Писателският блог на Тишо

юни 12, 2007

Има ли истинско приятелство между жените?

Публикувано в: СТАТИИ — asktisho @ 6:11 pm
Tags: , , ,

Нямах намерение да пиша тази статия. Но след почти невинния ми опит да споделя мнение по въпроса за приятелството между мъже и жени, който запали толкова лют спор, направо се чувствам длъжен. Преди да започна да нищя още по-сложната и щекотлива тема за приятелството между жените, обаче, нека да дефинирам термина „приятелство”. Истинско приятелство. Истински приятел. Това е човек, който ще жертва личния си комфорт, за да ти спаси задника, когато си в беда. Ще вземе пари на заем, за да ти даде, ако няма. Ще те пусне да живееш у тях докогато поискаш, ако си  останал на улицата. Ще се сбие с ченгетата, за да те измъкне. Ще направи всичко за теб, освен да ти позволи да чукаш сестра му, може би :-)))) Имам само един такъв приятел. Израснали сме заедно.  Бих направил същото за него. Всички останали са ми по-близки или по-далечни познати. И тъй като аз не вярвам, че която и да е жена на тази планета (освен майка ми) би направила нещо подобно за мен, смятам „истинското приятелство” с жени за невъзможно. Е, да, може би съпругата и сестра ти ще паснат идеално в тази роля, но, разбрахме се, роднинските връзки не важат. Със съпругата ти и със сестра ти сте много повече от приятели, въпреки че един симпатяга се опита да ме убеди, че искам да чукам сестра ми, каквато нямам :-))))
Жената и колата са двете неща, без които един мъж не може, към които се привързва най-лесно и, които имат навика да го изоставят точно тогава, когато най-много се нуждае от тях. Ако си опаричен, успял, доволен и щастлив, ако всичко ти върви по вода, тогава ще имаш и работеща кола и любяща жена и куп „приятели”. Ама като изпаднеш в дупката, махни си калта от очите и се огледай точно колко приятели са ти останали. Познах ли? Николко. Така че аз не вярвам в приятелството по принцип. Хората много лесно я раздават тази титла – „приятел”. На мене ми се свиди. Трябва да си доказвал с години, че си истински човек. Чак тогава ще съм готов да обърна и света заради тебе. Все пак, между мъжете съществува някаква по-близка форма на споделяне, общуване и подкрепа, отколкото между жените. Нека да я наречем „близост”. Да не използваме силни думи като „приятелство”. Близостта между жените я няма никаква. Сега сигурно ще ме питаш защо? Ама как така? Ето как:
1/ Жените лъжат. Много. Те са лицемерни, двулични същества и сами си го признават. Гордеят се с тази своя черта дори, подчертават я. „Жените сме големи кучки.” Всеки, който ги познава достатъчно добре ще ти каже, че е препоръчително винаги да правиш обратното на това, което ти казват. Аз не обвинявам жените. Дори не мисля, че го правят нарочно. Просто са си такива. Факт. Ако ти каже, че харесва мъже с чувство за хумор, интелигентни и възпитани, имай едно на ум, че гаджето й сигурно е най-големият простак на земята. „Добрите момчета си лягат сами”. Тази поговорка не съм я измислил аз. Жените лъжат всички – не само мъжете и другите жени, те лъжат дори себе си. И сами не си вярват. Някоя жена да ви е обяснявала наскоро колко „объркана” се чувства? Ами няма как, като се оплетеш в толкова много лъжи, нормално е да се объркаш. Просто те са емоционални. Не казвам, че са тъпи, емоционалната интелигентност е не по-маловажна от логическата. Но прекалената емоционалност ти пречи да разсъждаваш трезво. И на мен ми пречи понякога. Аз също ходя до тоалетната. Не виждам на тях защо да не им пречи. Явно природата ги иска така. И по-добре да се научим да ги обичаме такива, каквито са, отколкото да се опитваме да променяме Божествения промисъл, защото няма да стане. :-)))))
2/ Жените завиждат. Не по-малко. Бях написал една статия преди време за жената на 25 -  възрастта, около която менгемето на Природата започва да пристяга черепната й кутия и постепенно единственото, за което та започва да мисли са бебенца, пеленки, акота и детски колички. Ако две „най-добри приятелки” на 25+ се срещнат на по кафенце и едната сподели с другата, че е бременна, другата ще изписка или „О, ужас, как ще позволиш на такова нещо да ти развали фигурата”, проклинайки себе си наум, че не е на нейното място или ще започне да се радва, да я целува, да й честити и да я обсипва с комплименти  в случай, че все още намира външния си вид и кариерата си за много по-важни и неотложни приоритети от раждането на деца. Ако едната си е купила дрешка, която другата харесва, ще получи изключително „сърдечен” комплимент. Ако приятелката й се похвали, че някой богат/красив/известен мъж й е предложил брак, цяла вечер ще бъде ласкана с пълно гърло, а после в къщи ще има разтечен грим и сълзи от завист върху възглавницата: „ах защо не съм на нейното място”. Жените обичат да се лъжат помежду си, обичат и ти да ги лъжеш. Така че, давай смело, ама само за хубави неща, нали? Не че майка й е умряла и после: „няма бе, майтап”, примерно. Не си в седми клас вече :-)))))
3/ Жените имат много комплекси. Външният вид за тях е толкова важен, колкото парите са важни за един мъж. И ако мъжете са склонни да се комплексират най-много от неспособността си да изкарват достатъчно кинти, то жените се комплексират преди всичко от външния си вид. Дори най-красивият и световноизвестен фотомодел, който реално дължи всичко на външния си вид има разни дребни комплексчета – ту устните й не са като хората, ту задникът й бил прекалено увиснал, ту не харесвала извивките на ханша си или пък носът й бил крив. Затова пластичната хирургия е толкова печеливш занаят. Затова Лили Иванова иска да бъде вечен тийнейджър. Защото за жените външният вид е всичко. И как можеш да бъдеш истинска приятелка с някоя друга жена, която изглежда по-добре от теб самата? В гимназията не може да не си се сблъсквала с един доста широко разпространен феномен – най-грозното и дебело момиче в класа постоянно се мъкне навсякъде с най-яката мацка. И двете са големи „приятелки”. Всъщност, те си имат доста основателна причина да са заедно. Аутсайдерката си избива комплекси, защото   покрай „мацката” и тя има шанс за някакъв социален живот, за някакъв статус, да бъде забелязана, а „мацката” се нуждае от някоя, която толкова много да контрастира с нея, че красотата й да изпъква още повече. Ама това не е никакво „истинско приятелство”, ще ме извинявате.
4/ Жените не смятат, че изневярата е нещо нередно. Няма нищо лошо в това да изчукаш гаджето на „най-добрата си приятелка”, защото е готин и именно защото ходи с „най-добрата ти приятелка”.  Дори е предизвикателство.
5/ Жените са самовлюбени същества. Чувал ли си някога препоръката, че е много хубаво да се научиш да бъдеш „добър слушател”, когато ухажваш някое момиче? Защо е така според теб?   Защото тя обича себе си толкова много, влюбена е в собствения си имидж до такава степен, че ако ти не си готов да изслушаш всичко това (а жените са адски многословни, почти колкото мен) тя ще ти се обиди. Така че, научи се да бъдеш добър слушател.
6/ Терминът „женско непостоянство” се е наложил в световната класика, за да осмисли всичко, което написах по-горе. Жената и колата са двете неща, без които един мъж не може, към които се привързва най-лесно и, които имат навика да го изоставят точно тогава, когато най-много се нуждае от тях. И ако не ми вярваш, ами пробвай да си намериш някоя, която ще те търпи беден и смотан. Ще ти бие дузпата, защото нямаш достатъчно време за нея, нищо че цялото това време точно в момента ти е необходимо, за да си преосмислиш живота, например, и  да се опиташ да го вкараш в някакви релси…

