предразсъдъци. Не си опитвал никога трева, не си чел нищо по въпроса, а забраняваш! Откъде накъде?
Второ, познавам достатъчно успели павкатори, за да мога спокойно да твърдя, че тревата няма нищо общо с успеха или провалите в живота на човек. Марихуаната не те прави по-талантлив, нито по-тъп. Марихуаната те кара да се отпуснеш и да се забавляваш за няколко часа. Това е всичко. Може да те направи по-креативен, ако си абстрактен художник или поет, но не и по-тъп.
Трето, има доста пропаднали типове, които пушат трева. Това се дължи на грешните избори, който правят, на лошата компания, в която са попаднали или на липсата на късмет, но не и на марихуаната. Освен това, пропадналите типове, които пият алкохол са стотици пъти повече.
Четвърто, категоричен съм по въпроса, че наркотиците и алкохолът не са за малолетни. Има разлика дали ще павкаш всеки ден в голямото междучасие или си на 30 и веднъж в месеца взимаш екстази или марихуана, за да подскачаш на парти. Всички психотропни вещества са силна отрова за подрастващия организъм и водят до сериозен брейн демидж върху все още неукрепналата психика. С други думи, като пораснат малките павкаторчета стават големи наркомани, дилъри или и двете. Ето защо, продаването на трева в училищата трябва да бъде преследвано и наказвано жестоко. Да не говорим за продаването на алкохол и цигари на непълнолетни.
Пето, не е вярно, че тревата е гейтуей наркотик, т.е, че води до пристрастяване към по-силните дроги. Започваш да бодеш защото така правят „по-отраканите” от тебе наркомани и, защото не знаеш нищо за отровата, която си сипваш в кръвта. Причините и тук се крият в лошата среда, в липсата на знания, в недостига на образование и възпитание по въпроса за наркотиците, а не в това, че си пушил джойнт. Вярно, същата ръка, която ти продава джойнта утре може да ти продаде хероин или кокаин, но твоите учители и родители, като по-възрастни и по-знаещи, са длъжни още от най-ранна детска възраст да са ти набили дълбоко в съзнанието, че от хероина се умира. Вместо това, те се наливат с ракия всяка вечер пред телевизора и те мислят за наркоман, защото пушиш джойнт. Ченгетата трябва да отрежат въпросната ръка, която продава смърт в училищата, а не да джобят непълнолетни на улицата и да ти взимат gsm-a и джобните заради една цигарка коноп.
Шесто, дали да пушиш или не е въпрос на личен избор. Право на личен избор имаш едва, след като ти дадат паспорт. Прави каквото искаш, но недей да пречиш на останалите! Другото е въпрос на държавна и образователна политика. За съжаление Държавата май отдавна е пас и по двата въпроса, така че отговорността да не станеш наркоман на 14 се прехвърля директно върху семейството и учителите ти.
Седмо, първо чети и после съди! Иначе се превръщаш в игнорентен дърдорко и никой не обръща внимание на празните ти приказки. Като за начало ти препоръчвам да си свалиш „Наркопедия”-та на български и да прочетеш всичко, което пише вътре за Марихуаната и другите наркотици, а ако си добре с английския, черпи директно от източника – www.erowid.org


Тихомир Димитров

32 коментара »

  1. Четох и няма да споря. Както сам отбеляза – въпрос на личен избор е. И ме радва, че не подхождаш голословно към т.нар. материали, които публикуваш. Винаги представяш повече от една гледна точка. Даже се чудя, че все пак се намират хора, които да спорят.
    А иначе – научих нещо полезно – това за шизофренията. Може би за това не ми понесе първият ми и единствен опит – явно съм потенциален шизофреник, но беше смешно. Което не значи че ще повторя 🙂

    Коментар от inat — ноември 28, 2006 @ 10:08 am

  2. Тука ще се осмеля да кометирам няколко неща.
    1. Ами да! За малолетни и бременни жени не е добре да пушат трева. В Холандия (за кой ли път се споменава тази страна) е декриминализирано продаването, разпространението на марихуана, но е строго забранено продаването на хероин. Хората са направили много хитър трик: разделили са дилъра на хероин и прочие боклуци от продавача на марихуана. Който значи продава скришно някаква дрога, полицията си е почти сигурна, че продава нещо забранено- хероин значи. И го хващат и тикат в затвора. Тука дилъра на хероин и трева е един. И няма нищо против клиентите му от непостоянни (купуващи трева веднъж месечно за купона довечера) да станат постоянни и всекидневни- абонирани за хероин. Така става у нас със скапания Закон за контрол на наркотичните вещества. Този закон покварява и полиция, и лекари, и съдебна система. За това вече стана дума.
    Значи за да не се монополизира производството и пазара на трева от криминални елементи в Холандия е разрешено да се отглеждат до две растения за собствена употреба. Та там кой ще ти продава трева на безбожни цени с мутренска протекция зад гърба си???
    2.Занчи един от негативните ефекти на марихуаната е, че усилва параноята, а не шизофренията. Други негативни ефекти е загубата на конццентрация, чувство за жажда и вълчи глад. Има и други, но основното доказано действие е сънотворно и успокояващо. Колкото до катраните- е, поглъща се много по-малко катран, отколкото един пушач на цигари (тютюн). Пушачът може да изпуши 20-30 цигари на ден, а пафкачът на марихуана- едва ли повече от една или две.
    3.Специално алкохолът има много негативни ефекти. Докато тревицата те отпуска и те кара да се смееш, алкохолът те прави агресивен, повишава ти самочувствието, пълни те с енергия и те кара да се чувастваш всесилен. Изключително много пресъпления и катастрофи по пътищата стават благодарение на карнобатската гроздова. Не знам защо никой не протестира срещу достъпния и евтин алкохол, след като пиян шофьор убие жена му или направи сина му инвалид за цял живот.
    3. И не знам за какво е наказуемо да си имаш тревица у вас, след като като си пушиш не вредиш на никой друг? Не ставаш по-агресивен, не налиташ на бой, не трепеш хора с колата. Точно обратното- ставаш значително по-весел и дружелюбен. Лично мен при редките ми експерименти ме удря на любовно-роматнична поезия спрямо заобикалящите ме хубавици. Как да е, но не съм имал желание да се бия с който и да е.
    4.“Според някои източни религии Марихуаната отваря съзнанието за Пътя към Истината. Последователите на Кришна вярват, че когато великият Бог слязъл на земята, той свалил със себе си кътче от Рая, за да го покаже на хората. Те можели да го виждат само, след като се нахранят с листа от коноп.“ Нали разбираш, че ако това е вярно, то „политическата класа“ има сериозно желание да забрани употребата на коноп, тъй като в един момент никой няма да я подкрепя въпросната класа и абсурдната политическа система. Не заради забраната на тревата, а заради самата й абсурдности и йерархичен характер.