Тихомир Димитров

41 Коментари »

  1. дрън-дрън

    Коментар от chinuk — юни 12, 2007 @ 7:58 pm

  2. Има някаква истина в това, но съм чувал, че има и добри жени :-)

    Коментар от dzver — юни 12, 2007 @ 9:38 pm

  3. Много си се объркал и затънал в общо възприетото!

    Коментар от четяща — юни 12, 2007 @ 10:28 pm

  4. Хаха, естствено, че има, дзвер. Въобще не става дума дали жените са добри или лоши. Те са такива, каквито са: емоционални, чувствителни, суетни. Въпросът е, че много трудно се сприятеляват една с друга. Това не е някаква държавна тайна. Не откривам топлата вода в момента. Разпитай няколко момичета, ще видиш, че повечето сами ще си признаят, че нямат истинска приятелка жена. Може би и затова толкова отчаяно се борят за приятелството на мъжете, знам ли..
    Аз тука разглеждам масовия случай, четяща :)). Няма как да анализирам 4 милиарда жени поотделно. Всеки човек си е цял отделен микрокосмос. Винаги се опитвам да уловя тенденциията, обшия случай. А с изключенията ще ми бъде интересно да ме запознаеш ти, например. :))) Нали знаеш, трябва да има аргументи. Не вярвам в едно изречение. Пък и в статията задавам въпрос, а под него публикувам собствения си отговор на този въпрос. Не го налагам на никой. Предполагам, че сто хиляди души имат сто хиляди различни отговора, отличаващи се в една или друга степен. Нито съм най-умният, нито съм най-опитният. Но пререндирам, че са ми ясни базовите положения на нещата, поне.

    Коментар от asktisho — юни 12, 2007 @ 10:57 pm

  5. Коментара ми обхваща и 2та постинга, описващи така наречената женска природа. Нека да обърнем внимание и на следният факт - има огромна разлика между жени живеещи в различни социални условия, както и има огромна разлика м/у жените от определена възрастова група(да речем 22-30г.) които се срещат сега в България и преди 10-15г. В Латинска Америка и Далечният изток все още обществата са по скоро патриархални и жените са далече от мисълта да се гордеят че са кучки и да се опитват перманентно да се налагат над мъжете. Но безспорно тенденцията е да се следва западния модел на поведение при който нежния пол отдавна не е нежен, има все повече права, лицемерничи и лъже и най-лошото смята това за абсолютно нормално. Колкото повече се задоволяват нуждите на една “западна” кифла, толкова повече незадоволяема и капризна става тя.

    П.С. Скоро даваха по БТВ в “Другата България” за 1 жена от Ловеч, минал някакъв негър за малко от там, тя се влюбила в него и го последвала в най-големите мизерии на Африка, вкл. бежански лагер в Ангола. Това в днешно време едва ли е възможно!

    Коментар от Бай Иван — юни 12, 2007 @ 11:46 pm

  6. Що се отнася до това дали м/у жените е възможно да има приятелство, забележи че и м/у мъжете вече не е толкова лесно да се създаде такова. Просто основните ценности които доминират и 2та пола са пари, власт и престиж. И изведнъж хората станаха конкуренти за какво ли не. Ако се върна мисловно обратно в годините средностатистически жените по улиците са 2-3 пъти по хубави и наконтени сега и още толкова пъти по-плиткоумни и ненормални.

    Коментар от Бай Иван — юни 13, 2007 @ 12:03 am

  7. Жените, Тишо се радват на своите приятелки. На децата им. На новите им дрехи. На успехите им. Дори и понякога да съжаляват, че те нямат нещо от изброените неща, не означава, че желаят приятелката им също да ги няма. Просто им е мъчно за самите себе си, което не им пречи да се радват за въпросната приятелка.

    Почти не познавам жени, които да са прикоткали гаджето на най-добрата си приятелка. Момчета обаче такива доста познавам.

    Жените говорят много. Да, обичаме да споделяме това, което чувстваме, виждаме, мислим…Обичаме да си изплакваме мъката на рамото на приятелката. Не съм забелязала такова открито споделяне при момчетата. Разговори за какви ли не теми в мъжкото приятелство колкото си щеш, но не и за най-важното. Сигурна съм, че има изключения, но както ти си правиш глобални изводи, то и аз мога да кажа, че мъжете в повечето случаи споделят с жени, защото жените изслушват и се вълнуват от проблемите им. Жените от своя страна може и да търсят мъжко приятелство, но ако има нещо да споделят, мисля, че ще се обърнат към жена, а не към мъж, именно защото мъжът няма да каже нищо.

    Жените са непостоянни, защото искат повече време и внимание? Брейййй…Според мен това говори за постоянство. Тя е тръгнала с теб, защото си и обръщал внимание и си и отделял време. В един момент на теб ти се иска да си оправиш и преосмислиш живота. Ами на нея също.

    Коментар от chinuk — юни 13, 2007 @ 12:04 am

  8. Моята жена има приятелки и не ми изглежда приятелството им да е различно от мъжкото приятелство. Измежду жените, с които общувам - примерно в работата - практически го няма това явление, за което описваш.

    Според мен се подвеждаш от начина, по който жените се държат с другите жени, не с приятелките си. Като се замислиш, и ние не се държим много добре с другите мъже.

    Коментар от dzver — юни 13, 2007 @ 12:57 am

  9. тишо, и аз съм забелязала, че баналните теми привличат повече читатели и предизвикват разгорещени спорове, обаче съм забелязала и това, че можаш да пишеш хубаво. тогава за какво ти е да пишеш банални неща? а банални неща по теми, които не познаваш отблизо?

    Коментар от lyd — юни 13, 2007 @ 1:53 am

  10. Тишо, в случая, струва ми се, правиш обобщения от частното към общото. Т.е. използваш индуктивния метод, който се нуждае от доказателства. И тъй като нямаш практическата възможност да използваш дедуктивния, т.е от общото към частното (няма как да опознаеш всички жени на света ;) ), то смисъла на цялата тази статия се губи! Не се чувствам обидена от определенията, които даваш на цялото женско съсловие, а и ти сам казваш, че не това ти е целта. И ще завърша, казвайки ти като на една блондинка: Я не си затормозявай мозъчето с такива сложни работи! “Жените са създадени за да бъдат обичани, а не разбирани!” :)

    Коментар от Ивката — юни 13, 2007 @ 9:13 am

  11. Тишо, аз няма да те репликирам. Съгласна съм, че мнозинството от жените са именно такива. Но ти говориш за обикновени взаимоотношения между жени, които са познати, дори доста добри и си общуват почти ежедневно. И все пак това не е приятелство.

    Като цяло редкостта на женското приятелство се дължи изобщо на ограниченото количество приятелства изобщо. Истинското приятелство е двупосочно - не е достатъчно аз да съм добра приятелка, трябва и на мен да ми бъдат. И обратно. Иначе изобщо не говорим за приятелство и заключенията по темата става безсмислени.

    Какво ще кажеш да обясниш за мъжкото приятелство - има ли го? Колко мъже биха преспали с гаджето на най-добрия им приятел? А за стадния инстинкт - ако една жена е необвързана може и да не събуди интерес, но ако някой от компанията я хареса, всички се надпреварват да я ухажват.. Пак по същата логика - приятелите са малко.

    ПП: От мен да знаеш - научаваш кои са ти приятели не когато си в дупка, а когато излезеш от нея и тръгнеш нагоре. Защото като ти е тежко, някой почти непознат може да ти подаде ръка от едната милост. Обаче когато би трябвало да се зарадваш на успеха на приятелите си.. А, това колко хора го могат? Поздрави от морето :-)

    Коментар от Pocu — юни 13, 2007 @ 10:01 am

  12. Тише, бате, защо вкарваш напрежение в нашто обкръжение? Какви са тия теми дето ги боциш? Жената приятелка мъжа приятел - истинската жена истинският мъж, приятел дай нещо друго - правилно казва lyd - дай нещо друго интересно. А е права тука chinuk и аз съм забърсвал гаджето на приятел - ми сори копеле много ми се ебеше - е, изкърти ме от бой и сега пак сме си приятели ама малко имах угризения известно време. а мацките май по рядко го правят тоя номер - поне по моите наблюдения. ама иначе са хитри мама им дееба :)обичам ги всички