    Коментар от Багера — ноември 28, 2006 @ 11:35 am

  3. Хм, аз познавам хора, които пушат трва. мам познати, които взимат наркотици… или са взимали наркотици. Изобщо, хора всякакви.
    И съм си говорила по темата с тях.
    Всички, до един са на мнениче, че това е абсурдно.
    „Честно казано така, като изравняват двете, правят далеч по-лоша услуга на всички. Пушил съм трева и какво? Да не би случайно да съм пристрастен наркоман? Тревата не води до пристрастяване. Тя не е хероин. Тя е като да скочиш с бънджи. Нещо, което някои хора практикуват, но смао по себе си не е смъртоносно. Това, че има хора, които злоупотребяват или решават от гъзария да си боднат и иглата, е лично техен избор.“ – цитата не е съвсем точен, но несъвършеснтвата на човешката памет 😉
    Аз лично съм силно против наркотиците от всякакъв тип (хероин, кокаин, сещате се), но така и не можах да разбера по каква изчанчена логика слагат и тревата в кюпа??? Сигурно съм малка и глупава м(а може би именно заради това), но смятам, че е твърде прекалено. Едното е смъртоносно. Другото не. От едното се печелят милярди долари. От другото не.
    Ама както казах, аз съм малка и глупава и сигурно просто не разбирам.
    Шанс.

    Коментар от Eneya — ноември 28, 2006 @ 2:29 pm

  4. Всичко, което казвате е очевидно, но за съжаление човечеството все още се намира в толкова първобитна фаза от своето развитие, че е нужно непрекъснато да се обясняват тези неща.
    Доста късогледи хора изобщо не си правят труда да проверят фактите, преди да заемат позиция по даден въпрос. И бързат да отричат. А това не е хубаво…

    Коментар от Тихомир — ноември 28, 2006 @ 4:15 pm

  5. Бях се настроил да пиша много по темата но като чета кометарите знам че никой никого в нищо няма да убеди!

    „Първо, всички медицински изследвания сочат, че Марихуаната е по-безвредна от тютюна и алкохола.“ – отново сравнениея с алкохола и цигарите. как точна тревата е по-безвредна за мозъка от цигарите.

    „Готови са дори да криминализират пушенето на марихуана, вместо да си седнат на задниците и да прочетат малко литература по въпроса.“ – тревата никога не е била легална в булгаристан!

    „Не си опитвал никога трева, не си чел нищо по въпроса, а забраняваш!
    Откъде накъде?“ – опитвал съм! чел съм! чел съм също, че кафено е полезно. чел съм и че е вредно. чел съм и за шоколада, че е полезен. кое точно е вярно и кой казва.

    „Марихуаната не те прави по-талантлив, нито по-тъп. Марихуаната те кара да се отпуснеш и да се забавляваш за няколко часа. Това е всичко. Може да те направи по-креативен, ако си абстрактен художник или поет, но не и по-тъп.“ – ако си абстрактен художник или поет може и пишка в задника да те направи по-креативен но … и без друго никой няма да разбере. а ако си мислиш, че тревата не те прави тъп – разходи се до билкова…

    „Седмо, първо чети и после съди! Иначе се превръщаш в игнорентен дърдорко и никой не обръща внимание на празните ти приказки. Като за начало ти препоръчвам да си свалиш „Наркопедия”-та на български..“ – каква е идеята да прочета книга писана от наркомани за наркомани. същите неща мога да чуя от всики срещнат напушен типаж. кое точно прави нещата писани там истина

    Шесто, дали да пушиш или не е въпрос на личен избор. Право на личен избор имаш едва, след като ти дадат паспорт. Прави каквото искаш, но недей да пречиш на останалите! – е тук може да приключи всеки спор…

    предлагам ви обаче да разгледаме въпроса с тревата не от гледна точка на физическата вреда а от гледна точка на психическото пристрастяване и ограничаване. ограничаване и като среда и като начин на мислене и като поведение…

    Коментар от baro — ноември 28, 2006 @ 4:45 pm

  6. Ами да го разгледаме…
    Аз например не мога да бъда наречен психически пристрастен и ограничен социопат.
    Това, че общувам лесно с всякакви хора ми е положителна черта на характера още преди да се науча да пуша джойнт. Еднакво добре се разбирам както с деградирали типове, така и с изнервени кариреристи. Мога да си пия ракията с художник импресионист и с кредитен инспектор. И с двамата ще има какво да си кажа. Сигурно е от ограничената ми натура, не знам. Свикнал съм да общувам еднакво добре със студенти, университетски преподаватели, бизнесмени, напушалки, метъли, рейвъри, строителни работници и поети бунтари. Обичам да се сблъсквам с различни култури. Всеки човек има какво да ти даде. Това, че някои хора не могат да разкъсат ограниченията на социалния си кръг и да променят начина си на живот не е мой проблем и не мисля, че е заради марихуаната, а заради средата, в която са попаднали. В крайна сметка всичко опира до човека. И до личния избор.