    Коментар от samurai jack — юни 13, 2007 @ 1:07 pm

  13. @Бай Иван: споделям същите наблюдения върху нещата: “Колкото повече се задоволяват нуждите на една “западна” кифла, толкова повече незадоволяема и капризна става тя.” Обаче да ти кажа и патриархата не ме привлича особено много, не ми липсва мрачното минало. И мисля, че обществата, които подтискат свободата на хората, били те мъже или жени, освен че са опасни за живеене, са банални и скучни. Жените се възползват от правата си и стават самостоятелни индивиди с техните претенции, цели и мечти в живота. Стават “модерни”. По-елементарните от тях живеят на принципа “ако й подадеш пръста си, ще ти отхапе ръката до рамото”, но на мен не ми харесва ценностната система и на елементарните мъже. Простотията е безполова според мен. Дразни ме във всичките си проялвения. Явно ще трябва да се вземем в ръце и да станем “модерни” и ние, мъжете. Някои ги избива на метросексуалност. Други просто избират да поставят себе си на първо място и чак след това всички други хора, включително и капризите на “кифлата”. В двама ти поста не искам да описвам “женската природа”, това е невъзможно, а само приятелството така, както го “практикува” нежният пол. И до голяма степен налучках доста истини, май….Мерси за интелигентния коментар :))))
    @ chinuk: мерси, че доразшири темата, наистина самосъжалението не е точно завист в чист вид, въпреки че имат доста общи черти….Ама не е никак cool да оставиш уж най-любимото си човешко същество на произвола на съдбата точно, когато му е най-трудно, защото в момента няма възможност да те обгръща с грижи и внимание, понеже животът му е затънал в deep shit. Това е доста арогантно. Колко обичаш някого си личи точно в трудните моменти. Пък и всичко се връща в този живот.
    @ lyd: не виждам нищо лошо в това, че тези теми се четат и, че хората споделят личното си мнение. Дискусиите, които се формират са ми интересни и, надявам се, не само на мен. Не обичам да си говоря сам в пустинята и нищото да се съгласяа с мен. Препдочитам да си “сверявам” часовника с живия, дишащ свят навън. Освен това, тези теми не са ми банални. И точно поради тази причина искам да ги опозная още по-отблизо. Изследването на човешките взаимоотношения и реалностите на променящия се свят, в който живеем са сред любимите ми занимания. Мерси за комплимента, че намираш писането ми за добро. Мой личен избор е в коя “каруца” да впрегна творческия си талант, ако изобщо може да се говори за такъв - ако се интересувах от престъпления и наказания, щях да пиша криминални сюжети, ако бях академик - научни, но мен ме интересува най-неразбираемото и трудното - променящите се правила на живота в епохата, в която живеем. И как те изкривяват реалността на всеки и взаимоотношенията между хората. Искам всички отговори и ги искам сега :)
    @Ивката: Така е, Ивке. Обаче ме кефи да си затормозявам мозъчето. И наистина, целта ми не е да обиждам нито жените, нито мъжете по принцип. Това е нелепо. Опитвам се да напипам справедливия approach към деформациите на съвремието, в което истинската любов, безвъзмездното приятелство и честта стават все по-дефицитни стоки.
    @Роси: Приятелството все по-трудно се намира в чист вид, да. За съжаление силните хора, които могат да устоят на външния натиск и да запазят гордно изправената си осанка вътре в себе си, да останат истински, са малко. Все повече и повече хора се “счупват” и предават истинските ценности - любовта, приятелството, доверието, за пари или някаква друга преходна изгода. И понеже жените са по-чувствителни и емоционални по природа мисля, че по-трудно устояват на натиска и се “чупят” по-лесно. Аз не бих преспал с гаджето на най-добрия си приятел. За нищо на света. И не защото сега искам да изляза като голям позьор и егати добряка. Познавам достатъчно добе себе си и ако го направя, няма да мога да се търпя в собствената си кожа, след това…няма да го направя заради себе си, ако щеш. Заради онова малко ядро на непреходните ценностни дълбоко вътре в мен, което яростно браня от житейските катаклизми. Без него съм заникъде…
    @ samuray jack : ще дам бе, нямаш проблеми…:)))

    Коментар от asktisho — юни 13, 2007 @ 1:31 pm

  14. Аз само се зачудих за секунда защо всички смятат, че съвремието е деформирано - и ти Тишо, и да речем Ямамото Цунетомо и всички които ги кефи “доброто старо време”. Ето Тишо е недоволен от деформациите на съвремието, връщам се малко назад и гледам че и преди 100-тина години пак са били недоволни хората от съвремието където “ни чест ни доблест имат място”. Решавам че идЯлното време е малко по назад и попадам на Цунетомо който мрънка за “славните ценности на предците” загубени в наше време. Оказва се, че колкото и да се връщам назад все ще има недоволни и обърнали поглед към златното елфическо царство където Гандалф пуши лула а хобитите като едни английски клонинги пият бира и не се интересуват от външният свят. И добрите са максимално добри а лошите са си лоши та дрънкат. Излиза, че хората са си все същите а пък такова време в което е било широко непреходните ценности са били широко разпространени а сега някак си са се свършили. Доста ми е любопитно как така се получава. Всички изгоди са преходни а хората все така ще си падат по тях. Независимо дали са мъже или жени.

    Коментар от samurai jack — юни 13, 2007 @ 4:19 pm

  15. Ама, Тише, аз не те питам за теб какво е приятелството. Питам ти какво смяташ за мъжкото приятелство в днешни дни? Ако ще посочваме себе си за пример, то краят няма да му излезе. Щото всичките сме едни съвършени, едни искрени, добронамерени, умни, интелигентни и красиви, ехе :-)
    Защото ако се опиташ да направиш един подобен обзор, ще разбереш, че и мъжкото приятелство съвсем не е китка за мирисане. Стига да става въпрос за приятелство, де. Аз моята гледна точка по въпроса вече я написах :-)

    Коментар от Pocu — юни 13, 2007 @ 4:23 pm

  16. E, ами да, ама не съвсем. Съгласна съм с точките, но не и с изводите, чрез които стигаш до тях.
    1) Жените лъжат не за друго, а защото, когато кажеш на един мъж (единствения, истинския, вечния), че си спала с n брой индивида преди него, пък той вземе, че се засегне и те обяви за курва… Лъжат. За самозащита. И за да не ви нараняват.
    2) Е, как да не й завиждаш на тая тъпа кифла, дето излъга Гошо, че е девствена, после спа с брат му, за да забременее, а накрая изръшка цял Люлин, за да е сигурна, че е прихванала? Ти й завиждаш, не защото е бременна, а защото може да лъже. Противореча си, нали? Така е - после ще ти дам и определение за жена.
    3) КОМПЛЕКСИ ЛИ? Я се постави на мястото на 12-годишна тийнка с дебел гъз и малки цици, която никой не ще и да погледне, а всичките й съученички вече са се целували. Кой ги насажда тия комплекси?
    4) Тук грешиш извънредно много. Жената изневерява с душата си. Всичко друго е секс (от който, според мъжете, тя няма нужда).
    5) Непостоянни са, защото са като хамелеоните - адаптират се към мъжа, който ги съпътства в момента. Една жена може да се научи да разбира от коли, касови апарати, компютри или Габриел-Гарсиа Маркес, само и само да има за какво да си говори с теб. Това не е непостоянство. Това е любознателност.
    6)Самовлюбени? Кажи ми, моля те, колко време ти трябва, за да се събудиш и приведеш в ред, за да излезеш? 5 минути. И никой няма да забележи как изглеждаш. Защото си мъж. А жената трябва да е гримирана, да мирише сладко, да е с гладки крака… Е, обръщайки толкова внимание на тялото си, как да не го заобичаш, че да не го намразиш?
    И - по темата - няма приятелство между жени. Защото целта е мъжът. Въпреки, че напоследък и приятелство между мъже няма. Светът се извращава.
    P.s. Що е жена - истинската, поне за мен, е тази, която съчетава в себе си интелект, състрадание, отговорност, нежност. И още много други неща, които я правят слаба и силна в слабостта си. феминизмът *** майката на жените. И понеже няма жени, няма и приятелство между тях. Има, както казваш ти, кучки.

    Коментар от inat — юни 13, 2007 @ 6:06 pm

  17. едно време познавах две мацки дето си бяха мн. добри приятелки, направо мъжко приятелство, но тия си бяха ебаси изключението….направо им се чудех….но всички останали, които познавам приятелството им с други жени е безпардонен фарс, въпиющо лицемерие и което е най-готино, че е супер смешно….гледаш големи приятелки, а пул след две минути си говорят зад гърба…..това женските ме убиват направо га га га

    Коментар от чичо Гошо — юни 13, 2007 @ 8:53 pm

  18. Винаги съм се отнасял с подозрение към едропанелни теми и обощения:
    ние хората …, ние мъжете.., ние жените…, ние българите .., те американците..,те руснаците.. и т.н.А всичко е толкова индувидуално, още повече,че във някои личности има няколко подиндувидуалности.

    Коментар от kanew — юни 13, 2007 @ 9:36 pm

  19. @samurai jack: за разлика от Ямамото Цунетомо, ние станахме свидетели на появата на Интернет, на кабелната телевизия, на безжичните комуникации, на космическите пътувания, на международните фондови борси, на мобилните телефони, на цифровата фотография, на цифровата телевизия, на GPS-a, на автопилота, на толкова много неща, които правят живота на нашето поколение по-различен от живота на предишните. И ако твърдя, че старите ценности умират, то това е защото го виждам с очите си. не че ми е тъжно за тях, напротив. По-скоро ми е любопитно какви ценности ще ги заменят.
    @Роси: прочети началото на статията ми и там ще намериш отгвор на въпроса какво според мен е мъжкото приятелство в наши дни. Не казвам, че мъжете са по-малки измекяри от жените. Дори напротив, понеже с тях сключваш повече сделки, вероятността да попаднеш на некоректно мъжко поведение днес е много по-голяма, отколкото на некоректно женско такова, тъй като последното касае само личния живот на един мъж.
    @ inat: “феминизмът *** майката на жените.” Феминистките, според мен, са много по-мразени от жените, чиито права уж защитават, отколкото от мъжете. Помниш ли скандала от детройтското автомобилно изложение в САЩ? Най-голямото в света. Понеже, разбираш ли, манекенките, които рекламират колите, били излагани на показ като вещ, а това накърнявало правата им, някаква феминистична организация осъди изложението и в резултат манекенките загубиха петцифрените си хонорараи, дето ги чакат цяла година и после се опитаха да осъдят организацията, която им защитава “правата” така хуманно, отнемаща им възможността да си изкарват парите с честен труд и не супяха, защото имала много власт и пари за добри адвокати. Ебати лесбийките, честно. Аз красива, слаба и хетеросексуална феминистка не съм виждал.
    @Гошо: ако живехем в САЩ, сигурно щяха да те намерят крокодилите, за които стана дума по-горе и да те вкарат в затвора, защото ги наричаш “женски” :))).
    @kanew: дай идея за дребнопанелна тема.