    Коментар от Тихомир — ноември 28, 2006 @ 6:59 pm

  7. Без да е свързано с тревата, последното ти изказване е много радващо. „Обичам да се сблъсквам с различни култури. Всеки човек има какво да ти даде.“ – личи си от начина, по който пишеш и водиш диалог, с хората от блога ти. Много е приятно да се чете и определено внася разнообразие. Давай в същия дух 🙂

    Коментар от Елена — ноември 28, 2006 @ 10:35 pm

  8. ще е глупаво ако водим този спор на лична основа но… това дали си психически пристрастен едва ли сам би могъл да оцениш. вярно е, че лесно общуваш с хората но един умен човек винаги знае как да бъде интелигентен с интелигентните и простак с простаците. и си много прав: можеш да си пиеш ракията с всеки. ако си се напушил можеш ли да си говориш с трезвен човек нормално… за студентите и напушалките съм съгласен но не знам точно с колко бизнесмени,строителни работници и поети бунтари си свикнал да общуваш. в крайна сметка си помисли и ми кажи честно: колко от най-приближените ти хора НЕ пушат и колко често водиш разговор без да намесиш тревата. сега, пак можеш да сведеш всичко до личния избор, до средата, до общите интереси но когато тревата и/или разговорите за нея са ежедневие тогави си психически пристрастен. тогава пушенето вреди на общуването следователно го и огравичава и тн

    Коментар от baro — ноември 29, 2006 @ 7:24 am

  9. Не водим никакъв спор. Очевидно и за двама ни нешата са ясни. Аз съм направил своя избор, ти -твоя. Радвам се, че сме така „определени“. С какви разговори да си запълвам ежедневието мисля, че решавам само аз, така че без забележки, моля. Свикнал съм да общувам с много повече бизнесмени и строителни работници, отколкото предполагаш….:) По стечение на обстоятелствата познавам и доста поети-бунтари. Никак не ми е скучно, май… :)) Голяма част от хората, с които общувам не пушат и именно фактът, че са толкова различни прави живота ми толкова интересен. Пушенето не е черта на характера, а някакво хоби, което не те определя по никакъв начин. Съжалявам, че се поватрям, но именно средата и личният избор те определят.

    Коментар от Тихомир — ноември 29, 2006 @ 10:04 am

  10. очевидно говорим за различни неща а подобна раздразнителност по темата е типична и присъща за употребяващите.категорично не ти вярвам, че по-голяма част от обкръжението ти не са пушачи. но в какво вярвам и в какво не си е мая работа… както е твоя какво си склонен да признаеш и оцениш и какво отричаш без да си склонен да погледнеш нещата отстрани. в твоя тон ще си позволя: първо чуй и осъзнай какво мислят другите и си задай въпроса защо мислят така. после бъди толкова краен. „Иначе се превръщаш в игнорентен дърдорко и никой не обръща внимание на празните ти приказки.“ силата да се изразяваш добре и богатата езикова култура не правят позицията правилна.
    горенаписаното е мой-личен-избор, който-определям-сам!

    Коментар от baro — ноември 29, 2006 @ 10:37 am

  11. *шокирано*
    Книга от наркомани, за наркомани?
    Нямам думи…
    Мога само да те питам, задължително ли е ти да си прав или просто викаш на хората, докато им писне и кажат „добре бе пич, добре, само ми се разкарай от главата“?
    Второ, вярно е, тревата не нанася никакви вреди на мозъка. (Е, не си говорим за човек, който за събуждане трегли три джойнта, за обяд още три, да му е весело и завършва с още два, да правят компания на другите). В сравнение с алкохола и цигарите. Сравнението се пуска, защото и цигарите, и алкохола са масово използвани продукти (и пороци..), а за тях няма наказания. Прави се аналог, между нещо, далеч по-разпространено и вредно.
    Туй то.
    Аз също имам всякавки познати. И сега ще ти кажа – с много малко хора говоря за наркотици или трева Изобщо./ Защо? Защото това не е вечна тема. Да, може някой да си каже мннието по темата, но отвъд това, каквото и да си смилиш, не се сяда около масата и не се поча „боже да знаеш как се напуших..“ или ако го правят, го правят разни гъзарчета, за да изглеждат голяма работа. Далеч по-често срещано е „леле как се нафирках“ – последвана от детайлна история на това каква простотия е свършил човека. Например вчера на един познат, който много му се радвам, от дума, на дума разказа някаква излагаща история, включваща асансьор и твърде много пиене. Ми… баси. Гнусно ми стана.
    ще прощаваш, но просто смтам, че прекаляваш.
    (това всичкото беше за baro)

    Коментар от Eneya — ноември 29, 2006 @ 11:22 am

  12. ако можех да избирам между цигари и марихуана…без да се замислям ще избера марихуаната.цигарите са къде,къде по вредни от „зелената тревица“ и бих предпочел да съм на ганджа,отколкото на victory.но лично да ви кажа не е кой знае каква тръпка.пробвал съм не веднъж и два пъти и от почти две години не съм си и помислял.ако можеш да минеш и без двете,нищо няма да изпуснеш!!

    Коментар от andonoff — ноември 29, 2006 @ 1:21 pm

  13. Eneya, vsushtnost nqmam nishto protiv narkomanite, stiga da ne navirat narkomaniqta si v liceto mi i da ne slusham samo za tova kak sa se napushili. a na teb lichno ti obeshtavam, che veche nikoga nqma da sporq s pavkator ili lepilar ili whatever!!! malko mi e kofti che ostana s takova vpechatlenie za men.

    Коментар от baro — ноември 29, 2006 @ 3:18 pm

  14. още един глас ЗА,
    защото да пуша е почивка в сряда вечер като се прибера от лекции или пък в петък със приятели. или в събота на парти или когато и да е.. също толкова колкото наргиле с тютюн пъпеш и музика на място.
    и фактът че пуша не ме прави по- ограничена/глупава/асоциална/или каквото и да е…

    интересно какви компетентни коментари по въпроса може да види човек тук, хм..
    кой има право да лепи етикет ‘напушалки’ ще попитам? очевидно все хора, които си нямат никаква представа обаче говорят и говорят и говорят по въпроса.. за да няма празно

    не, не прекарвам целия ден свивайки хеш, защото си имам достатъчно други важни неща, които трябва да върша през деня. само че вечер, когато искам да си почина, не виждам абсолютно нищо лошо в това да седна да пуша или да си отворя бира.