    Коментар от asktisho — юни 13, 2007 @ 11:06 pm

  20. Многото думи, не винаги казват ясно нещата.
    Жените са различни, както всички хора на света.
    Женско приятелство или по-скоро приятелство между жени съществува и аз познавам в мое лице поне 5 такива.
    Некоректност и предателство съм получавала само от мъже. Вие сте по-страхливи!
    Проблемът с вас е не дали човек може да разчита на вас, а дали иска да го прави!?
    Но истинските ми приятели са и от двата пола. Човек “надушва” тези неща, те са невидими за очите :)

    Коментар от четяща — юни 14, 2007 @ 12:45 am

  21. Тишо, няма нужда да го чета, направила съм го вече :-) По-скоро е нужно ти да прочетеш какво те питам ;-) Защото мога да ти изсипя куп примери за мъже, които уж са приятели, а си говорят зад гърба. Дори не е нужно да си правят един на друг гадории. Приятелството е възможно между равностойни хора. Убедена съм, че ако се замислиш, ще се съгласиш, че приятелството е вид обич. Много силна при това! Бедата на хората е, че объркват приятелството с нещо друго. Както объркват и любовта ;-)

    Коментар от Pocu — юни 14, 2007 @ 9:26 am

  22. [...] и (не)ясно цялата енергия струяща от живота с тази статийка за да се изясни [...]

    Pingback от ГледаМ и Съзирам - ветропоказател « New things for me. — юни 14, 2007 @ 12:32 pm

  23. то и сега само с крокодили се занимавам копеле..хаха хах

    Коментар от чичо Гошо — юни 14, 2007 @ 10:36 pm

  24. *умислена* Тишо, с теб сме си говорили и преди време дори ти казах, че ми е доста обърканео. Сериозно ли искаш да ми кажеш, че според теб ми е ило объркано, защото съм затънлаа в лицемерие и лъжи???
    Прекалено склонен си към генерализиране. Да, има такива жени. Да, всичките описани реакции някои ги е проявявал в някой момент спрямо някой/някоя. Но те са по-скоро изключения, отколкото практика. Ти не описваш жените, ти описваш кифлите. И въпреки, че “Даниели” има доста, не са малко и жените, които не са такива.
    Не е честно да съдиш така ов твоята камбанария. Защото съм виждала и достатъчно приятелства (макар и статистически, неприемливо малко ичсло, но какво пък, малка съм и съм само една, не мога да огре

    Коментар от Eneya — юни 15, 2007 @ 12:16 am

  25. я навсякъде) което ме убеждава, че не си прав. Винаги има надежда, ако е това впъросът.
    Спомням си как един приятел се оказа без квартира (не че нямаше пари да си плаща за хотел, просто на, случи се) и една негова приятелка го прибра. Ей така, без да му иска нищо. Не, преди да отрежеш, че еимало секс, не, не е имало. Тя е от онези мацки, която може да излезе и да си изпиете бирата, а после да се прибере, да се гримира, да оправи бойлера и да отиде на среща с приятелки, а после на караоки.
    Всъщностн се отклоних от темата, но здраве да е. Това, което исках да кажа е следното: абсурдно е да ограничаваш половете: тя е жена, тя е “мъжкарана”, той е мъж, той е гей… Абсурдно е. Нищо не пречи да се съчетават нещата, нали?
    Женско приятелство: На същия принцип като приятелството изобщо е. Стига толкова холивудски простотии, булевадни сладникави романчета за разни кифли и прочие глупости. Просто е абсурдно. Кажи честно, някой от твоите читатели/читателки попада ли в твоите генерализации? Не мисля така.
    П.П. Слей двата поста, натиснах ентър по грешка, извинявай за което.

    Коментар от Eneya — юни 15, 2007 @ 12:22 am

  26. Нямам честта да ги познавам лично. От хората, които познавам, обаче, 99% попадат в генерализациите. Да, изключения винаги има и те само потвърждават правилото. И не разбирам защо липсата ти на достатъчно опит, която сама изтъкваш, трябва да ме убеди, че наблюденията ми не са верни. На мен също ми липсва достатъчно опит, но този, който имам, е доста показателен и категоричен. И не искам да ти кажа, че ти е объркано, защото си затънала в лицемерие и лъжи, хехе, объркано ти е просто защото си жена. Това е съвсем в реда на нещата, все пак. Досега не съм срещал жена, която да е напълно наясно със себе си. Вече все по-малко започват да стават и мъжете, които са наясно със себе си…абе: лудница :))

    Коментар от asktisho — юни 15, 2007 @ 9:55 am

  27. “Ако си опаричен, успял, доволен и щастлив, ако всичко ти върви по вода, тогава…” и така нататък - тук ти визираш случая, когато не играят сериозните чувства, а всичко е показност. Няма нужда да ти напомням, че в не всички семейства мъжете са били опаричени, успели, доволни и щастливи преди да се оженят.

    Ще се опитам да ти обясня моята представа за женското приятелство, така както аз го виждам: има си една константа чувства и доверие, които ние раздаваме между индивидите според зависи. На някои хора споделяме едно, на други - друго - доверието е по някакъв начин различно. Подкрепата също е според зависи - с какво можеш да помогнеш на човек загубил близките си например? Да се опиташ да го утешиш? Той има нужда да остане сам и да премисли. По-късно може да поговори с теб, ако има нужда от това.

    Завистта между жените, която ти визираш не я разбирам. Подобни впечатления можеш да добиеш вече само от сапунките, защото според мен завистта издава дребните душици, които по никакъв начин не могат да създадат приятелство - без значение от пола си.

    Коментар от HeYJIoBuMa — юни 15, 2007 @ 7:28 pm

  28. Малеййй, такива неща си написал, че ми се зави свят… Дали познаваш жени, които могат да са с жените - жени, а с мъжете- мъже?! Опитай се да опознаеш една такава и тогава пак ще се четем… Но, в по- голямата част си прав за 60- 70 % от младите ( 14-15-16-17 годишни ) жени.

    Коментар от jab4eto — юни 16, 2007 @ 6:03 pm

  29. Тишо генерализира, защото просто друг начин няма. Ако човекът нямаше склонността да генерализира не би имал нуждата да си извежда правила. А без правила животът му би бил огромен хаос…
    А относно приятелството между жени. Преди всичко трябва да се се разгледа миналото на двата пола по отделно в историята на човечеството. Жената е нямала кой знае какви права допреди 100-200 години, а приятелството е възможно между свободни хора, независими хора, хора които могат да носят отговорност и да имат силата да ти помогнат в труден момент. След като хилядолетия наред жените не са имали властта в живота си е нормално те да компенсират това с нещо. Манипулацията и лъжите затова като единствените им оръжия са останали и до днес в техния арсенал. Мъжкото приятелство го е имало, има го още и ще го има винаги. От позицията на независим човек, който е господар на живота си, да намериш човек сходен по идеали, на когото можеш да довериш в даден момент дори живота си / това е нещо невероятно, красиво, епично. Чест, доблест, искреност са черти, които се ценят и които се затвърждават при мъжете с течение на времето. Сега изхождайки от миналото, можем доста добре да оценим настоящето. Жената още не се е научила на това какво е истинско приятелство, не притежава ценностите, които са нужни за зараждането на такова приятелство. Старите поведенчески модели на жените просто не позволяват такова нещо. И за това днешните жени нямат ни най-малка заслуга, те са просто жени, различни от нас мъжете, което си е 100% в реда на нещата :)

    Коментар от Някой друг — юни 16, 2007 @ 9:15 pm

  30. Преди да прочета всички коментари, искам да кажа, че Тишо отново е прав 100%!
    Жена съм, и нямам приятелки. Приятели мъже имам, но с повечето от тях съм имала секс (предимно по мое желание, защото… защо?), а с някои все-още имам. С тези с които не съм имала секс, не мога да да ги нарека приятели, а просто мъже, кито не намирам за привлекателни, а те мен - да. Така, че сексът все - пак е замесен…
    По този начин искам да оспоря всички жени, които така люто отхвърлиха тезата на Тишо в предния пост (Възможно ли е приятелството между мъжа и жената?)…..Аз лично съм убедена, че те са тайно влюбени в мъжете, които наричат “приятелки”, или че използват тяхната слабост по някакъв начин. Тишо, огледай се около твоите “мъжки” момичета - сигурна съм, че сред тях ще намериш това, което търсиш….
    Предварително заявявам, че няма да отговарям на никакви провокации от засегнатите “дами”

    Коментар от Никой — юни 17, 2007 @ 6:21 pm

  31. Е, сега започвам да чета коментарите в този пост!

    Коментар от Никой — юни 17, 2007 @ 6:23 pm

  32. Iskam da otvarna na komentara na g-ja Nikoi, che obratno na neia nikoi ot majete , bivshi gadjeta, ne moga da imam za isktinski priatel. Za smetka na tova maje, s koito niamam nishto obshto moga da nareka priateli. A za komantara na Tisho: vsiaka moneta ima 2 strani….

    Коментар от Konstantina — юни 28, 2007 @ 1:28 am

  33. Браво, Тишо, добър коментар. Интересно е как читателките веднага реагират като ощипани. Явно има много истина в думите ти… Което е жалко и тъжно.

    А смешника, който спал с гаджето на свой приятел защото “много му се ебяло”, да не се прави на интересен и да се присмива на малкото останали свестни хора, които държат на ценностите в живота си. Не всички може да са безскрупулни боклуци като теб, sorry.

    Коментар от Владо — юни 29, 2007 @ 11:05 am

  34. 7/ Ти си самотник, който ще си умре самотен, пишейки блога си?
    Жена съм. Да започна с това, макар че вече си личи. Това е втоярият ти пост, който чета и сигурно ще ми е последният, повече няма да се натрапвам с присъствието си. Но и аз, като една жена, имах нужда да кажа нещо. Мисля, че ти не разбираш жените. Че е отвъд цялото ти същество да ни разбереш. Решил си, че ние сме едни объркани и недоразвити същества, които са закъсали някъде на еволюционната стълба. Или поне това усещам от думите ти. Извинявай, не искам да те обидя, нямам предвид, че си глупав да ни разбереш или нещо такова. Ти си мъж и си такъв до мозъка на костите си - не ти трябва да ни разбираш, а май и не искаш да ни разбереш. Не е и нужно. Но не разбирам защо тогава толкова държиш да ни обсъждаш.

    Коментар от Елчо — юни 29, 2007 @ 11:13 pm

  35. Не мисля, че може да се говори толкова общо за всички жени или пък мъже… Всички качества, които си описал се срещат на равно и при мъжете, и при жените… Завистта, злобата, словоохотливостта, ревността, изневерите - тези пороци определено не са само женски. Всичко си е строго индивидуално. Имаш правото да пишеш изречения от сорта “Жените лъжат”, но естествено те биха били верни единствено за жените в твоя живот и обкръжение.