    @baro

    *колко често водиш разговор без да намесиш тревата

    мислиш ли, че хората които пушат само за това си мислят? тцЪ….както вече казах.. имам и по-съществени неща за правене

    *когато тревата и/или разговорите за нея са ежедневие тогави си психически пристрастен. тогава пушенето вреди на общуването следователно го и огравичава и тн

    в какво точно се изразява тази психическа пристрастеност, за която говориш тук? случвало ми се е да не пуша с месеци, както ми се е случвало да пуша по цял ден. психически пристрастена ли съм? и как точно ме ограничава пушенето, ако пуша всяка вечер преди лягане или петък вечер с приятели? ами ако това е точно толкова chill out за мен колкото ракията за теб?? не виждам за какво ограничаване става въпрос в случая…

    *първо чуй и осъзнай какво мислят другите и си задай въпроса защо мислят така. после бъди толкова краен

    кой в какво се опитваш да убеждаваш?? това са изказвания от типа на тези, които правеше дядо ми и човек все не можеше да излезе на глава с него… да ‘чуеш’ и да ‘осъзнаеш’ какво мислят другите е много абстрактно, при положение че нито едно мнение по въпроса не е крайно, ти си имаш свое по въпроса… а това което ‘мислят другите’ не е задължително правилната позиция

    и да, както тихомир написа няколко пъти става въпрос абсолютно и само за личен избор и мнение по въпроса

    Коментар от адеха — ноември 29, 2006 @ 11:24 pm

  15. Има една много готина думичка: предразсъдъци. Пред Разсъдъка. Преди да мислиш. Да не харесваш някого заради това, че е еди-какъв-си или защото прави еди-какво-си е чист предразсъдък. Живеем в 21 век. Вече няма място за предразсъдъци. Трябва да се научим да бъдем толерантни към различните. Пък и всеки има право сам да си съсипва живота както намери за добре. Кофти става, когато запонеш да съсипваш живота на другите. Тенкс, адеха
    @baro: не се сърди, човече, тук просто обменяме идеи, нямам за цел да обиждам или да поучавам когото и да било. Има си учители и родители за това. Твоите идеи са ценни, защото мислиш различно, пък и както каза Iliqn „трудно е да спориш със съмишленици“ PEACE!

    Коментар от asktisho — ноември 29, 2006 @ 11:49 pm

  16. уф, бях се засилил да напиша една камара неща /дори ги бях написал повечето/, но няма смисъл. хора като баро, ще продължат да си мислят, че аз като се прибера у нас вечер след работа и пафна един коз, докато си слушам джазче, съм долен дегенерат, а чичо генчо който по същото време млати жената, през един панел от мен, понеже е изпил едно шише водка, е ок. ами не е ок. нещото което ме вбесява е че алкохолните/тютюневите/кофеиновите наркомани се _толерират_
    ядосах се и е време да спра…
    babylon shall fall someday

    Коментар от shaio — ноември 30, 2006 @ 11:09 am

  17. Хмъ, аз се отказвам.
    П.П. Може би е време да пробвам поне едно от тези неща. Но някак не ми се иска…

    Коментар от Eneya — ноември 30, 2006 @ 12:33 pm

  18. Здравейте, разгледах блога и прочетох някои анализи и съм възхитен: поставяш сериозни и важни теми. И пишеш ясно и убедително. Слагам си линк към твоя блог за да мога да го посещавам по-често.
    Успехи!

    Коментар от Ангел Грънчаров — декември 1, 2006 @ 3:57 am

  19. И аз 🙂

    Коментар от asktisho — декември 1, 2006 @ 8:30 am

  20. И аз да се включа, дори и с малко закъснение.

    Подркепям пушенето на трева за тези които искат и нейното легалезиране също, кога ли нашите ще се осъзнаят!? Ето ти една цивилизована и хубава държава с много интелигентни хора като Холандия са си решили проблемите и са осъзнали кое трябва и кое не, а тук е пълно с непросветени фанатици които казват на всички които пушат трева наркомани. Дори в 10 американски щата вече легализираха донякаде тревата. Аз имах проблеми с цигарите, на няколко пъти с алкохола и си пафкам косче и мога да кажа само едно – вече си позволявам само тревица без никакъв тютюн и почти никакъв алкохол, като изключим шампанското (веднъж в седмицата щото много ме кефи). Цигарите и алкохола с страшното хора, марихуаната до тях е като кафето до хероина. Но и с тревата не трябва да се прекалява …

    Коментар от Angelarii — декември 14, 2006 @ 1:35 pm

  21. прочетох няколко коментара…казвате че тревата не те кара да се пристрастиш към хероин и т.н. но я слагате към наркотиците.Колкото до хероина и т.н. всичко е до самата психика можеш да вземеш един път и толкова…имам пр-ли които са вземали,но знаят къде да спрат.
    а и не сравняваи те алкохола с наркотици и т.н.