    Коментар от fairy — юли 4, 2007 @ 11:16 pm

  36. не съм съгласна че една жена не би направила подобно нещо за теб.Това е мн относително.Казваш 4е имаш един приятел др са близки или дале4ни познати,така има и жена която винаги би помогнала със вси4ко.Може би нямаш такава личност сред хората,които познаваш,но това не озна4ава че тя не съществува.Най-добрият ми приятел е мъж,познаваме се от 5год и винаги сме си помагали,без зна4ение какъв е бил проблема и на кой колко ще му коств…. Просто си зависи от самия 4овек,а не дали той е мъж или жена

    Коментар от бубенцето — юли 6, 2007 @ 1:41 pm

  37. Така е, зависи от човека. И на мен най-добрият ми приятел е мъж. Познаваме се от малки, бих направила всичко за него, а надявам се и той за мен…Но все пак Тишо е прав - истинско приятелство между мъж и жена може да има само ако го няма физическото привличане, ако не бъркаш приятелството с любов. На мен ми е трудно да дружа с жени. Спокойно мога да кажа, че нямам приятелки жени и сигурно е частен случай, но жените са много по-лицемерни помежду си, отколкото в отношенията си с мъжете. На мъжете може повече да се разчита. Е, не на всички де :) Това е мое лично мнение, разбира се.

    Коментар от Lili — юли 6, 2007 @ 2:41 pm

  38. Не вярвам в истинското приятелство между жените и дори съм против това ,но на мен ми се случи!Вече 14 години сме приятелки и парадокса е че сме безкрайно различни.Причината за това приятелство се оказа дъщеря ми- просто тя ни сближи и се оказа че имаме общи интереси
    Но по темата - смятам че жените не могат да бъдат приятелки защото са много взискателни една към друга,прекалено обсебващи !Затова приятелството /говоря за истинско / при тях е мираж.

    Коментар от Mariela — юли 12, 2007 @ 2:33 pm

  39. Нямам нерви да чета всички отговори, обаче… Тихомире, пак генерализираш ужасно. Да, едва ли има жена без нито една от тези черти, но едва ли има и някоя с всичките. Ти ни изкара по-черни от дявола, бе! Опасни за добрия морал и околната среда. А като си помислиш почти няма и мъж който да не е нито комплексиран, нито самовлюбен, нито имащ несериозно отношение към връзките и т.н.
    Бтв, имам истински добра приятелка жена. Може да е една, обаче пък е Приятелка. Та… съжалявам,тезата ти гори. Освен ако някак не докажеш, че не съм жена:Р Ма айде не.

    Коментар от Morwen — юли 12, 2007 @ 8:40 pm

  40. Тази темичка много ми хареса. Макар че ти си писал за всичко друго само не и по самата тема. Има теория за ПРИЯТЕЛСТВОТО. Има и за мъжкото приятелство. Има и дисекция на женската природа, но няма нищо за приятелките. Е, аз пък ще ти кажа: Има го това нещо- две жени да са приятелки. Всеки от нас минава през катарзиса:- на отхвърлен от някого, с когото иска да бъде приятел; -на излъган от някого, когото е считал за приятел; -на бягството от някой, който иска да му бъде приятел ,ама Ти не искаш. Там материята е минирана с хиляди дребнички, среднички и големи изпитания. Народът е казал ,,Приятел ти е този с който си изял една торба сол,, Та за женското приятелство ми е думата. Да, има го. Няма да ти привеждам примери и доводи. Макар, че и самата аз съм свидетел на едно женско приятелство където, след като си плакаха на рамо двете мадами от мъжете /смотаните/, взеха че си легнаха и се заобичаха не само на теория. Та Тихомире, седни и напиши темичка за Приятелството по принцип, Мъжкото приятелство- великото! и Женското приятелство. А ние пак ще ти пишем нашето женско мнение.

    Коментар от Ван — август 11, 2007 @ 12:55 pm

  41. Мъжкото приятелство не е по-велико от женското. Просто се среща по-често. Онзи ден бях закъсал на едно място без кола, вода, ток и интернет. Обадих се на двама души, които трябваше да пропътуват по стотина километра, за да си ме приберат обратно в цивилизацията - със собствените си коли, по средата на работната седмица, въпреки всички ангажименти. Единият каза, че ще си помисли, а другият тръгна веднага. Дойдоха и двамата. Тогава разбрах, че имам истински приятели. Права си, трябва да направя тема за приятелството по принцип. И за влюбването от пръв поглед трябва да направя. Защото вярвам в тези неща. Виждал съм ги на живо. Така, като се замисля, май доза позитивизъм няма да ми се отрази никак зле, нали? Както казва The Devil Himself: “от малко честност и добри обноски никой не е умрял”. Държа на честността повече отколкото на добрите обноски. Държа и на истината, обаче. Мъжете приятели са много по-лоялни от техните женски еквиваленти. Това е истината. При вторите винаги има един кик повече егоизъм. Егоизмът и приятелството са оксиморони. “Егоистичен приятел” е равно на “честен политик”. Онази вечер се обадих и на две девойки, които се изживяват като мои приятелки, ама едната ми каза, че ще вечеря с еди-кой-си, а другата, че предпочита да сготви на мъжа си, вместо да идва да ме спасява. Докато момчетата връзваха тенекии на приятелките и на шефовете си заради мен. За пореден път се убедих, че статиите, които съм написал, касаещи жените и приятелството май са много, ама много верни…Практиката непрекъснато го доказва, ебати.

    Коментар от asktisho — август 11, 2007 @ 11:55 pm

RSS хранилка за коментарите по тази публикация. Адрес за TrackBack

Вашият коментар

Blog at WordPress.com.