    Коментар от KpAcuTo — януари 21, 2007 @ 9:08 pm

  22. […] на това ще предоставя едно към едно следния post от “Писателския блог на Тишо”, поради факта че нещата описани там напълно съвпадат с […]

    Pingback от afx » Марихуана — май 12, 2007 @ 12:40 am

  23. Az pusha treva ot nqkolko godini ve4e …Taka otnosno tova 4e trevata ne vredi moga da kaja nqkolko raboti.Nau4no dokazano e 4e trevata ne ubiva.Kazvat 4e trevata te podtikva kym drugi vidove narkotici. Tova e vypros na li4en izbor i na kompaniqta koqto te obkryjava.Zaribqvane kym trevata ima no to se dyrji na psihi4na osnova…Izpitvash jelanie da pushish,a ne nyjda kakto pri drugite narkotici.Marijuana-ta e vredna kogato se vzima dylgo vreme i s obilni koli4estva .Dylgogodishna upotreba na joint moje da pri4ini svivane na 2 ot osnovnite dqlove v 4oveshkiq mozyk.Govorim za hora koito sa vyv filma 20 godini primerno.Trevata e absolutno naturalna,kysash,sushish i svivash..Ne kakto cigarite koito minavat prez stotici vidove himikali.Imenno za tova trevata shte byde oshte dylgo vreme nezakonna.Predstavete si svetovni indystrii 6te bydat razbiti ako se legalizira jointa.Indystrii kato Alkohola i cigarite ve4e nqmat da bydat nujni tolkova na horata ako vseki moje da izleze na terasata i da si ot4upi edna glava ot rastenieto koeto visi tam.Koi bi pretpo4el da dava po 3lv za cigari kato znae 4e s vsqka edna ot tqh mu se skasqva jivota,kato moje da si posee edno dve rasteniq godishno i da ne se zanimava s drugite laina.Nie horata koito pushim treva mojem samo da se nadqvame da q legalizirat.Vmesto da se nalaga da pylnim djobovete na mafiotite za koito e bez zna4enie dali 6te prodadat na men malko joint a na vas edna doza.Za tova neka si pushim jointa i da bydem spokoini zashtoto TREVATA e neshtoto koeto 6te spasi sveta ot mnoogo bolesti i smyrt.Syshto taka zabravih da spomena 4e mojem da si udyljim jivota na tazi planeta ako pravim obiknovenata hartiq ot konop.A ne da se nalaga da se4em milioni dyrveta koito snabdqvat tazi planeta s kislorod bez koito nie ne mojem da vijeem.Za tova Dano da LEGALIZIRAT TREVATA.

    Коментар от Joro — ноември 1, 2008 @ 2:05 pm

  24. ами секи да си гледа по балконите и дворовите никои не мои да ма барне аз си гледам и си се кефя особено като го харесат хората които напушвам …. ако обичате природата и животните и планетат без които няма да ни има значи обичате и марихуаната…..мир и любов

    Коментар от озеленител — януари 31, 2009 @ 4:38 pm

  25. Ц риск малко да се отклоня от основната тема искам само нещо да вмъкна по повод на това, което е казал Angelarii. Моля ви спрете да давате като пример Холандия, защото това вече много се изтърка. Половината холандци са против легализирането на тревата, защото самата легализация не е променила кой знае какво. Освен това ако си мислите, че в Холандия (понеже е „цивилизована и хубава държава“) непълнолетни не си купуват трева, значи сте далеч от истината. Даже напротив, пълно е с непълнолетни, които пушат или са пробвали. Отиваш в кофишопа, плащаш си, взимаш си тревичката и си я изпушваш. Само в „елитните“ кофишопове искат документ, че си пълнолетен. Освен това, Холандия си е Холандия, България си е България. Аз живея в Холандия и мога спокойно да кажа, че по отношение на политика, общество, стандард, манталитет и т.н. двете държави нямат ни-и-и-ищо общо. Специално по тази тема не мисля, че е добра идея да се правят съпоставки с други държави, защото всяка държава, всяко общество, си има свой манталитет. То и Англия са хубава и цивилизована държава ама там тревата не е легална.

    Коментар от Eli — април 17, 2009 @ 12:03 am

  26. @ Eli: знам, че холандците започват да пушат на осем и спират на осемнадесет, когато вече е разрешено :)) У нас е същото с алкохола. Замисли се какво би станало, ако някой беше набучил поне един масур в устата на гадни чичиковци като Сталин или Хитлер…
    Бутилка водка е по-вредна от един джойнт. В България, без да сравнявам, за джойнт лежиш десет години, а за убийство по особено жесток начин – пет. Изводите си ги правете сами.

    Коментар от asktisho — април 17, 2009 @ 4:56 am

  27. saglasna sam sas vsi4ko koeto kazvate.az sam na 21 god.i po princip si pu6a marihuana,ne sam pristrastena,ne iskam da q spiram ,za6toto mi haresva samoto sastoqnie togava,kakto kazvat nqkoi ot komentatorite-4asove na udovolstvie za malko,no iskam da popitam dali e mn vredno dokato sam bremenna da pu6a dori po rqdko 2-3 mese4no,6tom kazvate 4e ne e vredna pove4e ot alkohola i cigarite?
    prosto mi e qko,ne 4e e po-vajna ot bebeto mi no….

    Коментар от ivelina — май 26, 2009 @ 6:31 pm

  28. KADE E VELIKATA SILA NA TREVATA?
    Bih iskal da izrazia lichnoto si mnenie za Marihuanata.Glupavo e da se glasuva na mnogo mesta iz neta I da se vodiat sporove „ZA“ ili „PROTIV“ …”Hubavo” ili ”Losho” tui kato kakto pri vsiako ostanalo neshto… taka I pri marihuanata tova e do lichen izbor.Stiga ste mislili koe e hubavo I koe e greshno, I dvete dumi sa izmisleni ot nas horata… ot religiite ni… ot tezi koito iskat da ni komandvat, e az shte vi kaja ,che niama hubavo I losho ,pravilno I greshno ima tova koeto ni sluji I onova keoto ne ni sluji… na niakoi sluji li mu neshto to za nego e pravilno,ne mu li sluji, ne mu li “uidisva” znachi to e greshno.E mili bratia I sestri nima Suzdateliat ne e sutvoril vsichko I “dobro” I “zlo”?Vsichko e takova kakvoto triabva da e ,a ko neshto e greshno ili nepravilno nemoje li nashiat Tvorec prosto da go premahne… viarvno e ,che ima zakoni … VSELENSKI,a ne durjavni… ot tova dali spazvame tezi zakoni zavisi tova kak shte jiveem,evoliurame… kolko shte otneme da otkriem putiat kum Boga, kum lubovta, kum shtastieto. Tvorecat ni e napravil nai prekrasniat podarak I tova e svobodnata volia na vseki ot nas, sami da precenim po koi put da trugnem…putiat kum svetlinata, lubovta,shtastieto,uspeha,zdravete,osuznavaneto…istinata ili puk putiat kum neshtastieto…negativnostta,zlobata,bolkata,straha,omrazata…put po koito moje da jiveem bez da se dvigim napred… bez da evoluirame…cial jivot(ili mnogo jivoti) da si bluskame glavata da jiveem po zakonite na drugite da stradame I da hranim s negativnite si misli I chuvstva ,negativnite sushtestva koito se opitvat da opravlaivat jivota ni… vseki sam da izbere po koi put da trugne… istinata e mnogo qsna… putiat kum Boga e shtastieto…vutreshnoto shtastie…. Tova keoto kara surceto ni da se usmihne… …lubovta razbirase… tazi velika duma koiato vseki znae, no kolko ia razbirat?Lubov koiato da chuvstvash kum vsichko koeto te zaobikalia, a ne prosto kum daden chovek (koito ne ti ineveriava).Taka ,che sami precenete koi po koi put jelae da trugne, nikoi niama za nishto da vi nakazva viarvaite mi, edinstveno vie sami se nakazvate nespazvaiki vselenskite zakonni…naranaivaiki niakogo – naraniavash sebesi…niama nikoi da ni sudi, zatui ne se strahuvaite ot nishto, nai strashnoto neshto koeto niakoi moje da ni napravi, tova sme samite nie.O da religiata ni kazva ,che ima 10 zapovedi…. , no ne sa tova zapovedi poneje Bog ne zapoviadva…Bog e Lubov…. Tezi zapovedi sa prosto saveti kak da budem po shtastlivi, no vseki sam reshava dali iska da gi spazva I da e shtastliv ili da si misli samo ,che e shtastliv I da ne gi spazva : )…sprete da viarvate na kogoto I da e… viarvaite samo na sebesi… na tova koeto idva otvutre…koeto chuvstvate za “pravilno”… Lichno az purvite 25 godini ot jivota si sum bil protiv trevata,opredeliaiki ia kato narkotik.. a vsichki kazvat narkoticite sa lshi.A zashto sum bil protiv? ami zashtoto kakto i vsichki ostanali… biah nauchen i vuzpitan, ,che tova e droga i e neshto losho, sushto taka vijdah , che povecheto priateli koito pushat zatupiavat “lekichko” ,biah kato vsichki ostanali misleiki se za “dobur chovek” govoreh protiv tezi koito pushat…,no posle osuznah ,che nemoga da sum protiv kakvoto I da e, osobeno kogato ne sum go probval I ne sum zapoznat s dadenoto neshto.I edin prekrasen den, predi okolo 3 godini se zapoznah s priatel koito za razlika ot ostanalite… e edin mnogo umen i inteligenten mladej… na purvo miasto i s nagradi v universitet ot nad 100 000 studenti… a toi se skusva da si pushi… zapitah az… kak tui go pravish… i toi mi kaza… ami prosto kogato si se napusha se kocnentriram varhu tova ucha… prozvucha mi interesno… sled tova reshih da procheta za Marihuanata kakvo pishe v interneta…ot mnogoto prochetena dostoverna informacia razbrah vsushnost kolko veliko i drevno rastenie e “Marichkata”.Kakvi sa I lechebnite svoistva I kolko veliki neshta mogat da se praviat ot tova rastenie… mnogo ot velikite genii na zemiata… shamani, vojdove,hanove itn sa se vuzpolzvali ot silata na “Marcheto”… sledovatelno reshih da opitam… haresa mi…vupreki ,che kato nepushach misleh ,che dimat shte me otvrati kakto vinagi, no okaza se ,che vaobshte ne e tolkova brutalen kakto dimat ot tutiun.Glavnite prichini poradi koito mi haresa sa ,che purvo pusheiki trevichka ne mi se nalagashe veche da pia kakuvto i da e alkohol, osuznavaiki ,che alkoholut e po vreden.Ne ,che predi tova sum piel mnogo alkohol,no ei tui kogato se suberem s kompania i vsiakash se „nalagashe“…. no napravih sravnenie… alkohola purvo ,che ne e vkusen , vtoro ,che poemame golaimi kolichestva za da postignem „razmazvashtiat“ efekt koito jelaem,osven ,che tova gorivo vliza v organizma ni… na dr den ni e kofti, gadi ni se dori… chuvstvame se otpadnali…izcherpva energiata ni vmesto da ni zarejda… a puk i znem alkoholat e dokazano ,che vredi na nasheto tialo… O ne me razbiraite pogreshno az ne tvurdia ,che trevata ne vredi… no pone ne tolkova… pushak e vse pak… na drobovete ne im haresva osobeno. No s trevata e razlichno… az lichno si durpam op 2-3 puti kogato pusha za da postigna jelaniat efekt, sled broeni minuti veche usmivkata e mnogo po shiroka, za razlika ot alkohola trevata poprincip ne porajda agresia v horata, ne te boli nishto ot neia … ne ti e gadno… itn…Purvite 2 godini pusheh riadko… sedmichno ili neshto podobno… moi priateli mi garantiraha, ,che sled kato imam vuzmojnost materialno da si pozvoliavam kolkoto treva si pojelaia to suvsem skoro shte stana mnogo privurzan kum neia i shte pusha mnogooo pove,che i shte premina kum po serioznite neshta dori… e okaza se ,che greshat razbirase… podurjah si “bavnoto tempo” purvite 2 godini… poslednata godina opredeleno pusha po ,chesto , no shte obiasnia zashto po dolu. Az ne preporuchvam na nikogo nishto, vseki sam izbira kakvo da pushi I da pie.Nedeite da slushate kakvo vi kazvat drugite, slushaite surceto si, pravete tova koeto vi pravi shtastlivi, zashtoto radosta na Bog e nie da sme shtastlivi I svobodni, radostna na bega ne e v nasheto podchinenie..No priateli ima ogromna razlika ot tova da si shtasatliv I da pushish umereno i ot tova da si non-stop smazan ili da prekaliavash. Mislia ,che nad 90% ot pushachite koito poznavam sa opredeleno ot vtoria tip… prekaliavat… i zatupiavat kakto se kazva. Malko sa naistina horata koito umeiat da pushat i na koito moje da im pomogne. Az kogato pusha go pravia s namereniata da osuznaia poveche neshta, da buda po kreativen, da izluchvam svetlina i lubov,da izplozvam tazi prekrasna bilka s uvajenie i obich.Predi da pushi chovek e jelatelno da podurji malko trevichkata… da se opita da se svurje s neia… da ia obikne… da i blagodari za vsichko koeto mu dava… da si pojelae dori kakvo iska da postigne s tova napushvane. Tazi prekrasna bilka e bilka samo togava kogato se otnasiame s neia kato s bilka a ne s cel da ni razmaje i da se hilim s chasove kato idioti, razbirase ,che v smehat losho niama, no da se smeesh na vsiakakvi gluposti I prostotii prosto shte ti pomogne da zatupeesh,drugo e da se smeesh ot shtastie.Vajno e spored men i kak i ot kakvo se pushi! Znaete li kolko po priatni metodi ima za pushene ot obiknovenata cigara… eksperimentiraite i shte vidite razlikata… mojete da pushite ot iabulka…krusha … I mn drugi plodove… probiva se s moliv dupka ot kum drujkata do sredata ,no ne da mianva prez cialo, sled koeto s molivat se probiva I stranichno ot krai do krai taka ,che da presicha I drugoto kanalche keoto veche ste probili orgore… posle slagate trevichkata v gornata dupka kadeto e bila drujkata… zapushvate ednata ot stranichnite dupki s prust I durpate ot drugata… prosto edno elementarno “bong4e” se poluchava … stava em burzo em useshtaneto e mnogo po priatno… moje razbirase i ot chushka da se pushi i dr zelenchuci… ,no nai prekrasno e kogato oburnete vnimanie i na tova ot koeto pushite… podrujte,pogalete ploda… obiknete go… blagodarete mu.. toi shte prochisti chast ot vrednia dim, shte vi dari I sus svoiata energia… moje razbirase da si napravite i lulichka… ne e nikak trudno… az lichno sum si napravil ot koren na durvo edna prekrasna lulichka… osvetih si ia s misli i chuvstva… pravih ia s mnogo lubov i shtastie… blagodarih i … i se prevurna v moe prekrasno izobretenie koeto dobre mi sluji I me dariava s lubov :).Kogato se otnasiam kum trevata s mnogo lubov,uvajenie I pochitanie to viarvaite mi tia mi go vrushta mnogokratno. Pusha zashtoto kogato go pravia stavam mnogo po chuvstvitalen… surceto mi vsiakash se otvaria… useshtam prekrasnite energii okolo men, izluchvam polojitelna energia, glavata mi rajda kup neveroiatni idei ,stiga da mislia I da jelaia.Prekrasno e I kogato meditiram napushen, kolko po silno se useshta vsichko… imash chuvstvoto ,che vsichki mojesh da obgurnesh s lubov, izpitvash edinstvo… mil si kum vsiako neshto keoto te zaobikalia…niamash sram… niamash agresia,bolka, lekuva I depresia… No vsichki tezi efekti sa takiva poneje az sam si pojelavam da budat takiva…Ima osuznati hora, makar I da ne sa mnogo… koito ,chesto si zadavat vaprosa …pravilno li e da pusha… ne e li… prechi li za moeto osuznavane… pomaga li… eto kakvo shte kaja na tiah….pochuvstvaite sus surceto si I sami si otgovorete… precenete dali vi pravi shtastlivi ili vi prechi za da ste shtastlivi,prechi li vi da stanete tova keoto naistina iskate da stanete.. Neka niakoi mi kaje… s kakvo i kak vredi trevata na chovek koito ia pushi za da bude po chuvstvitalen… za da dariava vsichko s lubov… za da moje po vsiako vreme da se zaplache ot radost… za da se usmihne po lesno…… s kakvo vredi tia na chovek koito ne prekalaiva s neia, chovek koito tursi osuznatost …spokoistvie. Malko sa horata koito umeiat naistina da se vuzpozlvat pravilno ot trevata… da tia naistina vredi na povecheto pushachi, tui kato niamat miarka…ako imat 1 cigara I znaiat ,che dori ot 2-3 drupki shte gi smaje no te taka ili inache dopushvat cialata cigara…? pri polojenie ,che mogat pone 4-5 puti da postignat priatnia efekt ot edna cigara… no shtom kato ima davai do kraia… tova e nerazumno.Oshte po nerazumno e tova ,che pochti vsichki pusheshti se natrapvat na drugite I te”karat” da si drupnesh inache shte gi obidish… taka e I s alkohola… nazdrave ta nazdrave…a zdraveto si otiva… Ooo molia te nerazumni narode ne budi takuv… edno e da si ochtiv I da predlojish …drugo e da se natrapvash I da trovish choveka do teb… vseki sam reshava koga da pushi ili pie , nedeite se suobraziava s tezi koito vi predlagat… za da ne se obidat… obijdat se samo nerazumnite… no ako ne otkazvate samo za da ne obidite dadenia chovek to togava vie ne ste mnogo po razumni I ot tiah. Predi vreme biah reshil da ia otkaja tui kato znaia ,che nai pravilno I polezno e kogato chovek uspee da dostigne do shtastieto bez pomoshta na kakvito I da e neorganichni tvorenia. Izpadnah dori v depresia… depresirah se poneje ne chuvstvah ,che e doshul momenta da ia prekratia… ne chuvstvah da mi vredi…. Znaia ,che mnogo ot vas izpadat v sushtata depresia…… moeto reshenie na problema be slednoto… zamislih se… I osuznah ,che mnogo poveche mi vredi tova da sum depresiran I da izpadam v konflikt sus sebesi I sobstvenite si jelania otkolkoto da pusha. Ne beshe doshul momenta da spra… zatui go otlojih… kogato doide vremeto togava… A sega iskam I da kaja kolko opasna moje da bude trevata ili ostanalite narkotici za niakoi hora…. Praiteli nedeite da se strahuvate ot nishto… strahovete sa samo edna iluzia… vuobraziavate si kakvi li ne negativni neshta koito sa samo plod na vasheto vuobrajenie…dori ot trevata (makar na posledno miasto po opasnost v sravnenie s dr narkotici) moje da zapochnete da izpitvate razni strahove… paranoi itn… koito pak kazvam sa prosto iluzia… privijdat vi se senki ili vi se prichuva neshto… vsichko tova sa normalni neshta… no tui kato narkoticite usilvat nashata chuvstvitelnost to logichno e da se setim ,che ako poprincip imaem strahove to te sushto shte se usiliat… I ako se strahuvate mnogo moje I da poludeete… v psihoto ima mnogo mladi hora koito tochno ot tezi strahove I paranoi sa tam… sega shte vi dam na-velikia shtit protiv vseki strah… vseki go ima… Kogato I da izpadnete v strah ili neudobstvo ili ste izplasheni ili chuvstvate bolka…prosto zapochnete da si povtariate… na um ili na glas…” az sum svetlina… az sum lubov…bog e lubov … I az go obicham… I vsiakakvi pozitivni misli” osuznaite ,che niama nishto strashno na tozi sviat..na tumno vsichko e sushtotot kato na svetlo..niama koi da vi iziade..kanibali v tumnoto niama..vampiri ako ima to te nai mnogo da vi izpushat trevata : )…strahovete sa edna velika iluzia , prosto ne sa realnost… niama po silno neshto ot lubovta…ot svetlinata… I ako ste na stranata na lubovta I svetlianta to vie vinagi shte pobedite!!! Nai golemiat priatel na narkoticite I negativnite sili e strahat…tova e I vashiat nai goliam nepriatel……no obiknete dori strahut poneje toi e samo edna iluzia…poneje e prekrasno kogato obiknem vsichk…priemame go takvoa kakvoto e… I vseki.. Vsichki sme chastici ot edin goliam”organizam” …osuznaite edisntvoto…. S ochite si ne vijdate realnostta, ,che vsichki sme svurzani… …vsichki hora… rastenia…jivotni…planeti… vsichki sme chast ot Suzdatelia… niama blizki I chujdi… rodnini I komshii… vsichki sme edno… vsichko e edno… I kogato osuznaesh tova… niama da jelaesh nikoga da naraniavash poneje naranaivash sebesi…. Shte iskash vseki da darish s lubov…poneje dariavash sebesi… shte znaesh ,che kakvoto storish za niakogo… to za sebesi go pravish. Ako shte pushite…pushete za da ste po dobri a ne po neadekvatni..
    V momenta ne sum pushil vupreki ,che znam ako go biah napravil shtqh da buda mnogo po bezgreshen I izcherpatalen v tova koeto napisah …:). Budete pozitivni,mislete viangi pozitivno… vashite misli rajdat vasheto budeshte….razliakta e ,che tuk na zemiata..mislite malko po bavno se prevrushtat vuv vashata “realnsot” prosto taka sme izmislili vremeto.. pak nie..horata..koito izmisliame nai goliamite izmislici : ), no mislete pozitivno I imaite turpenie I shte vidite efekta.. Otnasiaite se kum rasteniata kakto kum nai prekrasnite za vas hora…. Predstavete si ,che vsiako rastenie e edno jivo sushtestvo.. I to nai krasivia chovek ot mechtite vi, no e rastenie koeto sled vreme shte bude tozi chovek : ).. I milvaite go kato takova ..i vijte v kakuv rai shte se prevurne vashiat jivot…. Ne e trudno…. Nai-trudnoto e da prevuzmognete vashata gordost, nai-trudno e da se otsramite da pogalite edno rastenie,misleiki ,che ako niakoi vi vidi shte vi pomisli za lud…Jiveem v neveroaitni vremena na neveroiatni promeni koito skoro korenno shte se usetiat, vseki triabva da stane po dobur….po lud….Ludost kazvat horata na tova da si razlichen da.. ,no nakraia viarvaite mi kogato vidiat vasheto shtastie shte vi posledvat sami…: ) ot men za vsichki vas mnogo Lubov

    Коментар от uchenikat — октомври 12, 2010 @ 5:23 am

  29. @ uchenikat: Човече, ти току що постави рекорд – написа най-големия и най-смисления коментар, откакто съществува този блог. Направи го под най-безсмислената, на пръв поглед, тема и то – на шльокавитса 🙂 Каза толкова смислени неща! За което ти благодаря от сърце! Аз също се стремя към тези истини, също вярвам в тях, но нали знаеш, човешко е, понякога губя кураж и вярата ми се стопява. Хубаво е в такъв момент да видиш, че не си сам, че не само ти мислиш така. Хубаво е изведнъж от нищото да се покаже една ръка, маскирана като коментар на щльокавица, който да ти припомни в какъв свят живееш. И да те изправи на крака. Мерси! 🙂

    Коментар от asktisho — октомври 12, 2010 @ 2:52 pm

  30. i az mislq che tutuna i alkoxola sa po vredni no s bashtata sporim i toi mi kaza za kakwo togawa prodawat alkohol po magazinite a trewata ne

    Коментар от Ivelin Ivanov — март 15, 2012 @ 9:47 pm

  31. eseto ili tam kakvoto i da e e mnogo polezno-informativno i e hubavo da ima takiva kato teb da pobliwlkuvat neshto naistina vqrno a ne samo da pishat gluposti 😉

    Коментар от freestep — септември 30, 2013 @ 4:10 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.